Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S50 M53
Autor Wiadomość
cagiva4 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 24
Reputacja: 0
Post: #1
S50 M53
Drodzy koledzy i koleżanki. W silniku M53 który był montowany w S50 i KR51/1 chciałbym zamówić elektroniczny zapłon. Będę zmuszony zamontować zapłon z S51. S50 ma wyprzedzenie zapłonu 1.5 a S51 1.8.Pytanie czy jest możliwość regulacji na 1.5.Kolejna sprawa to czy magneto jest identyczne w tych silnikach, czy wał ma te same podejście, czy da się ożenić zapłon z tych silników?
16.06.2019 21:05
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #2
RE: S50 M53
Zapłon Elektronik w S51 to dokładnie ten sam zapłon co w S50. Sprawa się zmienia w przypadku platynek. Jest możliwość, czemu by miało nie być Wink

Mój endurak
16.06.2019 21:50
WWW Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 24
Reputacja: 0
Post: #3
RE: S50 M53
Żeby było wszystko jasne. Piszę o S50, o starszym silniku M53. S51 miał nowszy silnik.
16.06.2019 22:25
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #4
RE: S50 M53
Wiem, elektronik jest taki sam. Platynki różniły się wzniosem krzywki

Mój endurak
16.06.2019 23:47
WWW Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 24
Reputacja: 0
Post: #5
RE: S50 M53
Kolejne pytanko odnośnie modułu i cewki. Z racji braku miejsca chciałbym zastosować cewko moduł.Wychodziły jakieś Simsony z w/w 6V.?

Wydaje mi się również iż cewki statora elektronik a platyniaż różnią się wielkością i nie będę mógł zostawić zestawu 18W +ładowanie, 15W świetlna. Jeśli mam rację to również do wymiany jest regulator napięcia z 8871,1 na 8871,5.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.06.2019 19:49 przez cagiva4.)
17.06.2019 19:31
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #6
RE: S50 M53
A bo widzisz, ty masz jeszcze starszy zapłon od tego co jest w S50. Niestety nie jestem w stanie ci powiedzieć czy to wszystko będzie pasować. No niby niemcy piszą że wszystkie zapłony elektronik są zamienne, ale czort wie

Mój endurak
17.06.2019 21:27
WWW Szukaj Cytuj
R E K L A M A
cagiva4 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 24
Reputacja: 0
Post: #7
RE: S50 M53
Konwersja cewki ładowanie + stop 18W na ładowanie + stop 21W. Jesli zamienię na mocniejszą cewkę zachowując stary regulator napięcia i stary akumulator 4,5Ah przy założeniu również starej żarówki 18W, co mnie czeka? Z pomiarów wychodzi, że im większa cewka tym napięcie bez obciążenia jest wyższe. Cewka ładowania prawdopodobnie wyda większe napięcie aby naładować większy akumulator 12Ah. Jak zachowa się regulator napięcia? Będzie podawał odpowiedni prąd do akumulatora 4,5Ah?. Z pewnością obecny regulator nie naśladuje 12Ah ale w moim przypadku może by to zadziałało.

Chętnie kupię zestaw zapłonu elektronik, oryginał. Stator 6V. Stator z cewkami, moduł, magneto. Jeśli musiałbym zakupić nowy zestaw co proponujecie?
Kupowałem regulator niemieckiej produkcji źółto niebieskie opakowanie, sygnowany MZA i jestem zadowolony. Aczkolwiek podobne produkty również sygnowane MZA są w białym opakowaniu. Gubię się w tym gdyż są to dwie różne produkcje. Tej pierwszej produkcji ceny są przystępne następnej niby tak samo opisane oryginał już bardzo drogie. Również w droższym zastosowano czarny impulsator.
Proszę o jakiś komentarz

Notatka od HoeronixHD, 20.06.2019 00:36 :

Poprawiłem post żeby łatwiej się czytało

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.06.2019 00:06 przez cagiva4.)
19.06.2019 23:52
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #8
RE: S50 M53
Jeżeli byś kupował nowy to polecam z plitza. Żółto niebieskie opakowanie. Ja jestem bardzo zadowolony. Natomiast co do instalacji, chylę czoła koledze IFA_1988

Mój endurak
20.06.2019 00:32
WWW Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 473
Reputacja: 20
Post: #9
RE: S50 M53
Moim zdaniem i tak wszystko wyjdzie w praniu (nie znam parametrów współczesnych zamienników magneta,cewek i jak mają się do oryginałów).
Po zmianie na stator od electronica po prostu założyłbym żarówki 35W i 21W STOP a prostownika na razie nie kupował. Prąd ładowania można zmniejszyć (prostownik ma kabel od mniejszego prądu). Pytania jak się zachowa żarówka tylnego pozycyjnego (nie wiem jakie parametry mają dławiki prądu żarówki w 8871.1 i 8871.5).

Nie wiem czy dla MZA nie produkuje inna firmy (np. AKA). Wszystkie statory w pudełakach żółto niebieskich jakie widzę, są z PLITZ-a. Te z czarnymi impulsatorami z MZA i FEZ. Te opisane jako DDR wyglądają jak te opisane jako FEZ albo MZA, nie wiem jaka jest różnica:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/stato...aign-id=20
https://www.akf-shop.de/detail/index/sAr...tegory/898
https://www.akf-shop.de/simson-ersatztei...s83/?c=898
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.06.2019 02:17 przez IFA_1988.)
23.06.2019 02:13
Szukaj Cytuj
cagiva4 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Schwalbe kr 51
Dołączył: 13-10-2018
Liczba postów: 24
Reputacja: 0
Post: #10
RE: S50 M53
Na foto jest zestaw zapłonu wraz z cewko modułem. W jakim modelu Simson było stosowane to rozwiązanie. Proszę pominąć odpowiedźi z Vape bo to zupełnie inny stator. W opisach sprzedawców cewko moduł nie mam informacji 6V czy 12V.Z tego co wiem to do 6V instalacji musi być cewka butelkowa 6V.


Załączone pliki Miniatury
   
23.06.2019 22:52
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Amortyzator tył - S50 B2 KsD 4 294 07.12.2018 18:02
Ostatni post: KsD
  Pytania o silnik S50? KacperS 4 337 15.07.2018 21:02
Ostatni post: HoeronixHD
  Rama S50 aS51 czy sa różnice andreas1980 2 296 09.07.2018 23:29
Ostatni post: andreas1980
  Modyfikacja M53/22KF KsD 0 352 09.10.2017 16:57
Ostatni post: KsD
  Różnica między ramą s50 a s51 mitraczy2k0 4 743 07.07.2017 22:06
Ostatni post: Piter

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info