Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S50 problem z iskrą
Autor Wiadomość
Smok Offline
Nowy
*


Pojazd: S50
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #1
S50 problem z iskrą
Witam wszystkich forumowiczów jako nowo przybyły.

Mam problem z zapłonem w S50 6V na platynkach.

Mianowicie cewka zapłonowa statora daje mi napięcie 2,5V zmiennego (w porywach) przy kopnięciu. Wydaje mi się to za mało.

Może ktoś mierzył to napięcie kiedyś i coś mi w temacie pomoże.

Nie chcę kupować statora cz też cewki aby to sprawdzić, bo przyczyna może leżeć gdzie indziej.

Wytłumaczcie mi też, dlaczego w schematach cewka butelkowa zaznaczona jest jako 12V mimo 6V instalacji?

Pozdrawiam. Jacek.
24.04.2015 12:47
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 616
Reputacja: 49
Post: #2
RE: S50 problem z iskrą
Cewka statora powinna dawać około 200 v , zaś z tymi cewkami butelkowymi to jest różnie , ja mam w sr 50 6v cewkę butelkową 12v zaś w s53 12v którego kiedyś miałem była cewka 6v ale to był elektronik,

dodam jeszcze że według mnie , w starych silnikach m53 cewki zapłonowe lubiły często padać

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.04.2015 17:10 przez arturwietnam.)
24.04.2015 17:08
Szukaj Cytuj
Smok Offline
Nowy
*


Pojazd: S50
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #3
RE: S50 problem z iskrą
200 do cewki butelkowej to chyba za dużo. Zresztą zapomniałem napisać,że zapłon nie idzie bezpośrednio tylko przez cewke.
25.04.2015 09:00
Szukaj Cytuj
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 616
Reputacja: 49
Post: #4
RE: S50 problem z iskrą
Poczytaj sobie co pisze na kondensatorze "250v dc" czyli do 250 volt , dodatkowo , jakby było tak niskie napięcie jak ty masz to by ten kondensator nie zdążył się załadować przed kolejnym cyklem spalania

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
25.04.2015 21:37
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,848
Reputacja: 49
Post: #5
RE: S50 problem z iskrą
(25.04.2015 21:37 )arturwietnam napisał(a):  Poczytaj sobie co pisze na kondensatorze "250v dc" czyli do 250 volt , dodatkowo , jakby było tak niskie napięcie jak ty masz to by ten kondensator nie zdążył się załadować przed kolejnym cyklem spalania
Potwierdzam
25.04.2015 23:37
Szukaj Cytuj
Smok Offline
Nowy
*


Pojazd: S50
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #6
RE: S50 problem z iskrą
Co nieco wiem o kondensatorach i to , że jest na napięcie 250V to nie jest akumulator i poprawnie będzie działał nawet przy 1V. To napięcie to tylko maksymalne napięcie jakie może wytrzymać - napięcie przebicia. To czy kondensator się naładuje zależy tylko i wyłącznie od jego pojemności i wydajności źródła oraz czasu przyłożenia napięcia (prądu).

Tak na marginesie jeśli cewka butelkowa jest przystosowana do napięcia 6V, jej uzwojenie nie wytrzymie napięcia rzędu 100V bo ulegnie przebiciu uzwojenie pierwotne. Izolacja na nim ma mikrony grubości i wytrzymuje tylko kilka Volt. Dlatego nie wierzę w napięcie rzędu kilkuset Volt, szczególnie, że cewka statora ma niedużą liczbę zwoi a od tego właśnie zależy wysokość indukowanego napięcia. Oglądając cewki ładowania i świateł nie widać znaczącej różnicy w liczbie zwoi a tamte przecież nie mogą dawać 200V na instalację 6V czy 12V.

Najlepiej niech ktoś kto ma multimetr cyfrowy z funkcją HOLD zmierzy to napięcie i się wypowie.
27.04.2015 09:55
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
piccolo Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson Duo
Dołączył: 01-03-2015
Liczba postów: 31
Reputacja: 2
Post: #7
RE: S50 problem z iskrą
Dopisze się też do tematu mam ten sam objaw,iskra przeskakuje delikatna co kilkadziesiąt suwów tłoka,jest prawie niezauważalna,butelkową podmieniłem w statorze sprawdzałem miernikiem stawia opór napięcie na niej okrutnie skacze raz 0,25v raz ponad 100v,szlag ją trafił czy co,silnik chodził,zgasiłem i zero życia w nim,zastanawiam się czy da rade wywalić cewkę butelkową i zamiast niej dać cewke wysokiego napięci w statorze,są takowe zapłony z tymi cewkami,czy to zadziała,dodam że mój stator nie jest w pełni okrągły ma jeden bok ścięty,może ktoś żezbił,bo statory na cewke butelkową są w pełni okrągłe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.04.2015 23:05 przez piccolo.)
30.04.2015 22:57
Szukaj Cytuj
arturwietnam Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 616
Reputacja: 49
Post: #8
RE: S50 problem z iskrą
Zapłony ze starszych silników miały te wycięcia , podaj liczbę ohmów tej cewki, zaś przeróbka na "jednocewkowca" jest nie zabardzo opłacalna gdyż te cewki padają szybciej niż te normalne.

W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
30.04.2015 23:27
Szukaj Cytuj
piccolo Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson Duo
Dołączył: 01-03-2015
Liczba postów: 31
Reputacja: 2
Post: #9
RE: S50 problem z iskrą
jak pamiętam 1.65ohma
30.04.2015 23:40
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem ze światłami, W czym problem? Sebek912 5 1,099 12.01.2018 22:17
Ostatni post: IFA_1988
  Iskra Simek46 3 1,220 15.10.2016 08:58
Ostatni post: jaro5
  Uporczywy problem z iskrą. Proszę zajrzyj. :| MakulDSR 10 3,245 20.10.2015 21:56
Ostatni post: jaroslaw97
  Iskra raz jest raz nie ma SR50 Blusik 7 1,944 30.09.2015 16:29
Ostatni post: Blusik
  Iskra szymon1610 1 886 09.04.2015 14:52
Ostatni post: dominiks51

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info