Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Autor Wiadomość
Entyl Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51 12V 70ccm
Dołączył: 04-05-2016
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #1
S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Witam.

Stoję na rozdrożu. Mam S51 12V 70ccm na platynie i jestem na etapie rekonstrukcji, gdzie ogarniam instalację. Zastanawiam się, czy korzystając z okazji, że i tak parę rzeczy muszę zmienić nie przerobić go na elektronika.

Na chwilę obecną:
- Magneto = śmietnik. Musze kupić nowe.
- Stator jest cały, ale w stanie takim sobie. Iskra jest. Ogólny stan... foto mówi za siebie -> http://images81.fotosik.pl/103/c9a69e9bfe50f9a6.jpg Kable z tyłu statora do wymiany.
- Cewka zapłonowa - niby działa.
- Prostownik - nie wiem.
- Można uznać, że reszty instalacji na razie nie ma Wink

Co myślicie Pany?

Pozdrawiam.

LWG
21.10.2016 09:54
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #2
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Ja mam elektronik.A ale na częściach DDR/brązowy moduł.Najczęściej w nowych zapłonach padają moduły zapłonowe a jest to spowodowane tym że cewki zapłonowe,w statorze, są nawinięte większą ilością zwojów a co za tym idzie dają większe napięcie i pali się moduł.Proponuje kupić gdzieś używkę DDR zapłon i oryginalny,brązowy moduł.Lub jeśli nie znajdziesz a Twój obecny zapłon dobrze się sprawował to go zostaw.Ja też wywaliłem EWR i ELBE i mam regulator od chinola i przerywacz od auta.3000 km i jest ok.EWR-ogranicznik napięcia ,można też zastąpić regulatorem od chinola po odpowiednim wpięciu pinów,trzeba wtedy mieć dwa.Jeden an ładowanie a jeden na światła.Ponieważ mi się żarówki nie przepalają to nie mam drugiego.W zapłonie jest najważniejsze-oryginalny moduł/brązowy i cewka w statorze DDR lub ze sprawdzonego źródła.Ponoć można ją jakoś pomierzyć przed montażem,powinna mieć odpowiednią oporność ,gdy ma inną to będzie paliła moduł.Trzeba by na forach popytać gdzie ludzie kupują nowe/obecne zapłony,KTÓRE SĄ SPRAWDZONE ,NIE PALĄ SIĘ
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.10.2016 11:05 przez jaroslaw97.)
21.10.2016 11:05
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #3
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Nie warto się w to pakować moim zdaniem... Platynki są są archaiczne,ale jak wszystko jest ok to na prawdę zapłon słuzy długo. Smile A elektronik,przynajmniej nowy to porażka.

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.10.2016 14:54 przez HaXbOx.)
21.10.2016 14:53
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
Przemek.1997 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 18-09-2016
Liczba postów: 121
Reputacja: 15
Post: #4
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Ja mam elektronika i jeśli elektronik to DDR. Przynajmniej cewka zapłonowa, moduł no i jeszcze mógłby być impulsator. Z ładowaniem jak kto woli, kolega pisał Ci o innej opcji, ja mam wszystko org, ELBE i EWR też to sobie nie narzekam choć instalacja jest trochę obciążona. Jeśli nie znajdziesz z DDR chociaż tej cewki i modułu to zostań przy platynkach bo te nowe elektroniki to lipa. Nie raz się uda, co do wypowiedzi jaroslaw97 to prawda z tym mierzeniem, jeśli będzie odpowiednia oporność u cewki (nie pamiętam na ten moment ile) to powinno działać. Tak samo impulsator który jak jest sprawny ma oporność od 24 do 30ohm. Te nowe(czerwone) mają tylko ok 15 ohm. Dlatego najlepiej było by kupić cewkę, moduł i impulsator DDR.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.10.2016 15:19 przez Przemek.1997.)
21.10.2016 15:18
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Albo szukać DDR,ewentualnie pomierzyć cewki lub zostać przy platynach.Popytaj na forach które elementy zapłonu się sprawdzają/z jakiego sklepu.Są różnej produkcji te cewki i moduły.LFK itp. też ostatnio kicha/większość to podróby,po zakupie od razu odsyłane.Wystarczy prześledzić fora.Jak cewka obecnej produkcji będzie miała odpowiednią oporność/taką jak DDR/dopuszczalna jest nie wielka różnica to można kupować.Cewka w statorze/zapłonowa najczęściej jest przyczyną palenia modułów.Ponoć bywają tak źle nawinięte że po kilku chwilach pracy silnika pada moduł.Był gość na olx który oferował cewki skorygowane/czyli z ilością zwojów jaka powinna być/odpowiednia oporność.Poprawiał te obecnej produkcji.Najważniejsza jest cewka w statorze,jak ona będzie ok to moduł obecnej produkcji pochodzi.Dotyczy to także cewek do twojego zapłonu.
21.10.2016 16:15
Szukaj Cytuj
Entyl Offline
Początkujący
*


Pojazd: S51 12V 70ccm
Dołączył: 04-05-2016
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #6
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. piwo

W takim razie zostanę jednak przy platynie. Niech zostanie tak jak było ori.

Mam jeszcze pytanie o magneta. Lepiej szukać używkę DDR, czy dobry zamiennik? Jeżeli zamiennik to jakiej firmy? MZA, AKA?

LWG
21.10.2016 16:24
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #7
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Z tym jest też loteria.I o tym też zapomniałem że - obecne magneta często są bardziej namgnesowane niż te DDR.A co za tym idzie wytwarzają mocniejsze pole magnetyczne/czyli większe napięcie w cewkach statora.Czyli jeśli kupisz cewki do statora DDR a trafisz ciulowe magneto to ono też za indukuje w cewce DDR zbyt duże napięcie.Często jest tak że ludzie piszą że po zmianie samego magneta palą się żarówki,to jest wtedy wina za mocnego magneta.Problem ten idzie rozwiązać montując chiński regler i podpinając jego piny tak by działał tylko jako ogranicznik napięcia do 14V/zastępuje EWR.Wszystko ma wpływ na bez awaryjne działanie.Ludzie kupują nie raz wszystko nowe a to się non sto przepala.Myślę że dobrze opisałem przyczyny usterek w obecnie produkowanych zapłonach.Coś na pewno idzie wybrać ale trzeba by pomierzyć/czyli sprawdzić w kilku sklepach.Magneta nie sprawdzisz-musisz poczytać na forach.Jak gdzieś będzie jakiś zapłon elektronik DDR do kupienia to zazwyczaj wygląda on nie ciekawie/ma sporo lat,często jest zasyfiony itd.Ale dla mnie takie przedmioty stanowią dużą wartość i kupuje w ciemno.Pomyśl o elektroniku gdyż do 70cm jest on wskazany.

Jeśli chodzi o elektronikę MZA to jakoś do mnie nie przemawia a to dlatego że cylindry MZA to Almot/polski.Są nie najgorsze ale MZA większość gratów zamawia z dziwnych źródeł a firmuje swoim znakiem.Więc wybrał bym Aka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.10.2016 16:54 przez jaroslaw97.)
21.10.2016 16:50
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
Przemek.1997 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 18-09-2016
Liczba postów: 121
Reputacja: 15
Post: #8
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
(21.10.2016 16:50 )jaroslaw97 napisał(a):  Jak gdzieś będzie jakiś zapłon elektronik DDR do kupienia to zazwyczaj wygląda on nie ciekawie/ma sporo lat,często jest zasyfiony itd.Ale dla mnie takie przedmioty stanowią dużą wartość i kupuje w ciemno.Pomyśl o elektroniku gdyż do 70cm jest on wskazany.
Nie zawsze tak jest, np u mojego simka koło org a stan jak nowy. Jeszcze naklejka jest. Zależy jak to zadbał, czy dużo razy miało do czynienia z ludzkimi rękami lub czy nie było jakieś usterki. Natomiast z tym że do 70ccm jest wskazany to się zgodzę. Chociaż nie mówię że platynki są złe. Co do firmy też bym brał AKA, chyba że znajdziesz DDR to do org zapłonu myślę że najbardziej by pasował choć nigdy nic nie wiadomo.
21.10.2016 17:28
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #9
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
Tyle co mi wiadomo to wszystkie S70 wychodziły z zapłonem elektronicznym i jest to logiczne gdyż chodzi o wkręcanie się na obroty/wyższe niż na platynach/równa iskra i w tym samym czasie itd.Różnica między cylem 50 a 70 to 2KM więc bardzo dużo i dlatego zastosowano zapłon elektroniczny by uzyskać jak najlepsze osiągi.
21.10.2016 17:43
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Entyl
Przemek.1997 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 18-09-2016
Liczba postów: 121
Reputacja: 15
Post: #10
RE: S51 Reanimacja instalacji - zmieniać na elektronika, czy zostać przy platynie?
No tak zgadza się. Fabryczne 70 miały zapłon elektroniczny. Natomiast jeśli ktoś robi silnik na 70ccm a ma platynki silnik też będzie chodził tylko jakość pracy będzie troszkę gorsza. Jednak dużo ludzi jeździ też na platynkach przy takich setach i nie narzekają. Cóż ostateczna decyzja należy do autora, rozjaśniliśmy mu trochę ten temat.
21.10.2016 18:33
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Schemat instalacji - Simson S51 12 v na platynkach longi92 1 205 02.06.2022 14:57
Ostatni post: IFA_1988
  Potrzebna pomoc przy instalacji. kowal-jr 7 1,570 27.05.2021 19:22
Ostatni post: IFA_1988
  Schemat instalacji s51 ziom890 7 1,623 15.11.2020 21:44
Ostatni post: jaro5
  Słabe przednie świało przy włączonym tylnim Marcinsr50 0 747 29.10.2020 03:13
Ostatni post: Marcinsr50
  Zmiana instalacji z 6v elektronik na 12v elektronik kam921 5 1,606 07.08.2020 20:52
Ostatni post: IFA_1988

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info