Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S51 > S70
Autor Wiadomość
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 509
Reputacja: 15
Post: #1
S51 > S70
Będę robić drugi silnik i mam zamiar zrobić go na org S70.
I chcę dokładnie się dowiedzieć różnić między S51, wymienię te co znam a Wy jak możecie dopiszcie te których nie napisałem Biggrin
To tak :
1. Na pewno kartery muszę przetoczyć i tu moje pytanie jaki otwór w karterach robi się na S70 i ile szlifów można zrobić na S70 żeby tłok mieścił sie w karterach, w 50cc z tego co pamiętam można było chyba aż 6 szlifów robić czy w 70cc jest podobnie ?
2. Kosz sprzęgłowy plus zębatka na wale od S70.
3. Wał musi być od S70( tu małe pytanko brać z wypełniaczami czy bez ?)
4. Zębatka zdawcza 16z.
5. Skrzynia w S70 nie ma innych przełożeń względem tej od S51 ?
6. Gaźnik będzie raczej BVF16N11 dysza 72, a z czasem chciałbym BING17.
7. Głowica musi być od S70.
8. Inny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Z tego co wie to chyba wszystko jesli coś pominąłem prosiłbym was o dopisanie z góry dzięki za pomoc Biggrin

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
10.07.2019 09:08
Szukaj
R E K L A M A
HoeronixHD Online
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #2
RE: S51 > S70
S70 nominał + 5 szlifów chyba. Jeszcze można zrobić chyba dwa szlify na 77ccm.
Jeżeli to nie rezonator to wypełniacze nie potrzebne.
Skrzynia jest taka sama.
Bing jest za mały, Bvf też. Lepiej postawić na 19N1 co też występowało w oryginale. Reszta się zgadza

Mój endurak
10.07.2019 11:04
WWW Szukaj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 509
Reputacja: 15
Post: #3
RE: S51 > S70
To będzie zwykła org 70/2 bez żadnych przeróbek.
Ale to mówisz że do 77ccm wchodzi w kartery oryginalnie przerobione na S70 tak ?
I czy 19N1 nie jest za duży do 70cc bo w 70cc chyba jest 16mm dolot chyba że sie mylę ?

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
10.07.2019 11:12
Szukaj
HoeronixHD Online
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #4
RE: S51 > S70
Ja w seryjnym 70/2 z dorobionymi dwoma płukami mam 21N1, dolot w 70/2 ma 19mm.
77cc ma tłok 47mm, tuleja od zewnątrz ma 51. 77 to zwykłe 70 na ostatnich szlifach

Mój endurak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.07.2019 12:04 przez HoeronixHD.)
10.07.2019 12:04
WWW Szukaj
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 509
Reputacja: 15
Post: #5
RE: S51 > S70
Rozumiem, ale dziwi mnie czemu kładli oryginalnie do S70 przykładowo BVF16N11 lub 16N3-5 z dyszą 72 skoro dolot ma 19mm

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
10.07.2019 12:07
Szukaj
zeflo Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: S51N & S51B
Dołączył: 17-03-2014
Liczba postów: 1,463
Reputacja: 38
Post: #6
RE: S51 > S70
Miałem 70/2 na 16n1-11 z dyszą 72. Gaźnik był wystarczający. Jeśli w przyszłości chciałbyś coś pomodzić wtedy rozmyśl nad 19n1

Simson S70E
Simson S50B2
MZ ETZ 250
10.07.2019 12:22
Szukaj
Podziękowania: Diablo
R E K L A M A
HoeronixHD Online
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #7
RE: S51 > S70
Dolot dzisiejszych 70 almota ma 19mm, w latach produkcji było różnie. Gaźnik w większej gardzieli wpływie ci pozytywnie na spalanie oraz temperaturę silnika. Cena gaźników jest taka sama.

Mój endurak
10.07.2019 13:10
WWW Szukaj
Podziękowania: Diablo
Diablo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Suzuki GS500E
Dołączył: 13-08-2009
Liczba postów: 509
Reputacja: 15
Post: #8
RE: S51 > S70
Gaźnik juz mam 16N1-11 DDR dlatego chciałem go wsadzić, ale skoro dolot jest 19mm to bede musiał albo BVF 19N albo DPR 19. Jeszcze sprawdze na 16N jak bedzie chodzic. Wszystko wiem dzięki chlopaki Biggrin

Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
10.07.2019 13:43
Szukaj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 280
Reputacja: 2
Post: #9
RE: S51 > S70
U mnie na 70/2 i gaźniku 16N3-5 spalanie było bardzo niskie, bo na pełnym zbiorniku robiłem ponad 300km, ale za to temperatura silnika przy jeździe po mieście bądź na obrotach rzędu 6-7krpm potrafiła dojść do 150 stopni, ale silnik jeździ już chyba 4 rok
10.07.2019 14:54
Szukaj
HoeronixHD Online
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #10
RE: S51 > S70
Dwusuw jest jak pompa, jak mu dasz za małe kroćce to traci sprawność..

Mój endurak
10.07.2019 16:10
WWW Szukaj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kartery s70 a cylinder 50cc Diablo 4 88 07.07.2019 17:08
Ostatni post: Diablo
  Simson s70/4/2 Damianox25104 1 197 09.09.2018 23:18
Ostatni post: jaro5
  Kosz od S70 do cyla 60cm. jaroslaw97 4 958 03.01.2017 18:42
Ostatni post: Kornel[LWG]
  Kosz od S70 do cyla 60cm. jaroslaw97 4 908 09.11.2016 16:50
Ostatni post: jaroslaw97
  Wymiary tłoków S70 Supryk 3 994 06.07.2016 23:07
Ostatni post: Supryk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info