Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Autor Wiadomość
kub. Offline
Początkujący
*


Pojazd: KR51/2L 1984
Dołączył: 18-12-2016
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #1
Wink SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Dzień dobry wszystkim!
Na wstępie pragnę oznajmić, jeżeli jesteś konserwatywnym użytkownikiem motorowerów, to z pewnością ten projekt nie przypadnie Ci do gustu, z tego też względu proszę o zachowanie pewnych uwag dla siebie.

KR 51/2 L (1980-1986 – 90800 egz.)
Najbogatsza wersja różniąca się od wersji KR 51/2 E zastosowaniem elektronicznego układu zapłonowego i oświetleniem 35/35W 6V.

Moje oczko w głowie, temat do rozmów przy piwie, towarzysz wielu snów!

51/2 szukałem przez jakiś rok, ile biednych niedoinwestowanych Schwalbe moje oczy widziały to moje, krzywe ramy, spuchnięte silniki, rośliny w zbiornikach... eh.
Ale do rzeczy, znalazłem, w końcu!

Przywieziony z Rudy Śląskiej 26 maja, użytkowany przez starszego Pana który codziennie jeździł nim do kopalni Halemba. Simson kupiony wraz z oryginalnym kaskiem DDR Perfecta, oraz kompletem instrukcji, schematów elektrycznych z epoki etc.
   

Na przełomie czerwca i lipca sprzęt zrobił ok. 2000km, ani razu nawet nie zgrzytnął.
   

Niestety z powodu mojego niedoczekania, podwinąłem rękawy i zabrałem się za remont, który od samego początku miałem w głowie.
Farba została już ściągnięta, niestety Scansol oraz K2 nie poradziły sobie z oryginalną farbą, w ruch poszły więc tarcze fibrowe oraz włosy murzyna(tak właśnie), następnie roztwór wody z solą.
Simson będzie w klimacie Slammed, German Style, dlatego też szukałem egzemplarza bez grama szpachli.
   
   
   
   

Rama, zbiornik paliwa oraz wajcha tylnego hamulca została wypiaskowana i pomalowana proszkowo na srebrny chrom.
   
   

Piasty oraz obręcze zostały wyczyszczone i pomalowane proszkowo na czarny głęboki mat. Koła zaplotłem na nierdzewnych szprychach.
Opony które czekają to Kenda K204 - świetny szosowy bieżnik, niestety ilość załączników nie pozwoliła mi na zamieszczenie zdjęcia. Ze względu na obniżenie zawieszenia i generalnie zrezygnowanie ze sprężyn głównych na same elastomery, postanowiłem założyć szersze opony 3.00 aby amortyzacja była na balonie.
Plany były aby zakupić szersze obręcze od MZ i naciągnąć na nie opony 2.50, ale postanowiłem troszkę zwiększyć komfort.
   

Amortyzatory przednie i tylne obniżone o 6cm podkładkami dystansowymi na tłumiku od strony sprężyny negatywnej. Wszystkie cztery zalane olejem do amortyzatorów Motorex 15W, przednie amortyzatory dostaną nowe chromowane szklanki.
   


Oryginalna kierownica została oddalona od projektu ze względu na szerokość i backsweep(podgięcie do ridera) oraz zbyt duży, niewygodny upsweep(podgięcie do góry).
Po dłuuuugim przemyśleniu, przymierzaniu, padło na kierownice od SHL m11, która również zostanie potraktowana roztworem solnym.

Oryginalne mocowanie wg. mnie jest bardzo niebezpieczne, jedyne zabezpieczenie to śruba m8 mocowana na podkładce sprężynowej i zwykłej nakrętce, MASAKRAAAA!
Padło na mostek rowerowy Dartmoor Funky z mocowaniem rury sterowej 28,6mm oraz mocowaniem kierownicy 31,8mm.

Osprzęt na kierownicy zostanie zamontowany z S51, czyli klamki, rolgaz oraz przełączniki świateł wraz z dźwignią ssania.
Gripy będą BMXowe, wykonane z kratonu.


Aktualnie czekam na przedni i tylny wahacz który jest u lakiernika. Kolor - głęboki proszkowy czarny mat Smile

No dobra, to by było na tyle. Serdecznie was pozdrawiam : ))))

S*C*H*W*A*L*B*E
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.01.2017 16:36 przez kub..)
18.12.2016 14:18
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Pawelek01 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: simson 80/4/3 :D
Dołączył: 04-11-2015
Liczba postów: 1,369
Reputacja: 54
Post: #2
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Myśle że będzie git projekt tego simka Biggrin

http://simsony.info/Thread-Simon-s80-by-Pawelek

http://www.jackmotors.pl/
18.12.2016 14:26
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 2,765
Reputacja: 83
Post: #3
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Ładnie to się zapowiada.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
18.12.2016 14:44
Szukaj Cytuj
kub. Offline
Początkujący
*


Pojazd: KR51/2L 1984
Dołączył: 18-12-2016
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #4
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
   
   

S*C*H*W*A*L*B*E
18.12.2016 15:28
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,308
Reputacja: 17
Post: #5
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Zapowiada się kolejna ciekawie zrobiona Schwalbe na forum Biggrin

04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
18.12.2016 18:15
Szukaj Cytuj
Kornel[LWG] Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51 B1-4
Dołączył: 05-05-2014
Liczba postów: 913
Reputacja: 41
Post: #6
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
O Kurde zapowiada się niezły sztos!!!

Pozdrawiam

Witam.
Jeśli znacie ludzi, którzy posiadają Simsony, Wsk-i, Romety czy inne pojazdy( nie tylko jednoślady ) to proszę o udostępnianiu im poniższego linku:

http://simsony.info/index.php


Celem prośby jest odbudowanie dawnego ''życia'' na forum.
18.12.2016 23:55
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
kub. Offline
Początkujący
*


Pojazd: KR51/2L 1984
Dołączył: 18-12-2016
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #7
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
W piątek odbieram nowe napinacze koła, wąż paliwa, kierunki mza, gumy wahaczy, gumy amortyzatorów z tulejami, dętki, opaski na obręcz i stawiam go na glebe.

W planie jest jeszcze podcięcie podpórki o jakieś 4cm, zrobienie instalacji, szlif cylindra(DDR) + Keystone 40,98 + AOA1 i 72mm do BVF ze zdawczą 16t Smile

Kolanko tłumika będzie podgrzewane i wyginane aby tłumik idealnie opierał się o spód simsona(obniżone zawieszenie niestety wymaga kilku zmian by nie haczyć na każdym progu).

S*C*H*W*A*L*B*E
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2017 14:56 przez kub..)
21.12.2016 13:02
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 2,765
Reputacja: 83
Post: #8
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Zrób schwalbówkę że mucha nie siada!!!
Bo ja zrobię, i to nie groźba.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
08.01.2017 23:02
Szukaj Cytuj
robigtaa Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 15-11-2014
Liczba postów: 640
Reputacja: 6
Post: #9
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
Fajnie się zapowiada Biggrin
Od dawna marzy mi sie schwalbe <3 Ale jest jak jest.
Do remontu mogłeś kupić jakiegoś rumpla bo bym w orginale i bardzo ładnym stanie Biggrin
Pokaż ten kask i wszystko co do niego dostałeś :V

70/4
BLACK RACING 2P [ZT-Tuning 2P (*)]
LFK
Fi32 z bulwą
FEZ SUM 21
I wiele innych Biggrin
YT: https://www.youtube.com/user/Robigtaa
Moj fp: https://www.facebook.com/SimsonS51Enduro...=bookmarks
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.01.2017 18:50 przez robigtaa.)
10.01.2017 18:39
WWW Szukaj Cytuj
kub. Offline
Początkujący
*


Pojazd: KR51/2L 1984
Dołączył: 18-12-2016
Liczba postów: 19
Reputacja: 0
Post: #10
RE: SIMSON SCHWALBE KR51/2L 1984r.
No nie do końca, niestety pierwszy właściciel miał na nim dzwona. Błotnik musiałem wymienić bo był w fatalnym stanie(rozpołowił się na zgrzewie), osłonę nóg musiałem klepać bo miała strasznie dużo wgniotów, osłona lampy też była robiona.
Co innego, że szukany przeze mnie model MUSIAŁ być 51/2L, postawiłem to sobie za punkt honoru Smile

Bardzo ciężko jest znaleźć okaz w stanie perfekcyjnym, jedyny jaki znalazłem był 500km ode mnie i kosztował 4800(full org)... Za ten zapłaciłem 2500zł + 150zł na paliwo i flaszka za wypożyczenie przyczepki, więc cena wg. mnie jak najbardziej w porządku Smile

Udało mi się kupić oryginalnego angielskiego orzecha Stadium Project6 z 1966 roku w perfekcyjnym stanie za baaardzo okazyjną cenę, niedługo wrzucę jakiś ciekawy update.
   

A na chwilę obecną, malutki smaczek:
   
   


Cheers!

S*C*H*W*A*L*B*E
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.01.2017 16:37 przez kub..)
12.01.2017 14:26
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson Schwalbe KR51/2 krzysiek127 70 15,434 20.02.2018 18:32
Ostatni post: Pająk
  Simson Schwalbe KR 51/1 - mario55 mario55 97 15,771 24.08.2017 14:53
Ostatni post: lukaszgtx9
Wink Simson Schwalbe KR51/1 By Potato Potato 184 29,542 02.01.2017 19:26
Ostatni post: MotoPasjonat
  Schwalbe KR 51/1 F gumis145 46 9,756 21.12.2016 13:41
Ostatni post: gumis145
  Świeżo kupiony KR51/1 simsr50 18 3,255 08.10.2016 20:30
Ostatni post: qpqp

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info