Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Autor Wiadomość
kumkwat Offline
Nowy
*


Pojazd: SR50B
Dołączył: 05-01-2021
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #1
[SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Witajcie,

Przyszedł moment na skończenie remontu mojego skutera.
Historia zaczęła się od kupna dobrej bazy, ale jak zawsze - zabrakło czasu i motywacji by zakończyć tak jakbym chciał.

Oryginalnie był to SR50 B4, po drodze właściciele pozmieniali kierunkowskazy, lampę tylną. Reszta w naprawdę niezłym stanie.

Po pierwszym remoncie okazało się że w miarę nagrzewania traci moc i gaśnie.
Ciągnie sprzęgło i właściwie żadne regulacje na dole, czy przy manetce nie pomagają. Czuło się że chce jechać, nie wysprzęgla do końca.
Brak ładowania.

O ile tematy elektryki prawie ogarnąłem (pozbycie się ELBY, zamiana na moduł z chińczyka, cewka bezmasowa, inne drobne) to utknałem na silniku.
Nie chcę szukać przyczyn powyższych problemów bo wiem że cylinder i tłok jest słabej jakości. Oryginał z epoki trzymam na półce jako inwestycję Smile

Kiedyś było łatwiej, bo były 2-3 alternatywy godnych uwagi cylindrów, wałów, reszty. Teraz jest kosmos Biggrin Przeglądając oferty JM wytypowałem zestaw tyle na ile pozwala mi wiedza. Mam jednak prośbę do Was byście ocenili wybór i dopasowanie do siebie setu.

Założenie jest takie:
- Mocniejszy niż seria, raczej moment niż vmax.
- Solidne podzespoły, nie wysilone
- Tłumik ma być seryjny, lub mieć seryjny wygląd. Nie chcę spawaków

Cylinder: https://www.jackmotors.pl/old-timer/cyli...aign-id=19 + tłok MZA 2P toczony
Gaźnik: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19

- Głowica: tutaj pomóżcie Sleepy
- Wał: czy pchać się w wypełniacze? Co lepsze FEZ czy MZA?
- Sprzęgło - tutaj opcje mnie pokonały. Ile tarcz? jaka grubość docisku? Ile zębów na koszu/zębatce? No idea.
- Tłumik: DPR? węgier czy org? 28 czy 32mm? Wall

Dajcie znać czy to dobry kierunek.
LWG Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2022 11:35 przez kumkwat.)
05.01.2022 11:31
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,300
Reputacja: 93
Post: #2
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Tak więc, cylinder jest ok ale tłoka dałbym zt.
Jeżeli podchodzi wydech 32 to taki daj.
Gaźnik możesz dać ten co pokazujesz.
Co do wału to ja uważam że z wypełniaczami zawsze lepszy.
Głowica wiadomo pod 60cc, jakiej byś nie wybrał będzie dobra.
Sprzęgło wystarczy jakieś mza docisk 1,6, a przełożenia to już musisz sobie policzyć.
Łożyska ja zawsze daję koyo.
Zmień sobie jeszcze zapłon chociaż na de.
Pamiętaj o lepszym filtrze powietrza.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
05.01.2022 15:24
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,451
Reputacja: 24
Post: #3
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Tłok obowiązkowo do zmiany

Mój endurak
05.01.2022 19:14
WWW Szukaj Cytuj
kumkwat Offline
Nowy
*


Pojazd: SR50B
Dołączył: 05-01-2021
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #4
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
(05.01.2022 15:24 )jaro5 napisał(a):  Tak więc, cylinder jest ok ale tłoka dałbym zt.
Jeżeli podchodzi wydech 32 to taki daj.
Gaźnik możesz dać ten co pokazujesz.
Co do wału to ja uważam że z wypełniaczami zawsze lepszy.
Głowica wiadomo pod 60cc, jakiej byś nie wybrał będzie dobra.
Sprzęgło wystarczy jakieś mza docisk 1,6, a przełożenia to już musisz sobie policzyć.
Łożyska ja zawsze daję koyo.
Zmień sobie jeszcze zapłon chociaż na de.
Pamiętaj o lepszym filtrze powietrza.

Tłok ZT 2P?
Głowica: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...aign-id=19

Tarcze sprzęgła - standardowe 4szt - który producent? Kiedyś kupiłem i miały grubość wskazaną w serwisówce jako graniczna zużycia.
Czytałem też że do moich problemów z ciągnącym sprzęgłem może pomóc podkładka dystansowa odpowiedniej grubości.
Zakładam że chodzi o podkładki nr 4 na schemacie. Czy trzeba je dobrać tak by uzyskać luz osiowy 0,2 +/- 0,1mm?

[Obrazek: 6.GIF]


Co do zapłonu - nie planowałem mocno modyfikować. Dużo się czyta o zapłonie VAPE - czy to jest naprawdę warte inwestycji? Inne opcje?
05.01.2022 20:09
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,451
Reputacja: 24
Post: #5
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Pod kosz idzie podkładka 1mm, a na kosz idzie taka żeby luz był minimalny. Nie ma go tam za bardzo jak zmierzyć

Mój endurak
06.01.2022 00:12
WWW Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,300
Reputacja: 93
Post: #6
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Głowica ok, ale może być jakaś tańsza.
Tłok może być dwu pierścieniowy bo to nie ma być rakietaWink
Przy twoim zestawie sprzęgło nie musi być z ,,górnej,, półki więc wystarczy coś typu mza czy dpr ale jak Cię stać to daj coś od zt, tylko czy przy tym secie sprzęgło ma znaczenie? Ja u siebie w 85 katowałem zwykły kosz ddr z tarczami za 12 zł plus docisk 1,6 i działało bardzo długo a nawet działa do tej pory.
Zapłon vape to taki mvt milenium i można go zaadoptować z innego moto, wychodzi taniej i jakościowo jest porównywalny lub też lepszy. W twoim przypadku wystarczy ori de i zapomnisz o problemach z zapłonem.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
06.01.2022 01:06
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 592
Reputacja: 10
Post: #7
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Jak sprzęgło ciągnie i nie da się wyregulować to może świadczyć o zużytym popychaczu, o wykrzywionej sprężynie albo docisku itp.

Ta głowica ZT-Tuning może nie pasować do cylindra produkcji ALMOT przerobionego przez jackmotors! Lepiej zwykłą głowicę, no i oczywiście później ustawić właściwy squish dobierając podkładkę pod cylinder o odpowiedniej grubości.

Jeśli chcesz wysoki moment obrotowy to musisz zrobić kolanko jak najdłuższe (jak najpłycej wsadzone w wydech) a najlepiej jeszcze przedłużyć. W ogóle to jak ma być moment na NISKICH obrotach to 60/4 nie jest dobrym pomysłem, spowoduje powstanie "rezodziury", no chyba, że powiesz jackmotors żeby zrobili niskie okno wydechowe.
Generalnie jak będziesz kręcił wyższe obroty to przy pasowaniu tłoka 0,03mm czarno to widzę Sad

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
06.01.2022 16:03
Szukaj Cytuj
kumkwat Offline
Nowy
*


Pojazd: SR50B
Dołączył: 05-01-2021
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #8
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
.. no własnie. Ile osób tyle opinii, dlatego założyłem ten temat bo przeglądając inne, biorąc pod uwagę sugestię wszystkich udzielających się w temacie nie można było wyciągnąć średniej...


Zadam inaczej pytanie;

Co włożylibyście ze współcześnie dostępnych części by odtworzyć podobną lub nieco wyższą niezawodność do DDRowskiego oryginału?
Chodzi mi o konkretne części - cyl/gaźnik/zapłon/tłumik.

tak jak wspomniałem - nie zależy mi na tuningu. Wszystko co poprawi osiągi jest mile widziane, ale nie niezbędne.
06.01.2022 21:14
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 592
Reputacja: 10
Post: #9
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Cylinder najlepiej robiony przez jackmotors, bo fabryczne odlewy z almotu czy nawet MZA nie mają tak ładnie wylizanych kanałów. Może być cylinder z tego linku co podałeś, ale jak chcesz mieć wysoki moment od niskich obrotów, to poproś jackmotors żeby zrobili niższe okno wydechowe (mniejszy kąt otwarcia kanału wydechowego) i ciut niższe płuki.
Mała uwaga - jakość materiału ani sposób obróbki kanałów cylindra nie ma wpływu na niezawodność, a tylko na spalanie/osiągi.

Tłoki MZA mają dużą rozszerzalność termiczną, przy wyższych obrotach mocno puchną i się zacierają.
Tłoki ZT-Tuning są pod tym względem nieporównanie lepsze. Warto zainwestować, bo tłok ma absolutnie krytyczny wpływ na niezawodność silnika.
Tylko że tak jak napisałem wcześniej - pasowanie 0,03mm (para tłok 40,97 + cyl 41,00) jest zbyt ciasne do wyżej strojonego setu, ale w twoim przypadku powinno jeszcze zdać egzamin.

W kwestii zapłonu nie ma dylematów - zapłon Ducati Energia jest tani, a przy tym 100 razy bardziej niezawodny od elektronicznego DDR oraz 1000 razy bardziej niezawodny od platynkowego.

Gaźnik BVF pod względem niezawodności jest w miarę ok, tylko musi być ori BVF a nie podróba.

Wydech z kolankiem 32mm daje praktycznie same korzyści w stosunku do 28mm, ale niestety cierpi na tym niezawodność, a mianowicie mocowanie kolanka 32mm do króćca cylindra luzuje się od wibracji bardziej niż przy 28mm.
Czy będzie to wysokiej klasy wydech ZT-Tuning czy ten tani za 219zł, niezawodność taka sama - nic tam się nie psuje, nie pęka, a jeden i drugi zapcha się nagarem po dokładnie takim samym czasie.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
06.01.2022 23:48
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 516
Reputacja: 4
Post: #10
RE: [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości
Lepsze od DDR części to: ZT-TUNING.
Głowica nie pracuje mechanicznie więc dla Zbici kosztów może być MZA.
Cylinder ZT jeśli chcesz mieć BADZIEJ elastyczny to odezwij się do Piotra Chyl (chylo recing) lub do Jacka Żołądzia (jacks motors)
TŁOK ZT koniecznie 2p gdyż przedmuchy będą mniejsze a co jest bardzo ważne dla elastyczności.
Wał korbowy ZT testuje w sillniku 106cm3 na razie po przejechaniu około 4-5tys km działa i nie zamierzam tego silnika rozbierać aby zobaczyć czy dostał jakieś luzy. Do mniejszej pojemności stosuje MZA z wypełniaczami na jednym przejechałem około 7tys km i 3 razy (albo 4 nie pamiętam) na początku zatarłem tłok. Wał działa poprawnie nie ma nadmiernych luzów pionowych ale ma znaczne skośne, czyli jak weźmiesz w palce końcówkę korby to nie ruszając jej podstawy możesz ją odgiąc na boki o około 2mm.
Łożyska koyo.
Uszczelniacze jak najlepsze.

Skrzynia, nigdy nie jeździłem na mza natomiast na oryginalnej i zt-tuning. Zt wydaje mi się że trzeba użyć trochę więcej siły aby zmienić bieg ale to jest kwestia prawdopodobnie tego że już od roku nie jeździłem na oryginale.

Co do wydechów wyglądających jak oryginał, Z węgierskimi nie miałem do czynienia gdyż nie mają przesuwnej komory rozprężnej. Jeżdżę na zt reso 2019. Nawet go przytarłem od dołu o jakieś kamienie Nie rdzewieje jedynie miejsce położenia lejka zmienia trochę barwę (jak kolanko) ze względu na temperaturę, ale tak zrobi każdy tłumik nawet oryginał jeśli będzie działał pod moim silnikiem.
Problem z mocowaniem występuje nie zależnie od pojemności ale zależnie od drgań silnika. Moje 106cm3 miało spore drgania (co wiązało się z rozwalaniem kołnierza kolanka wydechowego i nakrętki mocującej) teraz są mniejsze i zastosowałem elastyczne łączenie. Myślę że tutaj chodzi o kwestię wyważenia tłok wał.
Dwa lata temu miałem 60/4 z tłumikiem platek 9,5k góra zt dół prawie oryginał prócz wału i pierdół.
tam przy około 70-75km/h nie było ŻADNYCH drgań ŻADNYCH. Normalnie jechałeś jak na rowerze.

Może dzisiaj dotrą do mnie cylindry zt-tuning 50cm3 które mają mieć 50cm3 moc około 7-9KM i być jak najbardziej elastyczne, mieć tyle Nm w najniższych partiach jak to się tylko dało.
Pierwsze testy dopiero w okolicach kwietnia.

Trochę odbiegłem od tematu. Części zt tuning są najwyższej jakości jakie znam. Nigdy mnie nie zawiodły a użytkuje silniki z ciągłym vmax. Są elementy za które nie warto przepłacać jak np. głowica gdyż ta nie pracuje mechanicznie, natomiast wszystko co pracuje w silniku załóż zt i będziesz miał niezawodny silnik który pod każdym względem przewyższy oryginał. A jak jeszcze kupisz cylinder z powłoką nicasil to przejedziesz 50 tys km bez zaglądania do silnika. Tylko z 2-3 razy tłoki wymienisz na taki sam wymiar jak zastosowałeś na początku.
07.01.2022 11:02
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Remont silnika. Sportingcc11 4 1,885 28.12.2020 07:56
Ostatni post: jaro5
  ZESTAWY TUNINGOWE? Pytania? Zapraszamy do tematu! bykuu93 300 140,761 12.07.2020 19:26
Ostatni post: twojstara1
  Simson s51 remont generalny Soon... Xinap 7 1,660 07.06.2020 14:58
Ostatni post: Xinap
  Ocena zestawu pod moda Matthew100 20 3,633 28.04.2020 20:45
Ostatni post: iksdelelel
  60/4/3 MK2 pytania sm0k01 22 3,978 13.02.2020 23:33
Ostatni post: sm0k01

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info