29.10.2020, 09:57
Ktoś ma za dużo roztoczone kartery do tego cylindra?
29.10.2020, 09:57
Ktoś ma za dużo roztoczone kartery do tego cylindra?
(29.10.2020, 08:01 )jaro5 napisał(a): O jakich problemach piszesz? Z łożyskami wału, lewe jest sporo za głęboko. Musze dać podkładki między łożysko a lewy karter. (29.10.2020, 09:57 )bomBer napisał(a): Ktoś ma za dużo roztoczone kartery do tego cylindra? Niestety ZT dało dupy i przysłali mi kartery 58 zamiast 55. Nie chciało mi się ich odsyłać i tak zostało. (29.10.2020, 14:56 )bomBer napisał(a): Org głębokość gniazda na łożysko wału w lewym karterze to 15mm, gdzie łożysko ma 14mm szerokości Dałem podkładki na 0,8 a po prawej wyszło 0,7 i 0,1 będzie luzu. Są nowości, wahadełko ZT zastąpi AKF Zabierak na 6 tarcz ZT
Ciekawy jestem jak będą chodziły biegi na tych częściach zt.
A kosa też jakaś lepsza? Nie dopytałem jeszcze, co masz za łożyska na wale?, takie łożyska spotkałem tylko w jednym motocyklu, ktm exc450.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
30.10.2020, 10:10
Zwykłe łożyska walcowe. Ja u siebie kładę FAG NJ304
Niestety natrafiłem na poważny problem. Kartery ZT mają za wysoką przylgnię i nie jestem w stanie ustawić squisha na 0,8. Nawet bez uszczelki wychodzi 1,2.
Po konsultacji z RZT potrzebne jest zdjęcie naddatku ze spodu cylindra, zależnie od uszczelki to 0,4~0,8. Karterów nie mogę już przerobić bo są złożone. Wiedziałem że ZT robi chujnię bo taką mają opinię wśród firm tuningowych w Niemczech ale tego się nie spodziewałem. - Przysłali kartery 58 w pudełku z naklejką 55 - kartery mają za mały otwór na bolec beczki - wahadełko ZT nie pasuje do beczki ZT bo jest źle obrobiona, wahadełko ma 8,2 a beczka miejscami 8,0 - przylgnia cylindra jest za wysoko o 0,4 - lewe gniazdo łożyska wału jest za głębokie o 0,7
01.11.2020, 03:05
Czyli dobre mają to co zlecają do roboty innym firmom. A więc skrzynie, cylindry i tłoki
01.11.2020, 03:32
01.11.2020, 10:21
Moim zdaniem od JM ta DDR jest wystarczająco dobra
Prace zawieszone do nowego roku. Po zakończeniu tego silnika zacznę zbierać elementy do kolejnego.
Będzie trochę nowości ale rozrusznik, zapłon i kolanko DDR muszą sobie z tym poradzić. Plany są już na następną zimę 21/22
05.11.2020, 17:58
To tak jak u mnie, ja już kilka lat buduję i też u mnie się zatrzymuję co chwilę
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Są pierwsze części do kolejnego silnika.
Temat uszczelniaczy przejrzałem dogłębnie i można podzielić je na dwie grupy. Pierwsza to produkty z materiału NBR i druga z FKM. Wedle wszelkiej znanej mi wiedzy te zrobione z FKM są lepsze, trwalsze, bardziej odporne na wysoką temperaturę i olej. W przypadku uszczelniaczy dwuwargowych ta dodatkowa warga nie bierze udziału w uszczelnieniu samego wałka. Ma za zadanie zatrzymywanie kurzu, piachu itp. elementów dostających się do głównego uszczelnienia. Wykres ze strony SKF porównuje maksymalną liczbę obrotów jaką wytrzymuje materiał. W przypadku Simsona wałki mają po 20/22 mm średnicy. Dla NBR maksimum to 3,500 rpm a dla FKM 15,000 rpm Tabela pokazuje wytrzymałość termiczną każdego materiału. Jak widać różnica jest dość duża na korzyść FKM NBR są produkowane w kolorze niebieskim bądź czarnym FPM są w kolorze brązowym i mogą mieć też oznaczenie FKM lub Viton Simmerringi SKF z materiału FKM dwuwargowe.
20.11.2020, 19:41
A wiec to że NJK są lepsze nie wzięło się znikad. LYO po jakimś czasie robiły się twarde, a te njk zawsze długo miękkie, czyli to zasługa innej gumy
20.11.2020, 21:56
Gdzie kupowałeś te uszczelniacz, bo również potrzebował był z tego materiału, tyle tylko, że trochę inne rozmiary i obowiązkowo czarny kolor
20.11.2020, 22:52
21.11.2020, 10:41
Czyli wielka lipa
Po uszczelniaczach ogarnąłem temat łożysk. Porównałem parametry ze stron i katalogów różnych producentów. Większość łożysk jest na bardzo podobnym poziomie z jednym wyjątkiem. Firma Koyo ma sporą przewagę nad całą resztą. W przypadku łożyska 16004 nośność dynamiczna jest aż 36% większa niż u SKF.
Tabela pokazuje nośność dynamiczną łożysk używanych w Simsonie oraz dwa używane przy tuningu Z parametrów wynika że najlepsze są Koyo ze sporą przewagą, drugie FAG i trzecie SKF ale różnica między nimi jest już bardzo mała Kosz poliamidowy ma zalety: - jest cichszy - lepiej smaruje kulki ponieważ daje duże możliwości projektowania specjalnych kieszeni na olej - nie drapie kulek ostrymi krawędziami jak stalowy - lepiej znosi wysokie obroty - w przypadku niektórych producentów poprawia wytrzymałość dynamiczną oraz wady: - Starzeje się od wysokiej temperatury - Jest średnio odporny na olej do skrzyni biegów
Koyo używam od dawna i jest ok. Ktoś mi powiedział że ceramiczne się nie nadają na wał w simku, założyłem i działają w nie małym obciążeniu, bardziej szumią ale luzów nie ma.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
22.11.2020, 09:24
Ja jak zaczynałem przygodę z tymi sprzętami, to znajomy mi doradził, żebym kupił takie łożyska DDR DKF i powiem wam, że po 1000 km robiłem znów remont, bo były już luzy na wale. Potem wstadziłem FAG TVH i już ten silnik jeździ jakieś 5 lat i nie oszczędzam, to dopiero teraz w wakacje zauważyłem jakieś luzy
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Schwalbe do remontu | emilios74 | 2 | 3,917 |
06.09.2018, 08:54 Ostatni post: emilios74 |
|
Simson SR50 ze stodoły do remontu | miniek | 13 | 9,047 |
06.04.2014, 15:56 Ostatni post: Damian96 |