Będę tu wrzucał różne usprawnienia w Simsonie i mam nadzieję że komuś się przydadzą.
Zabezpieczenie siedzenia Simsona, na czas pracy z akumulatorem.
Kiedy chcemy coś zrobić przy na przykład akumulatorze, a trzymać się go nie chce, to zwykła gumowa sprężyna do mocowania bagażu rozwiąże problem.
--------------------------------------------
Szybkie wpięcie się w akumulator z miernikiem, a rączki wolne.
Żeby mieć podgląd na miernik, a jednocześnie móc coś robić, w akumulator miedzy obudowę a klemy, włożyłem konektorki męskie.
Konektorki dopasowałem do końcówek miernika i teraz szybko można się wpiąć i wypiąć z miernikiem w akumulator.
-----------------------
Naprawa instalacji przy braku oryginalnych przewodów, z zachowaniem kolorystyki kabla.
Musiałem zmienić przewody zasilające z akumulatora, ale nie miałem kabla o fabrycznym kolorze otuliny.
Pozostał mi kawałek starego przewodu, więc po wpięciu nowego kabla, oznaczyłem go na wszelki wypadek, żeby był kolorystycznie taki jak w schemacie.
Stary kawałek przymocowałem taśmą izolacyjną.
------------------------
Dodatkowe zabezpieczenie akumulatora przed wstrząsami
Akumulator jest oryginalnie zabezpieczony gumą, ale mimo to na dziurach może uderzać o obudowę, dlatego pod akumulator i w miejsce styku z obudową podłożyłem dwie wycięte gąbki.
Teraz na pewno nie uszkodzi się na wertepach.
----------------------
Wyprowadzenie wężyka z akumulatora.
Odpowietrznik akumulatora wyrzuca kwas, a kwas nie może spływać byle gdzie, bo zniszczy np. lakier.
Rurkę wyprowadziłem wzdłuż bagażnika:
Zabezpieczenie siedzenia Simsona, na czas pracy z akumulatorem.
Kiedy chcemy coś zrobić przy na przykład akumulatorze, a trzymać się go nie chce, to zwykła gumowa sprężyna do mocowania bagażu rozwiąże problem.
--------------------------------------------
Szybkie wpięcie się w akumulator z miernikiem, a rączki wolne.
Żeby mieć podgląd na miernik, a jednocześnie móc coś robić, w akumulator miedzy obudowę a klemy, włożyłem konektorki męskie.
Konektorki dopasowałem do końcówek miernika i teraz szybko można się wpiąć i wypiąć z miernikiem w akumulator.
-----------------------
Naprawa instalacji przy braku oryginalnych przewodów, z zachowaniem kolorystyki kabla.
Musiałem zmienić przewody zasilające z akumulatora, ale nie miałem kabla o fabrycznym kolorze otuliny.
Pozostał mi kawałek starego przewodu, więc po wpięciu nowego kabla, oznaczyłem go na wszelki wypadek, żeby był kolorystycznie taki jak w schemacie.
Stary kawałek przymocowałem taśmą izolacyjną.
------------------------
Dodatkowe zabezpieczenie akumulatora przed wstrząsami
Akumulator jest oryginalnie zabezpieczony gumą, ale mimo to na dziurach może uderzać o obudowę, dlatego pod akumulator i w miejsce styku z obudową podłożyłem dwie wycięte gąbki.
Teraz na pewno nie uszkodzi się na wertepach.
----------------------
Wyprowadzenie wężyka z akumulatora.
Odpowietrznik akumulatora wyrzuca kwas, a kwas nie może spływać byle gdzie, bo zniszczy np. lakier.
Rurkę wyprowadziłem wzdłuż bagażnika: