10.06.2016, 01:07
Do tej pory wkurzało mnie, że biegi Simsona w wersji czterobiegowej są źle dobrane przełożeniami.
O ile jest zrywny, to zmiana z 1 do 4 przebiega bardzo szybko, a jadąc na 4 biegu Simson musi pracować na maksymalnych obrotach, żeby mieć choć te 60 km/h.
Postanowiłem założyć zębatkę 18z i powiem wam, że warto było to zrobić.
Opis przeróbki zamieściłem w tym linku:
http://simsony.info/Thread-SR50-z-zebatk...#pid122937
To już nie ten sam Simson co z zębatką 14z, 16z czy 17z.
Biegi się fajnie wydłużyły.
Przedtem trzeba było dość szybko je zmieniać, jedynka to ruszenie i zaraz dwa, teraz mam spory zapas nawet na jedynce!
Praktycznie 3 bieg zastąpił 4-ty, a 4-ty pracuje podobnie jak nadbieg w skrzyni 5 biegowej.
Całkiem inna kultura jazdy, całkiem inaczej pracujący skuter i tego właśnie im brakowało.
Jadąc na 4 biegu silnik już nie wyje na maksa, a spokojnie pracujący silnik wyciąga 60 km/h.
Na maksimum pojechał ponad 75 km/h, ale nie o szybkość mi chodziło. ( No może trochę też ...... )
Obawiałem się o podjazdy pod górkę, czy uciągnie, ale nie ma z tym żadnego problemu.
Ważę ponad 80 kg a Simson doskonale podjeżdża i nie ma konieczności redukcji na 3 bieg.
Polecam wam spróbować.
O ile jest zrywny, to zmiana z 1 do 4 przebiega bardzo szybko, a jadąc na 4 biegu Simson musi pracować na maksymalnych obrotach, żeby mieć choć te 60 km/h.
Postanowiłem założyć zębatkę 18z i powiem wam, że warto było to zrobić.
Opis przeróbki zamieściłem w tym linku:
http://simsony.info/Thread-SR50-z-zebatk...#pid122937
To już nie ten sam Simson co z zębatką 14z, 16z czy 17z.
Biegi się fajnie wydłużyły.
Przedtem trzeba było dość szybko je zmieniać, jedynka to ruszenie i zaraz dwa, teraz mam spory zapas nawet na jedynce!
Praktycznie 3 bieg zastąpił 4-ty, a 4-ty pracuje podobnie jak nadbieg w skrzyni 5 biegowej.
Całkiem inna kultura jazdy, całkiem inaczej pracujący skuter i tego właśnie im brakowało.
Jadąc na 4 biegu silnik już nie wyje na maksa, a spokojnie pracujący silnik wyciąga 60 km/h.
Na maksimum pojechał ponad 75 km/h, ale nie o szybkość mi chodziło. ( No może trochę też ...... )
Obawiałem się o podjazdy pod górkę, czy uciągnie, ale nie ma z tym żadnego problemu.
Ważę ponad 80 kg a Simson doskonale podjeżdża i nie ma konieczności redukcji na 3 bieg.
Polecam wam spróbować.