Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Tak wygląda mostek prostowniczy wewnątrz-to nic innego jak połączone odpowiednio diody,ale wielu się kłóci nie mając żadnego pojęcia jak jest zbudowany i do czego służy.Mając cztery pojedyńcze diody prostownicze także możemy samemu zbudować taki mostek.Ale najpierw trzeba znać podstawy elektroniki a potem się kłócić.Dotyczy to także prowadzących to forum.


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.02.2017 21:48 przez jaroslaw97.)
10.02.2017 21:45
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Feberos
R E K L A M A
Feberos Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51/1 '82
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 79
Reputacja: 3
Post: #2
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Dodam od siebie, że taki mostek nazywa się inaczej Gretza,
a diody użyte do jego budowy Zenera - przepuszczają prąd tylko w jedną stronę.

Mostek nie reguluje prądu/napięcia, a jedynie zamienia prąd zmienny (~) na stały (+/-).

Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
09.03.2017 18:49
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
(09.03.2017 18:49 )Feberos napisał(a):  Dodam od siebie, że taki mostek nazywa się inaczej Gretza,
a diody użyte do jego budowy Zenera - przepuszczają prąd tylko w jedną stronę.

Mostek nie reguluje prądu/napięcia, a jedynie zamienia prąd zmienny (~) na stały (+/-).

Nie diody ZENERA tylko prostownicze.Dioda ZENERA ma całkowicie inne zastosowanie i działanie niż dioda prostownicza.
12.03.2017 17:33
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Feberos
Feberos Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51/1 '82
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 79
Reputacja: 3
Post: #4
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
A no tak, masz rację - mój błąd.

Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
23.03.2017 19:28
Szukaj Cytuj
Grego525 Niedostępny
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson & Honda
Dołączył: 13-11-2016
Liczba postów: 76
Reputacja: 1
Post: #5
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Dlaczego na schemacie masz dwa wejścia prądu zmiennego? Co w przypadku, gdy mam tylko jeden przewód ładujący?
Czy tak połączone diody nie będą działać? Wyjaśnij nam dlaczego tak jest.


Załączone pliki Miniatury
   

Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
05.05.2017 21:29
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #6
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
(05.05.2017 21:29 )Grego525 napisał(a):  Dlaczego na schemacie masz dwa wejścia prądu zmiennego? Co w przypadku, gdy mam tylko jeden przewód ładujący?
Czy tak połączone diody nie będą działać? Wyjaśnij nam dlaczego tak jest.

Co ty za głupotę namalowałeś?! Podstawy elektronik się kłaniają-zasada działania diody/mostka.Są dwa wejścia prądu zmiennego bo jak sama nazwa wskazuje jest on zmienny więc-raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim.Ale za każdym razem przechodzi przez jedną z diod na plus.Gdy jest jeden przewód z cewki,to drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany/często nie widoczny i należy go rozmasować,odpiąć od masy i tyle.Ewentualnie można podać do mostka jako drugi przewód podłączony do masy/ramy ale wtedy nie możemy mieć na ramie minusa z aku/mostka-trzeba to wtedy odseparować.

I zobacz sobie dokładnie jak są narysowane moje diody,w którym kierunku/jak przewodzą.To co Ty narysowałeś to tak jak by była jedna dioda-nie jest to mostek prostowniczy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 22:11 przez jaroslaw97.)
05.05.2017 22:10
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grego525 Niedostępny
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson & Honda
Dołączył: 13-11-2016
Liczba postów: 76
Reputacja: 1
Post: #7
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Yyyy, no dobra, a w LFK masz tylko jeden przewód ładujący.
Racja, nie uczyłem się na elektronika, ale Ty chyba troszkę przegiąłeś z łopatologią.
A jeśli nie chcę rozmasowywać cewki? Napisałeś: prąd raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim. Kawałek dalej piszesz, że drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany. To na nim ma być prąd?? Chyba sam się w tym pogubiłeś..
EDIT: Wikipedia też głupoty maluje...?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Half-...tifier.png

Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 22:38 przez Grego525.)
05.05.2017 22:24
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #8
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
(05.05.2017 22:24 )Grego525 napisał(a):  Yyyy, no dobra, a w LFK masz tylko jeden przewód ładujący.
Racja, nie uczyłem się na elektronika, ale Ty chyba troszkę przegiąłeś z łopatologią.
A jeśli nie chcę rozmasowywać cewki? Napisałeś: prąd raz jest w jednym przewodzie a raz w drugim. Kawałek dalej piszesz, że drugi przewód/koniec cewki jest zmasowany. To na nim ma być prąd?? Chyba sam się w tym pogubiłeś..

Czytaj ze zrozumieniem.Przy LFK nie mostka prostowniczego,regulator ma wewnątrz tylko jedną diodę prostowniczą-tak zwane ładowanie jedno połówkowe.
Gdy cewka ma dwa przewody to raz jest w jednym a raz w drugim-i z jednego i drugiego przechodzi na plus - ładowanie dwu połówkowe/mocne.
Gdy jest podłączony jeden(przykładowo jak przy LFK) to ładowanie jest słabsze bo regulator dostaje tylko z jednego przewodu - ładowanie jedno połówkowe.gdy cewka jest zmasowana to można wziąć z masy ten drugi przewód ale wtedy nie możemy podać minusa wychodzącego z mostka na masę/ramę.gdy mamy dwa przewody z cewki idące na mostek to wtedy minus z mostka dajemy na masę.

Ty człowieku mylisz pojęcia!!!!! Mowa jest o mostku prostowniczym-czyli zestawie czterech diod odpowiednio podłączonych !!! A ty mi pokazujesz jedną diodę

Tu masz wszystko opisane - https://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 22:42 przez jaroslaw97.)
05.05.2017 22:39
Szukaj Cytuj
Grego525 Niedostępny
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson & Honda
Dołączył: 13-11-2016
Liczba postów: 76
Reputacja: 1
Post: #9
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.

Cylinder - 90/4/2/2 by Grego525 + tłok Meteor
Gaźnik - Amal 21T + dysza 80
Zapłon - Ducati Energia + stator LFK
Wydech - SP04 + kolanko fi32
Skrzynia - 5b long
Zębatka zdawcza - 17z
Spalanie - ... l/100km
Przyspieszenie 0-50km/h - ...
Prędkość max - ...
Zasięg na jednym zbiorniku - ...
05.05.2017 22:51
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #10
RE: Schemat mostka prostowniczego dla odpornych na wiedzę.
Tak wygląda regulator uniwersalny-żółty kolor to układ ograniczający napięcie do 14V , a różowy to regulator napięcia i ma tylko jedną diodę prostowniczą.Dlatego przy LFK łączymy dodatkowo górny prawy pin by ograniczyć napięcie do 14V gdyż LFK generuje dużą moc i oświetlenie jest z tych samych cewek i paliło by żarówki.Przy zwykłym zapłonie simsona nie łączymy tego górnego prawego bo nie ma takiej potrzeby ,gdyż cewka jest słabsza a od świateł jest inna.Czyli gdyby komuś paliło żarówki a ma zwykły zapłon i ELBE , to może podłączyć ten regler tak by ograniczał tylko napięcie na cewce świetlnej -czyli jako ogranicznik napięcia(nie regulator!!!!)

(05.05.2017 22:51 )Grego525 napisał(a):  Czytaj ze zrozumieniem. Zapytałem, co jeśli mamy tylko jeden przewód i czy takie coś będzie działać. Proste pytanie. Mogłeś napisać od razu, że: to nie jest mostek, tylko ładowanie jednopołówkowe, będzie działać. I tyle.
Opanuj emocje w miejscu publicznym.

Jak chcesz dyskutować to sobie najpierw mleko z pod nosa WYTRZYJ.Post dotyczył mostka prostowniczego a nie diody prostowniczej i mi uwagi nie zwracaj.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2017 22:54 przez jaroslaw97.)
05.05.2017 22:52
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Niemiecki schemat silnika.Rodzaje łożysk,dopuszczalne luzy,"momenty" dokręcania jaroslaw97 1 2,625 11.11.2016 18:15
Ostatni post: Pablo.Onboard
  Schemat elektryczny- jak go odczytać? miro 3 3,419 30.07.2016 00:36
Ostatni post: miro
  Instalacja elektryczna S51N + schemat podłączenia kostki HaXbOx 9 7,534 20.01.2016 20:56
Ostatni post: Lorazepan1

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info