Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik
Autor Wiadomość
Artur4352 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 13-12-2021
Liczba postów: 6
Reputacja: 0
Post: #1
Silnik
Siemka, mam pytanie generalnie to simson miał brak kompresji, nie reagował na regulacje ani zapłonu ani gaźnika. No to postanowiłem zmienić pierścienie
stare były mocno zużyte. Założyłem nowe 38mm na tłok 37,99mm (nie wiem czy to dobre pierścienie napiszcie mi czy złe czy dobre). Ale przyłożyłem usta do cylindra i zacząłem dmuchać mocno i czułem że powietrze minimalnie uciekało czy tak ma być czy nie. SORRY ZA TAKIE GŁUPIE PYTANIA ALE DOPIERO SIĘ UCZĘ Biggrin
13.12.2021 20:17
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 502
Reputacja: 4
Post: #2
RE: Silnik
Sprawdź kompresję przyrządem a najlepiej dwoma. Będziesz miał odpowiedź. Jednak wymiana pierścieni na krótko tylko może pomóc. Koniczny szlif cylindra najlepiej 2 nadwymiary w górę.
13.12.2021 21:31
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 585
Reputacja: 10
Post: #3
RE: Silnik
Jak włożysz nowy pierścień do cylindra na różnych wysokościach to szczelinka na zamku nie powinna przekraczać 0,8mm - wtedy masz pewność że pierścień jest odpowiedni.

Organoleptyczne sprawdzenie szczelności hmm raczej słabo, przedmuchy zawsze będą, ciężko tak odróżnić silnik zużyty od zdrowego.

Prawidłowo po rozebraniu to trzeba by było dokładnie pomierzyć cylinder i tłok. Poza pasowaniem pary trzeba sprawdzić też kształt cylindra czy nie jest "beczułkowaty". Natomiast jakość gładzi można sprawdzić gołym okiem i paznokciem - jak nie ma rys, to choćby z luzem tłoka 0,30mm, na nowych pierścieniach silnik odpali i jakoś tam będzie jeździł. No chyba że zależy ci na pełnych osiągach (fabrycznych), wtedy szlif, nowy tłok marki co najmniej MZA, oraz właściwe pasowanie 0,03-0,04mm.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
13.12.2021 23:54
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 195
Reputacja: 2
Post: #4
RE: Silnik
Wiecie z reguły nowe pierścienie mogą być jeszcze gorsze nim się dotrą, ułożą do obecnego kształtu cylindra.

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
Deore i wincyj nie trzeba Szczerbol
18.12.2021 22:32
WWW Szukaj Cytuj
luki213 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 60
Reputacja: 2
Post: #5
RE: Silnik
To ja zapytam w ten sposób. Jak ocenić stan silnika bez jego rozbierania czy już czas na remont czy jeszcze można śmigać? Sprawdzenie kompresji w cylindrze i na co jeszcze patrzeć? Simson to takie coś ze to będzie jeździć dopóty dopóki pierścienie na tłoku będą.
06.01.2022 18:40
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,443
Reputacja: 23
Post: #6
RE: Silnik
Kompresja to żaden wyznacznik w dwusuwie. Raczej sprawdź jak szybko ona ucieka. Połóż nogę na starterze i pod wpływem ciężaru nogi obserwuj jak szybko opada. Dodatkowo rozebranie obu pokryw silnika i pomiar luzów, a przynajmniej tej od zapłonu i badanie luzu wzdłużnego i poosiowego. Wystarczy tylko tyle czy słychać stukanie badając rękami

Mój endurak
06.01.2022 20:14
WWW Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 585
Reputacja: 10
Post: #7
RE: Silnik
No, żeby jeździł to same pierścienie nie wystarczą, bo jest jeszcze szczelność karterów, cylindra, głowicy, króćca. Jeśli wszystko to jest szczelne, to jeśli jest choć jeden pierścień z nieogromną szczeliną na zamku, to powinien odpalić i pojechać nawet mimo luzów wału, korby, tłoka w cylindrze.

Czas na remont zależy indywidualnie od twojego progu bólu - jak głośne rzęrzenie silnika ci nie przeszkadza, jak duży spadek mocy akceptujesz, jak wysokie spalanie zniesiesz byle tylko nie musieć jeszcze grzebać przy motorze. Znamy przypadki choćby na tym forum, że ktoś przejeździł 40tys.km i szuka uzasadnienia do dalszej eksploatacji mimo ogromnego jazgotu, ale również takie, że właściciel co chwilę rozbiera silnik i wkłada nowe części po zrobieniu ledwo 1000km. Także nie ma czegoś takiego jak prawidłowy czas na remont.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
06.01.2022 23:24
Szukaj Cytuj
luki213 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-12-2021
Liczba postów: 60
Reputacja: 2
Post: #8
RE: Silnik
Chodzi o to że niedawno nabyłem s51 jeździ pali choć trzeba by było gaźnik poczyscic i parę rzeczy zrobić np koła. Nie chciałbym w sezonie się z tym bawić i wolałbym wiedzieć na jakim etapie zużycia jest mój silnik i jak to sprawdzić. Nie o to chodzi żeby nic w nim nie robić ale zrobić to już teraz o ile będzie wymagał.
07.01.2022 02:01
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 502
Reputacja: 4
Post: #9
RE: Silnik
Luki

Aby sprawdzić bez przyrządów silnik to musiał by się nim przejechać objeżdżony simsoniarz.
Sprawdź ile oleju masz w skrzyni (wylej cały do jakiegoś pojemnika mierzącego) Simsony czasem zaciągają olej ze skrzyni biegów (wtedy trzeba rozpołowić silnik i wsadzić nową uszczelkę i najlepiej smarnąć ją z wierzchu cienką warstwą silikonu. skrzynia będzie chodzić nawet na 100ml ale bardzo skraca to jej żywotność.
Dalej upieram się przy sprawdzeniu stopnia sprężania. czujnik najlepiej wkręcany i kopać jak najmocniej. jeśli masz przytykowy to potrzeba dwie osoby i mocnej ręki do docisku.

Jeśli gaźnik jest już zużyty czyli przepustnica ma spore luzy to wymieniaj cały gaźnik gdyż taka naprawa doraźna niewiele da. Gaźnik nie testowałem ale dobre i tanie są zt-tuning.

Jeśli biegi wskakują i nie wypadają podczas jazdy to nie ma sensu grzebać w skrzyni.

Koła to zobacz czy nie bardziej opłaca się kupić nowe mza.
Chyba że jesteś dobry w centrowaniu starych motocyklowych kół.

Jeśli wszystko z powyższych jest w porządku to tylko ściągnij głowicę wyczyść nagar z niej i z góry tłoka. Wyczyść kolanko wydechowe i okno wydechowe, rozbierz tłumik i wyczyść go.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2022 11:29 przez twojstara1.)
07.01.2022 11:28
Szukaj Cytuj
Artur4352 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 13-12-2021
Liczba postów: 6
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Silnik
Panowie dzięki za rady, już wszystko jasne, cylinder i tłok do wymiany. Niestety mam dopiero 17 lat i nie stać mnie na dobrej jakości zestaw więc muszę postawić na MZA. Wymieniłem wszystkie łożyska, uszczelki, simeringi. Została tylko regulacja skrzyni z którą nie mogę sobie poradzić. I myślę że po tym zabiegu simsonek będzie latał. Co by się działo muszę go zrobić bo to po najlepszym wujku. Dzięki
07.01.2022 17:31
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silnik Piotrvu 1 810 23.09.2020 11:39
Ostatni post: Paul S.
  Nowy silnik Wiktor98 2 757 08.09.2020 06:54
Ostatni post: jaro5
  Silnik nesketm 1 532 13.08.2020 21:11
Ostatni post: bomBer
  Silnik S80 Diablo 8 939 03.06.2020 15:20
Ostatni post: Diablo
  Silnik remont Kwasior1980 1 602 14.01.2020 21:09
Ostatni post: jaro5

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info