Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson 60/4/3
Autor Wiadomość
lancki123 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 15-07-2018
Liczba postów: 8
Reputacja: 0
Post: #1
Simson 60/4/3
simsona 60/4/3
-gażnik amal 19
-tłok keystone 2p
-cylinder mza 60/4/3
- zapłon elektroniczny oryginal
- fitr gąbka
- TŁUMIK SIMSON CHROM 32MM ENDURO SPORT
- głowica oryginalna stoczona na 41mm lekko powiększona komora spalania
-nowe łożyska i simeringi na wale.wał w dobrej kondycji

Simson ma dobra rekcje na gaz lecz gdy odkręcę cała manetkę na postoju bądź gazuje od wolnych obrotów lekko go dławi (opóźniona reakcja na gaz) i cieknie z kolanka . Na wyższych biegach mam wrażenie ze nie osiąga pełnej mocy. Pali dość dobrze za 3/4 razem ale trzeba użyć dużo siły .Zamówiłem lampe stroboskopową narazie zapłon ustawiony na znaki(magneto plitz).Regulowałem już gaźnik/przerwę na świecy,świecą ma kolor czarny ale jej nie zalewa cyl w dobrej formie tłok nowy zmiana świecy mało wnosi .Czy regulacja ta lampa odpowiedniego gmp coś da ? Jakie sa objawy spalania stukowego w simsonie ??’
14.08.2022 03:10
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 939
Reputacja: 9
Post: #2
RE: Simson 60/4/3
Moim zdaniem to za duża dysza paliwowa. Wskazuje na to cieknąca czarna sadza. Jak jest za dużo bęzyny to część jest nie spalona i rozpuszcza nagar stąd ta czarna smoła.
Wymień dysze na o 3-5 mniejszą.
14.08.2022 16:46
Szukaj Cytuj
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 12
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Simson 60/4/3
Wycieki z kolanka tak jak napisał powyżej doświadczony kolega zapewne są objawem zalewania, czyli za dużej dyszy. U mnie były objawy identyczne. W amalu 19 oryginalnie jest dysza 80. Zmieniłem na 75 i było ok. Słaba reakcja na gaz w dolnych partiach obrotów jest domeną cylindrów wielokanałowych ale dławienia się nie powinno być. Częściowo może być to efekt zalewania silnika z uwagi na za dużą dyszę ale też może masz niewłaściwie ustawiony zapłon. Jakie masz ustawione wyprzedzenie zapłonu. Ile przed GMP? Na forum krążą opinie, że czym większa pojemność to mniejsze wyprzedzenie (np. 50 cm - 1,8 przed gmp, 60 - 1,6 przed gmp, 70-80cm 1.4 przed gmp). Te wartości nie są w mojej ocenie właściwe nawet przy standardowych cylindrach 2-kanałowych a już na pewno nie przy wielokanałowych. Np. silnik z lt85 (standardowy 2-kanałowy cylinder) silnik świetnie jedzie przy standardowym 1,8 przed gmp.
Przy cylindrze 60/4 męczyłem się w przedziale 1,6-1,4 przed gmp i lipa. Nie chodziło to jak trzeba. Po konsultacjach ze sklepem ustawiłem między 2,2 a a nawet 2,5 przed gmp. Silnik zaczął pracować w końcu jak trzeba. Należy jednak podkreślić, iż wielokanałowe cylindry nie są takie same i dla każdego trzeba doświadczalnie dobrać wyprzedzenie zapłonu.
25.01.2023 10:36
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info