Witam.
Mój simson przeszedł remont m.in. został założony wał MZA z wypełniaczami,nowe simeringi, cylinder Almot 60/4/3, tłok MZA 2p toczony, gaźnik Amal 19t, stator 12V i jeszcze sporo innych części( wszystko od Jackmotors). Otóż mam problem, kiedy motor chodzi na wolnych obrotach i odkręcę manetkę to w ogóle się nie wkręca(muli), wkręca się dopiero kiedy dodaje gazu bardzo powoli. To samo podczas jazdy, nie ma siły ruszyć, tzn. muszę bardzo powoli puszczać sprzęgło i cisnąć gaz, żeby ruszył. Ale jak już ruszy to jest dobrze, nawet idzie na hopka. Jazda powoli nie wchodzi w grę, bo zaraz traci moc. Cylinder dotarty, przejechane ok. 1000 km. Postanowiłem zdjąć cylinder, żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. Po zdjęciu wszystko wyglądało dobrze, tłok nie przytarty. Więc postanowiłem wymienić tylko pierścienie na nowe(stare były w nienagannym stanie). Byłem u elektromechanika, żeby mi ustawił zapłon tak jak potrzeba czujnikiem zegarowym. Stwierdził, że zapłon jest opóźniony, ale nie dało się już przyśpieszyć, ponieważ te 2 ząbki na statorze stykają się z obudową silnika. Dziwne to, żeby się nie dało już przyśpieszyć zapłonu. Załatwię sobie multimetr, sam jeszcze sprawdzę jak to wygląda w razie czego zeszlifuje 1 ząbek. Zapłon http://www.jackmotors.pl/stator-iskrowni...-2388.html to szajs kondensator jest o połowę krótszy od oryginalnego, cewki o połowę cieńsze, ale musiałem wymienić stator, bo oryginał już był lipny. Wymieniłem kondensator na oryginał, nowe platynki MZA. Przerwa ustawiona na 0.4. Jeśli chodzi o iskrę to jest z 2-3 razy mniejsza od tej jaką miałem na oryginale. Simson trochę lepiej chodzi, ale to nie to. Próbowałem regulować gaźnik jak się tylko dało i nic. Nie rozkręcałem go, ponieważ jak go kupiłem to ciekło z niego paliwo, dałem go koledze on mi czymś go uszczelnił, że nic nie cieknie. Także czekam na wasze porady.
Dodaje zdjęcia tłoka i cylindra.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/343e...393f7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e848...bdbaf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faea...dfc3a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faea...dfc3a.html
Mój simson przeszedł remont m.in. został założony wał MZA z wypełniaczami,nowe simeringi, cylinder Almot 60/4/3, tłok MZA 2p toczony, gaźnik Amal 19t, stator 12V i jeszcze sporo innych części( wszystko od Jackmotors). Otóż mam problem, kiedy motor chodzi na wolnych obrotach i odkręcę manetkę to w ogóle się nie wkręca(muli), wkręca się dopiero kiedy dodaje gazu bardzo powoli. To samo podczas jazdy, nie ma siły ruszyć, tzn. muszę bardzo powoli puszczać sprzęgło i cisnąć gaz, żeby ruszył. Ale jak już ruszy to jest dobrze, nawet idzie na hopka. Jazda powoli nie wchodzi w grę, bo zaraz traci moc. Cylinder dotarty, przejechane ok. 1000 km. Postanowiłem zdjąć cylinder, żeby zobaczyć jak to wszystko wygląda. Po zdjęciu wszystko wyglądało dobrze, tłok nie przytarty. Więc postanowiłem wymienić tylko pierścienie na nowe(stare były w nienagannym stanie). Byłem u elektromechanika, żeby mi ustawił zapłon tak jak potrzeba czujnikiem zegarowym. Stwierdził, że zapłon jest opóźniony, ale nie dało się już przyśpieszyć, ponieważ te 2 ząbki na statorze stykają się z obudową silnika. Dziwne to, żeby się nie dało już przyśpieszyć zapłonu. Załatwię sobie multimetr, sam jeszcze sprawdzę jak to wygląda w razie czego zeszlifuje 1 ząbek. Zapłon http://www.jackmotors.pl/stator-iskrowni...-2388.html to szajs kondensator jest o połowę krótszy od oryginalnego, cewki o połowę cieńsze, ale musiałem wymienić stator, bo oryginał już był lipny. Wymieniłem kondensator na oryginał, nowe platynki MZA. Przerwa ustawiona na 0.4. Jeśli chodzi o iskrę to jest z 2-3 razy mniejsza od tej jaką miałem na oryginale. Simson trochę lepiej chodzi, ale to nie to. Próbowałem regulować gaźnik jak się tylko dało i nic. Nie rozkręcałem go, ponieważ jak go kupiłem to ciekło z niego paliwo, dałem go koledze on mi czymś go uszczelnił, że nic nie cieknie. Także czekam na wasze porady.
Dodaje zdjęcia tłoka i cylindra.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/343e...393f7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e848...bdbaf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faea...dfc3a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faea...dfc3a.html