Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Autor Wiadomość
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,374
Reputacja: 17
Post: #1
Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Cześć. Z racji że projekt dobiega końca, postanowiłem zrobić troszkę ruchu na forum i pochwalić się postępem prac z Simsonem.

Simsona kupiłem 16 Stycznia 2017 roku. Pomieszczenie obok w pewnej stodole na wsi, gdzie w tym samym miejscu rok wcześniej kupiłem S51N. Co by nie było, był w stanie masakrycznym, za to miał wszystkie dokumenty, był kompletny, cały oryginalny i kosztował grosze. Szczególnie z perspektywy obecnych cen za te sprzęty. Spekuluję że stał dobre 15 lat w wilgoci nieruszany, stąd taka patyna. Nie było kasy i weny na niego, po drodze miałem poważny wypadek motocyklowy więc poszedł w odstawkę - taki detoks od Simsonów jak i jednośladów ogólnie.

Żeby było ciekawiej, zdjęcia z postępu prac wraz z datami będę wstawiał mniej więcej co dzień.

Zaczynamy:
16.01.2017 - Zakupiony. Pamiętam jak robiłem to zdjęcie tuż przed wyjściem z rana do pobliskiego gimnazjum :3
[Obrazek: dsc_0002_32pska7.jpg][/url]

W wolnej chwili został na próbę odpalony: Elektryka lekko niedomagała, bak był pełen rdzy więc nie pracował zbyt długo, bo zaraz zapchał się gaźnik. Po odpaleniu silnik bardzo specyficznie i głośno wył. Myślałem że to tylko kosz sprzęgłowy (były nawet spekulacje że silnik jest taka żyleta że tam wszystko nowe i jeszcze części są ze sobą nie zgrane (SzczerbolSzczerbol) Prawda była jednak inna, ale o tym w przyszłości

C.D.N

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
26.11.2021 17:33
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
zeflo Offline
Ekspert
*


Pojazd: S51N & S51B
Dołączył: 17-03-2014
Liczba postów: 1,509
Reputacja: 38
Post: #2
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Będę śledził temat Smile

Simson S70E
Simson S50B2
MZ ETZ 250
26.11.2021 21:00
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 592
Reputacja: 10
Post: #3
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Ja również. Jestem ciekawy czy będzie jakiś tuning, czy zwykłe nudne 50cc DDR.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
27.11.2021 00:25
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,451
Reputacja: 24
Post: #4
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Witaj z powrotem, taka już nasza choroba nie wytrzymasz bez tego złomu za długo.
Będę śledził temat, może nawet odwiedzę swoim, bo chyba mieszkasz nie tak daleko Wink

Mój endurak
27.11.2021 00:41
WWW Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,374
Reputacja: 17
Post: #5
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
zeflo Miło że ludzie jeszcze siedzą na tym forum Biggrin

Qwet Myślę że będziesz miło zaskoczony - będzie coś ze smakiem ale dość nietuzinkowe w pewien sposób Biggrin

HoeronixHD W razie czego zapraszam na wiosnę, wszystko do dogadania Szczerbol2

28.07.2018 - Po dość żmudnym powrocie do zdrowia postanowiłem coś porobić w wolnym czasie. W ciągłym przeświadczeniu że silnik jest w okej stanie, zabrałem się za walkę z rdzą w baku. Masa czasu poświęcona na żmudne czyszczenie kamyczkami itd nie przyniosła skutku. To był ostatni raz kiedy czyściłem bak w sposób mechaniczny Tongue .
Uwierzcie że ponownie straciłem chęci. Ewidentnie nie miałem weny na grzebanie.
Po drodze przez przestawianie maszyny z kąta w kąt bez szczególnej uwagi na ten złom, ubił się klosz lampy tylnej..

[Obrazek: snapchat-375591041hsj2g.jpg]

18.05.2020 - Kolejne działania po niespełna 2 latach przerwy. Kupiony nowy klosz lampy, pożyczony od sąsiada bak z mini pocketa, i próby uruchomienia przyniosły skutek. Silnik oczywiście cały czas podejrzanie hałasował. Był nawet zamysł zostawić go jako taki "rost", jednak szczęście skończyło się po około 10 kilometrach. Zapłon platynkowy zwariował. Nie mam pojęcia co się stało i jest to dla mnie zagadka do dziś - nagle przestawił się kąt wyprzedzenia zapłonu i nie byłem w stanie ustawić go z powrotem w żaden sposób. Wymiana platynek jeszcze pogorszyła sprawę bo chodził jeszcze gorzej - jednak zaczął znów odpalać. Osiągnięcie wyprzedzenia 1,8mm było NIEREALNE, tak jakby brakowało jeszcze jednej wysokości młoteczka na platynkach.

[Obrazek: 1638001434630bajv7.jpg]
[Obrazek: 16380008418876mjvk.jpg]

30.06.2020 - Zbiornik paliwa doprowadzony do porządku Wink Wleciała mocna chemia. Przydał się artykuł: https://mlodytechnik.pl/files/imz/95-nw-...zelazo.pdf
Użyta m.in. żelatyna właśnie Tongue
[Obrazek: 1638001300993hkk10.jpg]

Zrobiłem na takim beznadziejnym zapłonie, nowym gaźniku BVF16N1-11 (Poprzedni był N3 od Simsona SR, czyli generalnie tragedia), oraz nowym koszu sprzęgłowym Duells (nie polecam) (Przy okazji wycie silnika nie ustąpiło, czyli jednak było COŚ jeszcze oprócz kosza) jakieś 80km. Tu jakieś foto z pierwszych zakupów do tego truchła:
[Obrazek: 16380012871870lk68.jpg]

Pewnego wakacyjnego dnia jakieś 10km od domu zapłon ponownie odmówił posłuszeństwa. Nerwy sięgnęły zenitu i obiecałem sobie że wraz z początkiem jesieni wezmę się porządnie z sprzęt. Plan w głowie był jeden - zrobić sobie wersję Enduro na jak najlepszych częściach. Miałem już 2 egzemplarze z wydechem na dole, więc co mi szkodziło przerobić tego złomka na wersję E. Wszystko się zaczęło od zacisku wydechu od wersji enduro, który był założony gdy ktoś kupił kiedyś tam w przeszłości tzw. węgierski wydech (Shit). Ilość elementów z enduro zaczęła sukcesywnie rosnąć. Na pierwszy rzut jeszcze przed rozebraniem na atomy kupiłem kierownicę, wiązkę kierownicy i linki do wersji E, tak aby mieć jeden sektor ramy ogarnięty zgodnie z kompletacją tegoż modelu.

CDN

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
27.11.2021 10:47
Szukaj Cytuj
piotr43267 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: S51 B1-4 83r
Dołączył: 21-01-2014
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #6
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Przy koszu duells, org podkładki lub te nowe nie realnie to w dystansować by nie hałasował, dużą rolę też tu odgrywa wkład sprzęgła

Simson S51 B1-4 '83 (2.09.2013r -27.08.2016r) Crying
Simson S51 B4 '88 "saharabraun"(20.11.2016r) zakochany
Simson S70/1 B4 '89 "orangerot"(02.09.2017r)
Simson s51B B1-4 '86 (20.11.2019)
Simson s51B1-4 '83 (05.01.2020)
27.11.2021 22:49
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
ChudyGarage Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S53
Dołączył: 31-05-2017
Liczba postów: 103
Reputacja: 1
Post: #7
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Zapowiada się ciekawie Smile Czekam na więcej zdjęć Tongue
29.11.2021 16:18
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,374
Reputacja: 17
Post: #8
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
piotr43267 Fakt, dlatego Duells idzie na śmietnik, wkład sprzęgła również Tongue

18.08.2020
Jak wspominałem miało być coś nietuzinkowego. Narodziła się koncepcja podwyższonego Enduro. Długo kombinowałem co tu zrobić aby było z sensem i gustownie, a zarazem praktycznie. Tył prosta sprawa - amortyzatory 380mm, natomiast przód - dużo osób zakłada lagi z SR, ale mi nigdy nie podobała się taka koza. Dlatego padła ryzykowna koncepcja, ażeby simson dostał koło z MZ 18 cali zabawa
Dawca to MZ TS 250/1, zaleta względem reszty MZ to dwie pokrywy bębna, nie jedna jak w ETZ. (Nawiasem podziękowania dla Pana z Jabłonowa Pomorskiego. Ceny przystępne i wszystko zgodnie z opisem.)
[Obrazek: images1000x7001owkvc.jpeg]

No i przyszło Biggrin
[Obrazek: 1638210009594t1kyk.jpg]

Wstępne spasy jak to siedzi:

[Obrazek: 1638209991803b4j2x.jpg]

16.09.2020
Kupiłem na Suprabike nówkę pokrywę filtra powietrza, co zabawne taniej niż za jakiś używany śmietnik Tongue . Przy okazji nie pozdrawiam Janusza biznesu z OLX, który również wyczaił, wykupił ostatnie 3 sztuki i chciał sprzedać za jakieś kosmiczne pieniądze Xd
[Obrazek: 1638210030318uljb1.jpg]

9.10.2020
Lewa strona pasażera odgięta ze względu na tłumik Enduro. Troszkę siłowania i gotowe Biggrin Po drodze w październiku wpadła też nóżka hamulca enduro w super stanie za 30 zł, niestety zdjęcia nie mam. Elementów układanki było coraz więcej i więcej :>
[Obrazek: 1638210079597n6js0.jpg]

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
29.11.2021 20:49
Szukaj Cytuj
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 461
Reputacja: 12
Post: #9
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
Witamy z powrotem!! Aż miło się patrzy jak starzy użytkownicy forum wracają do swojej pasji Smile powodzenia w pracach
01.12.2021 07:37
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,374
Reputacja: 17
Post: #10
RE: Simson '82 S51 E (S51B1) HaXbOx'a - powrót po długich latach
24.10.2020 - Wszystkie elementy z tworzywa ogarnięte z rys i wypolerowane. Niestety puszka narzędziowa miała wyłamane mocowanie na zamek, więc będzie pręt gwintowany i plastikowa nakrętka zamiast zamka. Wleciała też lampa DDR z MZ ETZ za 40zł Szczerbol
[Obrazek: 16383830930390dkag.jpg]

2.11.2020 - Wpadła nowa obręcz tylna DDR jeszcze w papierku 16x1,85 z MZ TS 150. Podziękowania dla Pana Bartosza za odsprzedanie Biggrin

[Obrazek: 1638383205316lkkww.jpeg]

Tak to siedzi. Jak widać rama też poszła w rozbiórkę.

[Obrazek: 16383832224736bjon.jpg]

A tutaj niespodzianka i zarazem wyjaśnienie dlaczego silnik tak hałasował. Niestety tu jest największy fuckup. Kartery są nie od pary, na dodatek były niezdystansowane. Poradziłem sobie już z tym, ale mimo wszystko to będzie chyba ostatni podryg tych konkretnych egzemplarzy. Pamiętajcie o POPRAWNYM dystansowaniu wałków w silniku!!

Krzywa korba:
[Obrazek: 1638383249451oaj2s.jpg]

Spójrzcie jak wał uciekł w stronę zapłonu:
[Obrazek: 1638383249466bfjoa.jpg]

Facepalm Stąd ten ciągły hałas wraz z wzrostem obrotów..
[Obrazek: 1638383249476xpkwy.jpg]

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
01.12.2021 20:56
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Drugi Simson w Garażu, czyli S51B1-4 70/5m by MotoPasjonat MotoPasjonat 512 84,823 29.05.2021 16:16
Ostatni post: HoeronixHD
  S51 odbudowa po latach kubanski 23 4,810 21.01.2019 16:38
Ostatni post: kubanski
  Simson S51, powrót po latach P4V3U 11 2,750 28.10.2017 15:13
Ostatni post: kawalarz13579
  Simson S51N - Powrót do oryginału zeflo 263 65,568 17.06.2016 07:58
Ostatni post: lukaszgtx9
  Simson S51B - powrót karol741 6 1,941 05.06.2015 11:39
Ostatni post: Elest

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info