Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson S105 MTX| Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR
Autor Wiadomość
RejzoR Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: S105 MTX
Dołączył: 01-05-2011
Liczba postów: 99
Reputacja: 4
Post: #31
RE: Simson S51 85/2/2/2 | Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR
Ok, po prawie dwóch latach chyba czas na małego aktuala Xd

85/2/2/2 zostało przeze mnie przerobione na 85/3/2/2M, latało to całkiem zacnie, ale przesadziłem z frezowaniem dolnej ścianki cylindra przy membranie, czego efektem było jej pęknięcie i zaciąganie lewego powietrza. Potem wpadł jeszcze pożyczony od Dyniaka wydech ZT Hydro 29 (który swoją drogą wcześniej mu sprzedałem Szczerbol) i szło to znacznie lepiej niż na moim spawaku. Tłok powoli się zacierał, sprężanie było coraz mniejsze, dołu prawie nie było, ale jak już wszedł w rezo to był szatan wcielony.

No i w takim stanie rzeczy nastał czas, by pojechać Simsonami w jakąś trasę, pomysł wręcz genialny, zważając na stan mojego silnika, ale co tam - yolo. Padło ostatecznie na Hel, więc w drogę:

[Obrazek: bikepics-2814954-full.jpg]

[Obrazek: bikepics-2814956-full.jpg]

Na Hel dojechaliśmy, ale z kolei z powrotem zaczęło się robić baardzo ciekawie Xd Najpierw zgasł mi w Gdańsku na światłach, iskra była, ale paliwo za bardzo nie miało ochoty dochodzić do świecy, więc wzięliśmy się za rozbieranie gaźnika i czyszczenie go - brak rezultatów. Ostatecznie stoimy sobie, próbujemy go ciągle odpalić i o dziwo w końcu zagadał, jakby nigdy nic. Pojechaliśmy zatem dalej i na wylocie z Gdańska zaczęliśmy się trochę ścigać, no i tak cisnąc na czwórce w rezo poczułem, że powoli zaczyna słabnąć, więc odpuściłem, ale on nadal za bardzo nie chce jechać, także zjechałem sobie na pobocze.

Na wspomnianym wyżej poboczu rozkminialiśmy czy on serio się zatarł, bo sprężanie niby jeszcze jakieś miał. Bawiliśmy się zapłonem, gaźnikiem i czym tylko się dało, ale odpalić się już nie udało. Robiło się już dosyć ciemno, więc padła decyzja - Dyniak zadzwonił po siostrę, żeby podjechała po nas busem i tak oto mój Simson znalazł się u niego w garażu Szczerbol Odwiózł mnie do domu samochodem, a ja na drugi dzień przyjechałem i zabrałem Simsona. W domu zdjąłem cylinder, a tam fajny widok - totalnie stopiony tłok od strony wydechu Xd Jeszcze dodam, że specjalnie na tą okazję dorobiłem sobie nawet dodatkowe chłodzenie - aluminiowa blacha przykręcona do górnego żeberka cylindra, może to coś dało, a może nie, nigdy się nie dowiem.

Niżej mały timelapse z wyładunku Simsona, o dziwo zmieścił się do Merivy A, jedynie bak zdjąłem, bo mama zabiłaby mnie jeśli coś by pociekło i śmierdziałoby w środku benzyną, a własnego auta wtedy jeszcze nie miałem Szczerbol

https://youtu.be/5re8wxFL2gU

Potem założyłem do niego moje 50/3M Racing, na osprzęcie z 85, czyli PHBG 21 i ZT Hydro, jeździł toto całkiem spoko, z 75km/h potrafiło pocisnąć.

Dalej była 3-miesięczna przerwa, z racji wyjazdu do roboty nad morze i za granicę, a gdy wróciłem pod koniec września, to czekał już na mnie silnik MTX 105 o mocy 22KM ze stajni Wojtala Garage. Jak to wyszło? Ano tak, że już wcześniej pisałem z jego poprzednim właścicielem, a że cena była dosyć okazyjna, to stwierdziłem, że w sumie to by mi się taki silnik przydał, także zanim jeszcze wróciłem do Polski, to przelałem pieniążki koledze Dyniakowi i mi go kupił.

Trochę o samym MTXie - wał przeosiowany, o skoku 48mm na jakiejś markowej korbie, tłok Wossnera, zapłon Ducati Energia (obecnie już MVT), gaźnik Dellorto 28, sprzęgło 5T na docisku 1.6, a skrzynia 5b ZT Tuning z długą jedynką i grubym trybem drugiego biegu. Na hamowni u Wojtali pokazał 22,6HP i 14Nm.
Praktycznie wraz z silnikiem wpadł też wahacz z Wojtala Garage, gdyż mój miał dosyć cienką ściankę, która mocno odbijała się na jego właściwościach jezdnych.

Tak prezentował się na jesieni 2018:
[Obrazek: bikepics-2814957-full.jpg]

Co do podpisu zdjęcia - raz jak przed skrzyżowaniem jakiś gościu strasznie zamulał Renówką, to zredukowałem sobie na dwójeczkę i go dosyć szybko wyprzedziłem, na następnych światłach się obok mnie zatrzymał i wywiązał się taki właśnie dialog Szczerbol

A co do stanu wizualnego, to jak widać - kupa totalna, Simson dalej jeździł w bordowym podkładzie śnieżki, bo nie chciało mi się kompletnie nic robić w kwestii jego wyglądu. Zmieniło się to natomiast na wiosnę tego roku - rama główna została wzmocniona i poszła w proszek razem z resztą rurek, a niedługo później bak i boczki w niebieski lakier, który został położony przeze mnie tragicznie, bo pistolet lakierował jak jakiś aerograf, bardzo malutkim strumieniem. Pojeździłem tak jakiś czas, nadal zastanawiając się czy ten kolor w ogóle mi pasuje. Później zrobiłem też sobie wsporniki enduro z dwóch rurek fi16, bo stwierdziłem, że płacenie 40zł za głupie rurki to jest przesada Szczerbol
MTX jeździł bardzo fajnie, ale w pewnym momencie zacząłem czuć, że brakuje mu paliwa na wysokich obrotach, jeździłem tak jakiś czas, aż w końcu wyszło, że bak w środku jest cały zasyfiony i co chwilę nieco zapycha dysze w gaźniku. Spadku mocy czuć nie było, ale dla pewności zdjąłem cylinder i tłok - okazało się, że tłok jest już przytarty od strony dolotu, a cylinder ma malutki ślad przytarcia w tym samym miejscu. Z racji tego, ze szykował się wypad na Motobazar, gdzie mieliśmy pośmigać Simsonami na torze, to podjąłem szybką decyzję o zmianie samego tłoka.
Pod koniec kwietnia pojechaliśmy na ten wyżej wymieniony Motobazar do Torunia z Dyniakiem i jeszcze jednym kolegą:
htps://www.youtube.com/watch?v=mWL_cETTr1A

Niestety nie mam nawet żadnego dobrego onboardu, bo jedyny nagrał się do góry nogami, a mój obecny komputer nie pozwala mi nawet na odtwarzanie filmów z GoPro w 4k bez ścinania, więc o obróbce można sobie pomarzyć. Zresztą i tak nie byłoby zbytnio czego oglądać, bo miałem mocny strach przed wykładaniem się na zakrętach z większa prędkością, przez co SR70/6/3M z dobrym kierowcą brała mnie jak chciała Szczerbol Na następnych wypadach na tor trzeba będzie doszlifować umiejętności. Sam wypad ogółem bardzo udany, nawet udało mi się spotkać tam wykonawcę silnika - Jamesa, ale zdążyłem z nim pogadać może minutę zanim się na mnie obraził, że wymieniłem w nim tłok bez szlifu cylindra Biggrin

[Obrazek: bikepics-2814958-full.jpg]

W maju wpadł do mnie kolega, żeby zobaczyć jak lata Simsonek. Kolega który pół życia jeździ na moto, miał niezliczone ilości komunistycznych sprzętów jak i większych moto, obecnie lata XT660 i czyni z nią cuda. Nigdy nie wyjebał się na czyimś moto.
I zgadnijcie co? Siadł na MTXa, mega podjarał się tą mocą, trochę poodwijał na kole i ostatecznie się wypierdolił Szczerbol
Zdjęć za bardzo nie mam, ale poszła cała dupa, upierdoliła się lampa, kierunkowskazy (których nie zdążyłem nawet podłączyć Xd), połamał i wgniótł się wydech, uszkodził się licznik (podróba Koso RX2N, którą założyłem 1,5 miesiąca wcześniej), pogięły się podnóżki i rozerwał się tylny błotnik.

Szczerze mówiąc nawet się zbytnio nie wkurzyłem, dogadaliśmy się odnośnie "odszkodowania" i sprawa zażegnana Biggrin A ja zacząłem sobie go powoli odbudowywać w nieco innym stylu niż wcześniej - kupiłem stelaż siedzenia, błotnik i lampę tylną z S53, kolejną podróbę Koso RX2N, nowe podnóżki, tym razem z uchwytem na stopkę boczną, a wydech pospawałem i w miarę możliwości wyklepałem,

Z miesiąc temu stwierdziłem, że czas w końcu uszczelnić bak (typowa przypadłość baków starego typu S50 - cieknięcie przy mocowaniu) i go ładnie wyrównać oraz dobrze polakierować, tak samo zresztą boczki. Graty poleciały w okolice Sztumu, do warsztatu w którym robi użytkownik, którego wymieniłem w tym poście już z 50 razy Szczerbol Lakier położony został elegancko, po założeniu Simson wreszcie zaczął się jakoś prezentować pod względem wizualnym:

[Obrazek: bikepics-2814959-full.jpg]

Jak widać na foto w silniku siedzi teraz MVT Digital Direct, które kupiłem w maju w bardzo okazyjnej cenie, obecnie jestem jeszcze na etapie jego regulacji. Wczoraj założyłem klamki Evo z Jackmotors i muszę przyznać, że robią robotę - wizualnie, jak i pod względem działania.
Pewnie przykuje Waszą uwagę ten dziwny kształt pokrywy filtra powietrza... co tu dużo mówić - za dużo grałem w Undergrounda 2 Szczerbol A tak na serio, to przy zdjętej pokrywie silnik był zauważalnie mocniejszy, więc by mieć i pokrywę i moc postanowiłem zrobić sobie taki oto wlot powietrza rodem ze świata tuningu samochodów lat 90tych i wczesnych 2000.

W ciągu paru dni wstawię jakieś fotki aktualnego stanu, bo zaszło kilka małych zmian.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2019 01:44 przez RejzoR.)
19.06.2019 01:31
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
iksdelelel Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 08-04-2018
Liczba postów: 72
Reputacja: 0
Post: #32
RE: Simson S105 MTX| Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR
Fajna historyjka Biggrin Simek w końcowym stanie wyszedł mega Biggrin
19.06.2019 16:22
Szukaj Cytuj
ChudyGarage Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S53
Dołączył: 31-05-2017
Liczba postów: 35
Reputacja: 0
Post: #33
RE: Simson S105 MTX| Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR
Co powiem że robi Robotę Biggrin Aż mnie powaliło na podłogę Wow Czy my czasem się nie widzieliśmy z Grudziądzu ?
20.06.2019 01:05
Szukaj Cytuj
RejzoR Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: S105 MTX
Dołączył: 01-05-2011
Liczba postów: 99
Reputacja: 4
Post: #34
RE: Simson S105 MTX| Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR
Tak, na zlocie, na którym byłeś z Bananem, jechałem Twoim S53 Biggrin
20.06.2019 22:30
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 115cc project by Michax Michax 183 22,203 16.02.2019 21:39
Ostatni post: bomBer
  Simson s51 B-4 88' Second Project by Brzoza Brzoza s51 140 10,538 11.10.2018 15:40
Ostatni post: Brzoza s51
  Project olympiablau s50 by nynek Mgbnynynek 96 9,123 16.07.2018 00:52
Ostatni post: Mgbnynynek
  Simson S51 115ccm Project by Zajjjonc Zajjjonc 276 42,406 07.03.2018 08:30
Ostatni post: jaro5
  Simson Ultimate Green Project by Wolwo Wolwo 157 29,040 22.02.2017 23:16
Ostatni post: robigtaa

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info