Witam, pochwalę się swoim simsonem po śp. dziadku Felixie. Dziadek woził mnie na baku gdy miałem 5-6lat ^^ Ależ to było ;p I zaszczepił miłość do jednośladów. Simson od pierwszego właściciela ^^ Dziadek rozłożył simsona i odszedł, a ja gnojek 13 lat nie umiałem za nic go zrobić więc trafił do jedynego servisu który chciał go przyjąć...Szczęście w nieszczęściu facet w servisie go rozłożył jeszcze bardziej...i odszedł na emeryturę wiec przywieźli mi go w skrzynkach..kipiałem ze złości w bezradności następnie przez miesiąc czytałem wszystko o simsonie co mi w przeglądarkę wpadło a kiedyś było tego więcej. I mimo że do czytania to ja byłem ostatni to chwile jazdy mnie motywowały do czytania i go zmontowałem ^^ Od tamtego czasu przerobiony pińcet razy.
W technikum będąc ważyłem prawie 120 kg ^^ wiec czego bym do oryginalnego silnika nie wsadził momentu brakowało a wycia nie lubiłem strasznie wiec wpadł silnik od WSK 125 S01
Silnik PIĘKNY zarówno konstrukcyjnie jak i estetycznie ale oryginalne 7kuni zostawiało sporo do życzenia silnik doczekał się
-Cylindra i Głowicy z Mińska 125 (dużo więcej chłodzenia)
-Rozwiert na 134cc tłok NSR125 (więcej mocy oraz lepszy tłok)
-Podkowa i boczne wypełniacze (więcej mocy,szybsza reakcja, wyższa sprawność)
-CDI z 9 punktową mapą zapłonu polecam (w chuj, po strojeniu nie poznasz moto)
-Simering w kapie zamiast o ringa aby nie ciekł kopniak
-Oringi na wałku głównym aby nie ciekła zdawcza
-Łożyska wału są smarowane olejem ze skrzyni zamiast mgiełki
-Zamiast 4 łożysk jednorzędowych na wale 2 lepsze łożyska dwu rzędowe
-Planowane przylgnie
-Częściowy system LC(przy następnym remoncie dokończę, ale jeden trudniejszy karter gotowy ^^)
Z takim silnikiem Vmax ponad 100KM/H na przełożeniu 10/34
-Tłumik oryginalny simsonowski przerobiony na ciszę ^^(na filmiku wersja alpha głośna)(teraz 3 etapowyDIY)
-Podgięte siedzenie musi być ^^ Ale delikatnie ^^
-Polerka wszystkiego w zasięgu ^^
-Skrócone błotniki^^ tylny zamontowany na wahaczu.
-Wypruta do pustego puszka i cała elektryka wraz z akumulatorem po stronie wydechu. Po drugiej stronie tylko wzmacniacz audio, stacyjka,programowany moduł na długim kablu,Gniazdo zapalniczki a w nim transmiter fm z usb
-Max Szeroka i wysoka opona przód oraz zachowawczy slick na tył ^^ A i tak ciężko było zdystansować.
-Silnik poprawiałem już 3 razy bo swap , ale teraz jest git, Nic nie obciera, łańcuch nie spada etc
-przełożenie 9z/38z w oryginalnej osłonie i gumami(jeszcze nie zamknięte ale z czasem)
-Gaźnik Phgb21 . Wiem że powinien być 26mm ale mniejszy łatwo ustawić i spalanko niskie a vmax juz jest grubo
-filtr powietrza gąbkowy walec
-Łańcuch DID'a 420
-Białe klosze na kierunkowskazach
-Manetki chrom oraz ciężarki kierownicy(oryginalne miałem tak ztyrane^^)
-Święcące wentyle ^^ (świecą na tyle słabo że tylko w nocy je widać...a im ciemniej tym zajebiściej to wygląda)
Simson jest po remoncie głównym (poza tylnym zawieszeniem ^^) Więc się świeci i wszystko działa ^^ Ponadto w Simsonie jest zainstalowany dyskretny system audio o mocy 50 wat Stealth. Gniazdo samochodowe , ładowarka usb i transmiter fm.
Filmy :
https://www.youtube.com/watch?v=OovPZHzLv3E
https://www.youtube.com/watch?v=okuCGQYsI_0
W technikum będąc ważyłem prawie 120 kg ^^ wiec czego bym do oryginalnego silnika nie wsadził momentu brakowało a wycia nie lubiłem strasznie wiec wpadł silnik od WSK 125 S01
Silnik PIĘKNY zarówno konstrukcyjnie jak i estetycznie ale oryginalne 7kuni zostawiało sporo do życzenia silnik doczekał się
-Cylindra i Głowicy z Mińska 125 (dużo więcej chłodzenia)
-Rozwiert na 134cc tłok NSR125 (więcej mocy oraz lepszy tłok)
-Podkowa i boczne wypełniacze (więcej mocy,szybsza reakcja, wyższa sprawność)
-CDI z 9 punktową mapą zapłonu polecam (w chuj, po strojeniu nie poznasz moto)
-Simering w kapie zamiast o ringa aby nie ciekł kopniak
-Oringi na wałku głównym aby nie ciekła zdawcza
-Łożyska wału są smarowane olejem ze skrzyni zamiast mgiełki
-Zamiast 4 łożysk jednorzędowych na wale 2 lepsze łożyska dwu rzędowe
-Planowane przylgnie
-Częściowy system LC(przy następnym remoncie dokończę, ale jeden trudniejszy karter gotowy ^^)
Z takim silnikiem Vmax ponad 100KM/H na przełożeniu 10/34
-Tłumik oryginalny simsonowski przerobiony na ciszę ^^(na filmiku wersja alpha głośna)(teraz 3 etapowyDIY)
-Podgięte siedzenie musi być ^^ Ale delikatnie ^^
-Polerka wszystkiego w zasięgu ^^
-Skrócone błotniki^^ tylny zamontowany na wahaczu.
-Wypruta do pustego puszka i cała elektryka wraz z akumulatorem po stronie wydechu. Po drugiej stronie tylko wzmacniacz audio, stacyjka,programowany moduł na długim kablu,Gniazdo zapalniczki a w nim transmiter fm z usb
-Max Szeroka i wysoka opona przód oraz zachowawczy slick na tył ^^ A i tak ciężko było zdystansować.
-Silnik poprawiałem już 3 razy bo swap , ale teraz jest git, Nic nie obciera, łańcuch nie spada etc
-przełożenie 9z/38z w oryginalnej osłonie i gumami(jeszcze nie zamknięte ale z czasem)
-Gaźnik Phgb21 . Wiem że powinien być 26mm ale mniejszy łatwo ustawić i spalanko niskie a vmax juz jest grubo
-filtr powietrza gąbkowy walec
-Łańcuch DID'a 420
-Białe klosze na kierunkowskazach
-Manetki chrom oraz ciężarki kierownicy(oryginalne miałem tak ztyrane^^)
-Święcące wentyle ^^ (świecą na tyle słabo że tylko w nocy je widać...a im ciemniej tym zajebiściej to wygląda)
Simson jest po remoncie głównym (poza tylnym zawieszeniem ^^) Więc się świeci i wszystko działa ^^ Ponadto w Simsonie jest zainstalowany dyskretny system audio o mocy 50 wat Stealth. Gniazdo samochodowe , ładowarka usb i transmiter fm.
Filmy :
https://www.youtube.com/watch?v=OovPZHzLv3E
https://www.youtube.com/watch?v=okuCGQYsI_0