Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson S51 115cc project by Michax
Autor Wiadomość
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 279
Reputacja: 2
Post: #181
RE: Simson S51 115cc project by Michax
Hejka,
Mam pytanie odnośnie tego wątka na temat modułu CDI.
Czy ten moduł programowalny będzie współpracował z zapłonem LFK?
Bo przecież tam impuls z impulsatora występuje więcej niż jeden raz na obrót wału, a bynajmniej tak mi się zdaję, bo po podłączeniu obrotomierza uniwersalnego pod impulsator obrotomierz wskazuje 3-4 razy większe obroty niż faktyczne obroty silnika.

Więc jak to jest? Będzie działać, czy nie? Czy będę musiał wymienić zapłon na VAPE ^^ albo coś równie zacnego?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.02.2019 21:39 przez bomBer.)
14.02.2019 21:14
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
ProMot Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S125
Dołączył: 25-01-2019
Liczba postów: 47
Reputacja: 0
Post: #182
RE: Simson S51 115cc project by Michax
Wiesz co ^^ nie wiem . W normalnym (dla mnie ;p) impulsatorze indukcyjnym od zewnątrz nie ma aż 4 impulsów. Masz jeden wyzwalający odpalający iskrę(skok napięcia) a drugi jak już z tego magnesiku schodzi(nawet nie wiem czy się liczy ^^). Ja jak miałem problemy z montażem i programem pisałem na OLX właśnie i dostałem dokładnie takie in4 jakie mi było potrzebne(ja m.i nie potrzebowałem adaptera DC bo mam aku). Zawsze możesz dać swój wyzwalacz np halotron ^^ . Ogólnie polecam w cholerę. Bo za gnojecka nie umiałem zapłonu ustawić WCALE( a i narzędzi nie było) wiec robiłem dziesiątki jak nie setki przejazdów, i zauważyłem że mimo iż zapłon jest źle i v-max 50 to ZAJEBISCIE ciągnie od dołu ^^ w silniku WSK podobna relacja. Sprzęt na danych obrotach ciągnął jak 4t bez szarpania stękania czy braku momentu. I teraz bez kitu Polecam to wszystkim. Bo STROJENIE(eng tuning) to najważniejszy etap robienia moto pod siebie. A jak widzę główny ściek czyli DE spafok 9500 gazior 21mm jak nie lepiej i cylinder dziurawy jak ser ^^ tosz to nie seria a bardziej totalnie nowa jednostka napędowa z szerokim na ponad 10 000 rpm zakresem obrotów.......z 1 punktem zapłonowym....to aż serce łapie bo wpierdolił w cześci a spierdolił tuning=strojenie. Różnica jest na tyle duża że np ww wspomnianą konfiguracją normalnie nie możesz ruszyć bez piłowania bo zgaśnie a mając mapkę BEZ PROBLEMU. Nie wiem czy jest dostępna ale kiedyś była bieda wersja z tylko jedną mapką ale polecam z dwoma. dlaczego? bo np ustawiasz takie x kąty a w drugiej mapce x+3 kąty. Następnie robisz 4 przejazdy po 2 na mapkę z przepustnicą otwartą na max 40% i na full. Zbierasz w ten sposób wiecej informacji i strojenie z tygodni zajmuje dni. Już nawet pomijam fakt że bez takiego zapłonu dla każdych obrotów musiał byś ściągać kapę i przestawiać iskrownik ze stoicką cierpliwością (bez kitu dla tego kupiłem wkrętarki bo nadgarstki po 8 przejazdach wysiadały ^^ i wieczorem w CS'a nie można było pograć ;p
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.02.2019 13:42 przez ProMot.)
15.02.2019 13:12
Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 279
Reputacja: 2
Post: #183
RE: Simson S51 115cc project by Michax
Znaczy się zaciekawił mnie ten moduł, bo właśnie denerwuje mnie to, że jak mam zapłon powiedzmy na 25 stopni, to ciągnie dopiero od 4-5krpm, a poniżej to aż szkoda słuchać tego jęku silnika. A LFK ma małe koło zamachowe i nie daje rady obrócić wału na niskich obrotach przy tak wczesnym zapłonie. Dlatego niskie obroty na moim dotychczasowym secie były na poziomie 2-2,5krpm.
Dlatego bym chciał założyć ten moduł, żeby mieć full mocy w całym zakresie obrotów, bo wrzucam teraz do sima 95/2 i strojone na jakies 8krpm.

Tylko właśnie jest problem z tym czy to będzie współpracować z LFK, bo jak to niby ten cewkomoduł zlicza, że na jeden obrót wału wysyła tylko jeden impuls na iskrę, a z impulsatora jest (prawdopodobnie) kilka impulsów na jeden obrót wału.
W sumie to jeżeli jest tylko jedno "wycięcie" w magnesach to powinno być dobrze, ale jak tam jest z tymi magnesami to ja nie wiem, bo wszystko osłania blacha. Rozbierał to ktoś? Widział jak to jest zrobione?

A jak jest w orginalnym elektroniku? Ile tam impulsów idzie? Bo obrotomierz i tak się podłącza tam pod cewkę WN gdzie to już jest za modułem?

Chciałbym żeby się ktoś wypowiedział na temat tego LFK, albo DE bo to chyba to samo jest, bo wymieniać na VAPE nie planowałem bo i z 500zł trza dać na stator i magneto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.02.2019 17:25 przez bomBer.)
15.02.2019 16:48
Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 279
Reputacja: 2
Post: #184
RE: Simson S51 115cc project by Michax
A jeszcze dodam, że sprawdziłem teraz i jak podłączyłem ten sam obrotomierz pod kabel z cewki NN, albo pod kabel od świateł to też wskazuje za duże wartości.
16.02.2019 21:39
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S105 MTX| Ultimate Incredible Unbelievable Project baj RejzoR RejzoR 33 6,257 20.06.2019 22:30
Ostatni post: RejzoR
  Simson s51 B-4 88' Second Project by Brzoza Brzoza s51 140 10,510 11.10.2018 15:40
Ostatni post: Brzoza s51
  Simson S51 86' By Michax (Renowacja szrota) Michax 27 3,914 05.08.2018 23:56
Ostatni post: Paul S.
  Project olympiablau s50 by nynek Mgbnynynek 96 9,116 16.07.2018 00:52
Ostatni post: Mgbnynynek
  Simson S51 115ccm Project by Zajjjonc Zajjjonc 276 42,382 07.03.2018 08:30
Ostatni post: jaro5

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info