Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 4 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Autor Wiadomość
twojstara1 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 89
Reputacja: 0
Post: #51
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Przy okazji mam pytanie. Czy mam stosować uszczelkę miedzianą między wydech a cylinder? Uszczelka ma średnicę wewnętrzną 28mm a po ściśnięciu jeszcze się zmniejszy i będzie trochę tłumić przepływ spalin. Do tego powierzchnie tłumika i cylindra wyglądają na idealnie spasowane. Jak to jest, stosujecie uszczelkę miedzianą do rezonansowych wydechów? Poniżej fotki cylindra i wydechu.

Ja nie stosuje uszczelki miedzianej między cylinder a wydechem.
To i tak nie ma znaczenia. (Jeśli zastosujesz to nic nie może zasłaniać kanału, wystawać do środka.)
Dokręcasz na maksa nakrętkę na cylindrze koniecznie z podkładką która uniemożliwia odkręcanie się nakrętki.
Następnie wsuwasz tyle ile potrzebujesz dyfuzor na ten kawałek wydechu.
Sprawdzałem czy odległość dyfuzora od cylindra wpływa jakoś mocowo na silnika. Tam masz maks 5cm przesuwu.
Nie odczułem żadnej różnicy.
Sprężyny są dość mocne i nie zaczepiaj ich o otwory przez które szły gumy w cylindrze.
Ja nawierciłem otwory w najbardziej wystającym żeberku z 2cm od wydechu. Dlatego że zauważyłem iż tak mocne rozciągniecie sprężyny jak zaleca producent prowadzi do stałego uszkodzenia jej.
Testowane na odległości 7 tys km. Nic się nie dzieje.

Pomyśl nad jakimś bardziej elastycznym montażem tłumika zmniejszy to drgania które przenoszą się na cały motocykl.

Jaki masz cylinder? Opisz go w ten sposób 90/4/3
Bo z tego co pamiętam gaźnik 21.

Mam ten tłumik i ten dyfuzor. Uwielbiam jak wchodzi powyżej 9500obr/min i zaczyna się ciąg.
Natomiast on ma DWIE wady.
Po pierwsze MOCNO obniża simsona. W sensie najniższym punktem teraz będzie tłumik i to będzie bardzo niski punkt.

Po drugie i ważniejsze.
Mam tą samą końcówkę tylko czarną. jest cholernie GŁOŚNA.
Naprawdę jest za głośna. (chyba że to ta przedłużona, ale jeśli nie zamawiałeś takiej to dostałeś taką jak wszyscy)
Jazda bez mocno wyciszających stoperów po 10km kończy się piskami w prawym uchu.
Przejazdy przez miasteczka i miasta to porażka. Nieraz widziałem jak przechodnie zatykały uszy . Szczególnie w wąskiej zabudowie gdzie hałas się potęguje odbijając od budynków.
Ty też długo nie wytrzymasz jadąc za Maszą.

Gadałem z Chyloo o tym, on mówił że to są to tłumiki (nie dyfuzory) ściągane z Chin i dziwi się dlaczego Jacek (jackmotors) nie ściąga dłuższych tłumików. Podobno kilka-kilkanaście cm dłuższe a głośność znacznie mniejsza.

Co do oleju i mieszanki.
Przez pierwsze 2 tys km stosuj 1:30.
Następnie 1:50 jeśli nie będziesz ciągle jeździł z vmax.

Gdy przejedziesz 30-40tys km możesz stosować nawet 1:70 i nic silnikowi się nie stanie podczas normalnej jazdy.

Wszystko rozchodzi się o spasowanie a raczej o luzy z wypracowania jakie z czasem powstają między tłokiem a cylindrem i w wszelkiej maści łożyskach..
Spotykałem takich co lali i 1:70 w etz 250 ale mieli przejechane na jednym cylindrze i tłoku po 60 tys km gdzie MZ zalecała remont generalny przy 40 tys km.

Dlaczego zastosowanie spreju do łańcucha pracującego w układzie ZMKNIĘTYM jest błędem?

Sprey do łańcuchów bez osłonowych ma za zadanie smarować i JAK NAJDŁUŻEJ trzymać się łańcucha. Siła odśrodkowa jest bardzo duża na zębatkach dlatego preparat mocno przylega/klei się do miejsca w które został wtryśnięty. I już po dobroci się nie przemieści.
Jeśli został pod ciśnieniem gdzieś wciśnięty to to miejsce będzie smarował ale krótko bo szybko schnie i zostaje po części zanieczyszczony.
Nie jest możliwe dłuższy okres smarowania łańcucha, jednym psiknięciem.
W dodatku z czasem nowe warstwy robią zaporę zaschniętej bryły, która uniemożliwia dostanie się nowemu preparatowi w łączenia.
Oczywiście obudowa troszkę wydłuży czas kompletnego wysychania preparatu, natomiast go nie wyeliminuje.

A bardzo rzadki smar łożyskowy będzie rozrzucany po obudowie i następnie będzie znów skapywał na łańcuch.
Jeśli to będzie smar wymieszany z olejem to w środku powstanie taka mgiełka w której łańcuch będzie pracował. Brak oringów umożliwi ciągłe dostawanie się nowych porcji smaru do każdego ogniwa i 100% przesmarowanie każdego połączenia.

Ja już kilka zestawów napędów wymieniłem w motocyklu enduro wyprawowym.
Mimo tego że smaruje go codziennie czasem nawet 2 razy dziennie przez 20 tys km. Olejem 10w40 ( to samo było ze sprejem) i tak niektóre ogniwa się przycierają, przytarte ogniwa można poznać po tym że jak ściągniesz łańcuch to każde połączenie powinno się wyginać o 360 stopni i to bez oporów, natomiast pojedyncze połączenia mają ograniczony ruch taki jak wymusiła zębatka. No nie ma bata aby to się nie stało.
A w Osłonach za sprawą ciągłego super dokładnego smarowania, nie ma takiego problemu.

Widzę że zamówiłeś taki sam hamulec na przód który ja chce zamówić. Musisz napisać jego recenzję jak to poskładasz. Będę bardzo wdzięczny.
Zmówiłeś wymiar felg jak pisali 2,15 przód i 2,5 tył?
09.01.2021 23:21
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 22
Reputacja: 1
Post: #52
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Dzięki, w takim razie będę zakładał wydech bez miedzianej uszczelki. Otworki na sprężyny oczywiście też nawiercę. A sprawę zabezpieczenia nakrętki ogarnę drutem kontrującym, po lotniczemu.

Już wcześniej myślałem o wibroizolacyjnym mocowaniu tłumika, na pewno będzie, kwestia wymyślić sposób.

Obniżenie przez wydech faktycznie jest, ale nie tak tragiczne. Przymierzyłem i oszacowałem pochył do przytarcia tłumika na około 40 stopni, gdzie bez tłumika podnóżek przycierałby gdzieś przy 45-50 stopni. Różnica jest, ale bez tragedii. Nasza jawka na przykład na zakręcie sypie iskrami przy mniej niż 30 stopniach pochyłu Biggrin
Natomiast hałas tego wydechu może być problemem, jak odpalę zobaczę i ocenię, może trzeba będzie kupić jakąś cichszą końcówkę.

Z tym 30-40tys.km mnie zastrzeliłeś. Ja się tu nastawiam że po 5-10tys.km trzeba będzie co najmniej wymienić tłok...

Nadal nie rozumiem w jaki sposób sikanie sprejem na łańcuch bez osłon jest okej, a na łańcuch zamknięty jest błędem. Nie przemawia do mnie twoje wytłumaczenie.

Daj spokój, ten hamulec jest absurdalny, na zdjęciu nie wydawał się aż taki duży. Tarcza jest dużo większa niż w naszej Hondzie NX 650 (40 KM / 170 kg) Wow

Koła kupiłem oba takie same:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kolo-...u-inox-ifa

Dobra, teraz projekt.
Detale powysychały więc można montować. Najpierw hamulec tylny:

[Obrazek: 1757018500_1610306533_thumb.jpg] [Obrazek: 4114713000_1610306537_thumb.jpg] [Obrazek: 1068418000_1610306543_thumb.jpg]

[Obrazek: 1130326200_1610306552_thumb.jpg] [Obrazek: 3326764000_1610306556_thumb.jpg] [Obrazek: 1138267000_1610306560_thumb.jpg]

Następnie stopka boczna:

[Obrazek: 9931634700_1610306625_thumb.jpg] [Obrazek: 6571262300_1610306628_thumb.jpg] [Obrazek: 1853641300_1610306634_thumb.jpg]

[Obrazek: 6388492100_1610306642_thumb.jpg] [Obrazek: 7243066400_1610306646_thumb.jpg] [Obrazek: 1216709700_1610306654_thumb.jpg]

Już od jakiegoś czasu obawiałem się że przód będzie dość nisko, przede wszystkim dlatego że wsunąłem lagi głębiej w golenie, a po drugie dałem dłuższe amortyzatory z tyłu. Dzisiaj pomierzyłem trochę dokładniej i okazało się że przyda się podnieść przód o 7cm. Przyciąłem więc rurki aluminiowe 30x5 na długość 7cm i rurki aluminiowe 35x2 na długość 15cm. Rurki 30x5 ułożyłem między lagi a półkę górną, okleiłem taśmą aluminiową na trzech poziomach żeby uzyskać ciasne spasowanie i wpukałem rurki 35x2 gumowym młotkiem. Konstrukcja sama w sobie jest bardzo sztywna, a jeszcze przychodzą śruby mocujące do półki górnej, więc powinno wytrzymać.

[Obrazek: 3268447300_1610307238_thumb.jpg] [Obrazek: 1715127800_1610307243_thumb.jpg] [Obrazek: 4903324900_1610307246_thumb.jpg]

[Obrazek: 8620937400_1610307270_thumb.jpg] [Obrazek: 5848272200_1610307274_thumb.jpg] [Obrazek: 9435022100_1610307278_thumb.jpg]

[Obrazek: 9564661400_1610307346_thumb.jpg] [Obrazek: 6993083700_1610307350_thumb.jpg] [Obrazek: 9487067900_1610307355_thumb.jpg]

Powoli przymierzam też tłumik i pomijając error z dźwignią hamulca pasuje w nawet w miarę:

[Obrazek: 4911663500_1610307426_thumb.jpg] [Obrazek: 4331619600_1610307432_thumb.jpg]

Nie jestem pewien czy dobrze przykręcam końcówkę. Z zestawu tłumika została mi taka flansza z rurką, ale nijak nie da się jej dopasować. Czy ona w ogóle jest potrzebna?

[Obrazek: 2697852300_1610307526_thumb.jpg] [Obrazek: 6613021100_1610307530_thumb.jpg] [Obrazek: 3691759600_1610307533_thumb.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.01.2021 21:42 przez Qwet.)
10.01.2021 21:42
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,170
Reputacja: 93
Post: #53
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Mam tą samą końcówkę na swoim wydechu i niestety ale ryczy niesamowicie, więc poszła na półkę i zastosowałem jakąś od 2t 125ccm ale nie wiem nawet od czego, pasuje i jest ciszej znacznie.

Co do smarowania łańcucha to mam taki stary sprawdzony sposób, gotowanie łańcucha w parafinie jeden do jednego z olejem parafinowym. Tylko trzeba łańcuch z tej kąpieli wyciągać jak nam ów specyfik przestygnie.

Nie tyczy się łańcuchów oringowychWink

Działa takie smarowanie na długo i przedłuża żywotność napędu i co najlepsze nie klei brudu.



Twój set powinien spokojnie prześmigać 30 tysi bez ingerencji, najważniejsze to dobrze go dotrzećWink

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
11.01.2021 00:33
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,192
Reputacja: 20
Post: #54
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Ja słyszałem podobną bajkę ale o gotowaniu w mixolu

Mój endurak
11.01.2021 02:42
WWW Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 832
Reputacja: 8
Post: #55
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
A ja natomiast słyszałem bajkę o gotowaniu gaźnika w occie.... Także bajka to jest bajka
11.01.2021 21:03
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 89
Reputacja: 0
Post: #56
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
W obniżeniu motocykla przez wydech nie chodzi o to że nie będziesz mógł się składać na kolano w górach.
Rozchodzi się o to że możesz uszkodzić tłumik na kamieniach, dziurach w asfalcie i na drogach gruntowych. W skrajnych sytuacjach możesz wygiąć puszkę rezonującą lub ją wykrzywić.

Przedłużanie amortyzatorów z przodu ma trochę sensu. Natomiast z tego co pamiętam to właśnie sr 50 miał amortyzatory z przodu dłuższe właśnie o te 8cm. Nie musiał byś stosować wałków.

Nie wiem jak bardzo wysilony masz silnik i jakiej firmy. Ja mam 60/4 21mm gaźnik.
Po dotarciu 1 tys km i powolnej wycieczce 2 tys km. Przejechałem 3,5 tys km z obrotami od 10 000- do 12 000.
Cylinder zt-tuning tłok zt-tuning. Myślę że jeśli łożyska na wale wytrzymają to dam radę kolejne 4-5 tys jeździć z takimi obrotami.
Dlatego myślę że twój silnik jeśli będzie jechał 100km/h vmax a wy będziecie nim jeździć ciągiem te 80 km/h to powinien dać radę te 10 000km przejechać. Czym niższe obroty tym wyższa żywotność. Dlatego przy spokojnej jeździe może i te 30 tys km przejedziecie.

Jeśli masz Nikasil to zrobiłeś bardzo mądrze i wystarczy wymienić tłok jak kompresja spadnie. Na tulei jest trochę inaczej.

Odnośnie spreja na łańcuch.
Smar z olejem ciągle krąży i ciągle smaruje tobie łańcuch jest go MNÓSTWO w obudowie.
Natomiast sprej jak psikniesz to się przyklei i tak zostanie a z czasem nie będzie wchodził tam gdzie jest potrzebny. Chyba że co 3-4 tys km. będziesz gouch porządnie mył i sprejował co 700- 1000km.
Natomiast rzadki smar ma ta przewagę że wrzucasz dużo zamykasz i zapominasz.

Przy okazji. Dziś gadałem z jednym z lepszych gości od silników simsona.
On robi pomiary sondą spalin (prawdopodobnie w cylindrze). W ten sposób mierzy temperaturę i stwierdza czy nie przesadził z tłumikiem (sam je robi).
Powiedział że przy tłumiku zt tuning spaliny mają temperaturę około 580C i to jest dobra temperatura. natomiast 620-640 będzie dochodzić do zacierania się tłoka ze względu na temperaturę.

Ściągnij sobie i poczytaj o zależnościach i wytrzymałościach tłoków na temperaturę. Drugi link od góry.
Pierwszy jest z wikipedi a drugi yadda

https://www.google.com/search?rlz=1C1AOH...CA0&uact=5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2021 23:03 przez twojstara1.)
11.01.2021 22:35
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 22
Reputacja: 1
Post: #57
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
jaro5 jeśli TY mówisz że tłumik jest zbyt głośny, to już nie mam wątpliwości. Od teraz w planach zakup innego tłumika, albo przerobienie tego co jest.

Smarowanie łańcucha, temat rzeka, na każdym forum radzą co innego. Myślę że to bardziej kwestia żeby w ogóle smarować łańcuch, niż czym smarować.

Rurki aluminiowe dostałem za paczkę delicji szampańskich dołączonych do kawy ślusarza. Gdybym miał wydawać kolejne 350zł na lagi SR50 to od razu zmieniłbym zawieszenie na RG 80 czy coś.

Nie mam nicasilu. Planowane jest utrzymywanie 90km/h na szosie przez większość czasu, więc nastawiam się na konieczność wymiany tłoka po 10tys.km, a jeśli cylinder wyjdzie z tolerancji to nawet szlif. Najwyżej pozytywnie się zaskoczę Smile

Jak to mówisz "sonda spalin" nasuwa mi dwa skojarzenia - sonda lambda (resztkowej zawartości tlenu), albo czujnik EGT (termopara). Obie montowane są na wydechu, a nie w cylindrze. Temperatura 600°C? To chyba musiał mierzyć na samym końcu wydechu... Serio zawsze myślałem że to właśnie dwusuwy mają wysoką temperaturę spalin. W przeciętnym wolnossącym silniku czterosuwowym masz 850°C, a w moim 2JZ-GTE przy pełnym doładowaniu przekracza 1100°C. Zresztą temperatura spalin a temperatura denka tłoka to kompletnie inne wartości, choć w pewnym stopniu do siebie proporcjonalne. A tłoki robi się z siluminu który ma diametralnie inne właściwości od aluminium czy nawet duralu...

Dobra, odbiegamy od tematu, a przecież ja tu przychodzę pisać o naszym projekcie Smile Zrobiłem mocowanie wydechu, tak jak mówiła twojastara1 dałem gumki tłumiące drgania:

[Obrazek: 9491242800_1610485596_thumb.jpg] [Obrazek: 3793702800_1610485631_thumb.jpg] [Obrazek: 7891124100_1610485643_thumb.jpg]

[Obrazek: 7403726100_1610485660_thumb.jpg] [Obrazek: 5782376700_1610485662_thumb.jpg] [Obrazek: 7979730500_1610485666_thumb.jpg]

[Obrazek: 2870757800_1610485732_thumb.jpg] [Obrazek: 8798189300_1610485736_thumb.jpg] [Obrazek: 3165302300_1610485740_thumb.jpg]

Oraz podnóżek, lekko odsadzony do przodu żeby nie zawadzał o wydech:

[Obrazek: 4276960700_1610485798_thumb.jpg] [Obrazek: 3107743900_1610485803_thumb.jpg] [Obrazek: 1325298100_1610485808_thumb.jpg]

Jeszcze sprężyna do hamulca bo wczoraj zapomniałem:

[Obrazek: 1826374400_1610485838_thumb.jpg]
12.01.2021 23:31
Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 832
Reputacja: 8
Post: #58
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Ja słyszałem, że w Simsonku po tuningu EGT powinno wynosić 550 stopni
13.01.2021 22:35
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 89
Reputacja: 0
Post: #59
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
OOOOooooo
Ja sobie wypraszam!
Panie widzisz gdzieś tam S na końcu?
No rzeczywiście psikutas bez S.
:-)
To samo u mnie TWOJstara1
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.01.2021 22:44 przez twojstara1.)
13.01.2021 22:42
Szukaj Cytuj
BoBxKarol Offline
Aktywny
*


Pojazd: S51
Dołączył: 26-02-2012
Liczba postów: 119
Reputacja: 0
Post: #60
RE: Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy
Fajne rozwiązanie uchwytu wydechu. Ciekawe czy będzie czuć jakąś różnice w komforcie Biggrin
Będe musiał wykonać coś takiego u siebie Biggrin

Powodzenia w projekcie Smile


14.01.2021 10:36
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info