Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson S51 saftgrun Pawła
Autor Wiadomość
Simson_Pawel Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-02-2021
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #1
Simson S51 saftgrun Pawła
Po przedstawieniu w strefie powitań nadszedł czas na przedstawienie Simsona.
Simson odstawiony do garażu 20 lat temu w stanie ogólnym dobrym- jeździł, skręcał i hamowałWink Pewnie dziś by mu wystarczył porządny przegląd, czyszczenie regulacja i można wsiadać. Jednak chciałbym przywrócić mu "blask". Przede wszystkim pełną sprawność mechaniczną i fabryczne osiągi oraz przywrócić oryginalny lakier (jasnozielony). Simson miał zdjętą fabryczną blokadę prędkości, ale nie wiem na czym to polegało- modyfikacja gaźnika czy zębatek (bo modułu chyba nie ma- zapłon na platynki). Gaźnik to 16n1-8. Nie wiem jeszcze jakie ma dysze. Chyba zależałoby mi na zachowaniu też oryginalnej pojemności, ale jeśli obecny tłok/cylinder będzie wymagał roboty to słyszałem że modyfikacja na 60 ccm polega tylko na wymianie kompletu cylinder+tłok - wtedy rozważę zmianę pojemności (nie ważę już tyle co 20 lat temu).

Proszę o Wasze opinie i poradyWink

Rozumiem, że w tym temacie mogę zadawać pytania i aktualizować stan prac przy simsonieWink
[Obrazek: e9dccc7bf7e0.jpg]
[Obrazek: f0b8b9a103c1.jpg]
21.02.2021 23:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,256
Reputacja: 93
Post: #2
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Całkiem ładnie zachowanyWink
Łatwiej będzie wszystko odnawiać.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
22.02.2021 07:21
Szukaj Cytuj
ChudyGarage Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S53
Dołączył: 31-05-2017
Liczba postów: 79
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Ale cudo Biggrin I jak na 20 lat to i tak dobrze wygląda Tongue Odbudowa to będzie czysta przyjemność.
22.02.2021 21:03
Szukaj Cytuj
Simson_Pawel Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-02-2021
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Na razie umyłem simsona żeby na czysto wszystko rozebrać - w weekend zamierzam pogrzebać przy nim i wstępnie ocenić zakres prac.
Na początek pytanie: Czy gaźnik 16n1-8 jest odpowiedni do mojego simsona? Jeśli chodzi o gaźnik to i tak pewnie wymienię całe wnętrze że zostanie tylko obudowa więc może jeśli to nie jest odpowiedni gaźnik to lepiej kupić inny/nowy?
Czy w oryginale obręcze koła były polerowane (alu?) czy malowane?
25.02.2021 02:06
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 483
Reputacja: 8
Post: #5
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Miałem sporo do czynienia z 16N1-11 (zdaje się że jest praktycznie taki sam jak 16N1-8) i jest przyjemniejszy w regulacji od 16N3-5 czy podobnych. Czy użyć starego korpusu to zależy od jego stanu, ale warto zadać sobie pytanie czy jeśli wymieniasz w nim WSZYSTKIE części, czy nie warto zakupić od razu nowego oryginalnego gaźnika np. w JackMotors:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...11-s51-s70

Ale jeśli zmieniasz cylinder na 60 ccm to warto żebyś dokupił od razu dyszę 74 w ramach jednej przesyłki, bo możliwe, że nawet dyszy 72 będziesz miał zbyt ubogo w zależności od jakości cylindra (czytaj wymiarów i jakości frezowania kanałów itp).

BTW, skoro przy tuningu jesteśmy, bo rozumiem że nie zależy Ci na pojemności 50 ccm, to może warto by wysłać kartery do JackMotors na poszerzenie pod większą tuleję cylindra i wtedy 70, 80, 85 ccm do wyboru do koloru Smile

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.02.2021 21:42 przez Qwet.)
25.02.2021 21:40
Szukaj Cytuj
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 328
Reputacja: 2
Post: #6
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Odnośnie tuningu na 60cm3

Ja mam zaufanie do firmy ZT-tuning.

Jeśli chcesz mieć około 8KM prędkość na gps 80km/h.
Musisz wymienić:
Wał najlepiej na ten z wypełniaczami MZA (jest średniej jakości ale u mnie wytrzymał 3-4 zatarcia i obecnie ma przejechane 7tys km korba wykazuje lekki luz na boki.)
Łożyska koyo ( się sprawdzają)
.
Cylinder zt-tuning najmocniejszy jaki mają wraz z tłokiem i głowicą. Odległość głowicy od tłoka w gmp powinna wynosić od 0,8-1,2mm gdy odległość będzie większa to ciężko będzie się ruszało, będziesz musiał go kręcić tak do 4-5tys obr aby ruszyć, następnie już bez problemowo będziesz się przemieszczał.

Docisk sprzęgła 1,8mm jeśli masz dobre zęby na koszu i dobre tarcze to sam docisk da radę.

Najmocniejsze cylindry od zt-tuning mają średnicą króćca ssącego 20,5mm i taki gaźnik u nich zamów.
Może być także inny 21mm ale nie kupuj amala bo to ostatnie chińskie gówno. Arreche pasuje bez przerabiania i dystansowania.

Jeśli zależy tobie na wyglądzie oryginału to kup od zt-tuning tłumik co się nazywa reso.
Nie masz co jeździć na oryginalnym tłumiku bo to on będzie kastrował ten silnik do 4KM.
POPRAWNE przerabianie go wcale nie jest takie łatwe.
Zębatka wystarczy o 2 zęby większa. Zresztą większą niż 17z nie wsadzisz ona i tak lekko haczy o gumy.
Jak masz elektronika to może zostać natomiast jak masz platynki to wymień na tani i dobry zapłon Ducati Energa.

Taki zestaw będzie kosztował jakieś 2200zł.
Oczywiście możesz szukać używanych części wtedy będzie taniej.
25.02.2021 22:20
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Simson_Pawel Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-02-2021
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Dziękuję za pomoc i odzewWink
Jeśli chodzi o tuning na wyższą pojemność to rozważałem to tylko w ramach zmiany na 60 ccm i to tylko gdybym i tak musiał wymieniać to co mam obecnie. Przeznaczenie Simsona to raczej kurtuazyjne przejażdżki po okolicy i bardziej cieszenie oka simsonkiem, który od nowości jest w rodzinie. Na co dzień mam Hondę Rebel 125, która przy dobrej pogodzie służy jako transport do pracy omijający korki, więc tuning simsona byłby tylko w kierunku lekkiego podniesienia pojemności żeby lżej znosił ciężkiego właściciela na grzbiecie. Ale Wasze rady co do tuningu już takiego porządnego trochę dają do myślenia i są inspiracją. Podejmę decyzję, jak zobaczę co muszę obecnie wymienić. Jeśli okaże się, że wał sprzęgło i wszystko po kolei do wymiany to tym bardziej rozważę proponowany przez was tuning.

W weekend zamierzam rozebrać go, i chyba dam ramę do piaskowania, albo sam popiaskuję miejsca z rdzą i całość przeszlifuję, podkład i czarne wykończenie. Wtedy można wszystko po kolei składać i na bieżąco zdobywać to czego brakuje lub wymaga wymiany.

Co do gaźnika to pytałem bo wg internetowych źródeł pochodzi z s50 i nie jest jakiś popularny. Wg tabelki zamieszczonej na tym forum nie był stosowany w S51. Ale jednego jestem pewien, działał bez zarzutuWink
Dziękuję jeszcze raz za rady i pomoc!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2021 01:49 przez Simson_Pawel.)
26.02.2021 01:46
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 483
Reputacja: 8
Post: #8
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Jeśli chcesz tylko żeby simson "lżej znosił ciężkiego właściciela na grzbiecie", to na dobrą sprawę nie potrzeba Ci żadnego zwiększania pojemności. Po zmianie zębatki na 13z simson będzie zrywny przy ruszaniu z miejsca i swobodnie podjeżdżał pod górę, nawet przy 120kg kierowcy. Pozostawienie pojemności 50ccm ma też dodatkową zaletę - w przyszłości syn czy wnuk mógłby jeździć tym simsonem od 14 roku życia po zdaniu prawka kat. AM.
Jeśli jednak dynamika gra dla ciebie jakąkolwiek rolę, możesz skompletować zestaw o większej pojemności. Cylinder 80ccm i na przykład taki wydech z gruszką:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...mik+simson
da ci jakieś 10 koni oraz wyższą trwałość silnika niż przy 50 czy 60 ccm.

Co istotne w twoim przypadku, po zwiększaniu pojemności simson wyglądem praktycznie nie różni się od wyglądu fabrycznego, a jeśli dasz gaźnik rozwiercony BVF:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...&q=21n1-11
to już w ogóle niczym nie będzie się różnić z zewnątrz.

Na twoim miejscu rozważyłbym zmianę na większą pojemność w przypadku gdybyś musiał i tak rozpoławiać silnik (bo luzy na wale itp.), wtedy możesz dać kartery na przetoczenie pod większą tuleję cylindra 53/54mm. To nie kosztuje dużo, JackMotors bierze symboliczną stówkę:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/rozwi...ter%C3%B3w

A cylindrów zwykłych i modyfikowanych masz od groma dostępnych w JackMotors, do wyboru do koloru:
https://www.jackmotors.pl/products/index...der+simson

PS kibicuję twojemu projektowi piwo

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2021 09:59 przez Qwet.)
26.02.2021 09:55
Szukaj Cytuj
Simson_Pawel Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 17-02-2021
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Brak czasu na razie przystopował projekt, ale powoli coś grzebięWink
Najpierw chcę uruchomić simsona w stanie jakim jest. Na początek mam brak iskry, popatrzę jeszcze instalację czy wszystko gra, ale jestem bliski zakupu nowych cewek i kondensatora.
Problem pojawił się przy gaźniku, gdzieś zaginęła śruba/dysza regulacji składu mieszanki. Zamówiłem taką:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/sruba...f-16n1-org
gaźnik mam bvf 16n1 8, zakupiona śruba nie pasuje- trzpień śruby jest za gruby - gwint jest ok. Czy są różne wymiary?
30.06.2021 23:28
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 483
Reputacja: 8
Post: #10
RE: Simson S51 saftgrun Pawła
Nie wiem o co chodzi ze śrubkami, myślałem że 16N1-11 i 16N1-8 różnią się tylko dyszami. No chyba że twój 16N1-8 nie jest oryginalny?

Co do zapłonu, zastanów się czy chcesz inwestować w stary awaryjny zapłon simsona, czy od razu przeznaczyć te środki na porządny układ zapłonowy, tzn zapolować na zestaw Ducati Energia Wink A stary zapłon sprzedać na rynku wtórnym.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
01.07.2021 07:56
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 B1-3 od Pawła. Jelcz 19 3,847 26.11.2015 07:04
Ostatni post: uki

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info