02.06.2018, 12:12
Witam
Sprawa ma się tak. Silnik to M53 zapłon na przerywacz. Napięcie z cewki ładowania to 6-7v na obrotach jałowych i nawet do 10v na wysokich. Za prostownikiem jest na jałowych 1-2v a na wysokich do 5.99-6v. Nie jest to zbyt dużo (aku ma 6.24v więc aby ładnie przyjmował prąd napięcie ładowania musi mieć ponad 6.24v) Myślałem nad mostkiem Gretza ale wtedy będzie aku gotować bo mostek odwróci minusową połówkę. Macie może jakiś sprawdzony schemat na stabilizator napięcia żeby blokował napięcie do max 7v? Z góry dzięki za pomoc
Sprawa ma się tak. Silnik to M53 zapłon na przerywacz. Napięcie z cewki ładowania to 6-7v na obrotach jałowych i nawet do 10v na wysokich. Za prostownikiem jest na jałowych 1-2v a na wysokich do 5.99-6v. Nie jest to zbyt dużo (aku ma 6.24v więc aby ładnie przyjmował prąd napięcie ładowania musi mieć ponad 6.24v) Myślałem nad mostkiem Gretza ale wtedy będzie aku gotować bo mostek odwróci minusową połówkę. Macie może jakiś sprawdzony schemat na stabilizator napięcia żeby blokował napięcie do max 7v? Z góry dzięki za pomoc