Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simson nSR125 by ziutek140
Autor Wiadomość
ziutek140 Offline
Początkujący
*


Pojazd: nSR 125
Dołączył: 19-10-2014
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #1
Simson nSR125 by ziutek140
Witam wszystkich.

##########################################

Zacznę może od małych wyjaśnień. Pojawiłem się na tym forum, ponieważ poprzednie, którego przez dość długi czas byłem użytkownikiem, delikatnie mówiąc szlag trafił po aktualizacji skryptu. Dzięki Peter!

kmwtw

##########################################

Historia mojego pojazdu:

I. Witaj w rodzinie!

Simsonka kupiłem w 2007 roku. Niestety więcej zdjęć z tego okresu, którymi mógłbym się podzielić nie posiadam.
[Obrazek: bikepics-2442601-200.jpg]

Motorek był po około 5 letnim przestoju w garażu. Silnik seria. Zapłon platyny. Brak iskry oraz nie dało się wbić żadnego biegu. Zewnętrznie był w dobrym, a może nawet bardzo dobrym stanie. Poprzedni właściciel nie grzeszył pomysłami i pomalował go bez rozłożenia na części, dlatego widać niedomalowane miejsca, bądź jak przy baku widać jego kolor na ramie. Kolorystyka ogólnie ciekawa.

Dokonaliśmy podstawowych napraw i motorek pyrkał sobie przez jakiś czas aż miło.
[Obrazek: bikepics-2442602-200.jpg]

W późniejszym czasie połknął (dosłownie) pierścienie i zajechał 2 gaźniki. Uszczelniacz od strony magneta poszedł się rypać niejednokrotnie, bo ktoś go wyciągał wcześniej czymś ostrym, przypuszczalnie śrubokrętem i zjechał ranty gniazda w dość znaczącym stopniu. Obecnie trzymało się to na poxipolu i nawet dawało radę Szczerbol

II. Klasyka jest spoko, ale czemu nie spróbować czegoś świeżego?

Z racji mojego zamiłowania do nakedów i streetów, uznałem, że spróbuję pozmieniać coś w wyglądzie.
[Obrazek: bikepics-2442606-200.jpg]

I trochę później:
[Obrazek: bikepics-2442610-200.jpg]

W międzyczasie pierwszy forumowy zlot - 12 sierpnia 2012:
[Obrazek: bikepics-2442613-200.jpg]
Wideo 1 ze zlotu
Wideo 2 ze zlotu

I kolejny forumowy zlot - 26 sierpnia 2012:
[Obrazek: bikepics-2447066-200.jpg]
Wideo ze zlotu

Gdzieś po drodze mojej przygody z Simsonem natknąłem się na zdjęcia Gammy, której to błotnik tylny przypadł mi do gustu. Tak więc rozpocząłem poszukiwania tej części po różnych portalach aukcyjnych i nie tylko. Po jakichś 2-3 latach, mniej lub bardziej intensywnych poszukiwań w końcu znalazłem upragnioną część, a nawet więcej części, które udało mi się kupić za grosze.
[Obrazek: bikepics-2447455-200.jpg]

Wstępne przymiarki nowych nabytków:
[Obrazek: bikepics-2447525-200.jpg]

W czasie ich montowania wlazłem na tylne nadkole Crying
Jak się później okazało wcale nie wyszło mi to aż tak na złe. Nowe możliwości = nowa wizja.
[Obrazek: bikepics-2460181-200.jpg]

Początek roku 2013:
[Obrazek: bikepics-2547695-200.jpg]

Forumowe rozpoczęcie sezonu kuj-pom - kwiecień 2013:
[Obrazek: bikepics-2547713-200.jpg]

Końcówka wakacji 2013:
[Obrazek: bikepics-2574462-200.jpg]

W wolnym czasie robiłem jeszcze jakieś przymiarki do owiewki:
[Obrazek: bikepics-2578385-200.jpg]

Jak widać wiele się w tym roku nie pozmieniało. Miałem słabą robotę i mało kasy na modzenie. Z główniejszych rzeczy to wpadła lampa od eSki, zarzuciłem jeszcze nad nią daszek od malucha. Nowe przełączniki lewe i klamka sprzęgła od Hondy. Trochę brakuje mi koncepcji na kolorystykę plastików, ale spokojnie, wszystko w swoim czasie.
Od razu uprzedzam, że nie potrzebuje doradztwa odnośnie malowania. Mój Simson moje kolory.

III. Nowe wyzwania.

Z racji, że w mojej głowie od dłuższego czasu kiełkowała sobie pewna myśl to też w 2014 roku przystąpiłem do małych prac przygotowawczych.

Po pierwsze należało coś zrobić z przednim hamulcem. Oczywiście tarczóweczka:
[Obrazek: bikepics-2689974-200.jpg]

Zacisk od RG80. Pompka hamulca i przełączniki prawe od Hondy do kompletu.
Tarcza od NSR 125 okazała się za mała, dlatego kupiłem tarcze od Bandita - zdjęć nie mam, bo i ją chyba zmienie.

Po drugie jak hamulec, to i przód trzeba było wymienić. Z pomocą przyszedł widelec od RG80:
[Obrazek: bikepics-2689957-200.jpg]

Po trzecie wypadało jeszcze polepszyć trochę wygląd i bezpieczeństwo. Proszę Państwa oto wkład lampy typu clear:
[Obrazek: bikepics-2689961-200.jpg]
Piękny jest Biggrin

Początek sezonu 2014:
[Obrazek: bikepics-2689976-200.jpg]

W tym miejscu wstępne przymiarki do nowego projektu zostały zakończone.
Cały ten czas jeździłem na seryjnym silniku. Nic w nim nie modziłem. Przejeździłem jakieś 5 sezonów praktycznie bez awarii. Przez ten czas nic w silniku nie było wymienione.

Wiem, że sporo tego do czytania, ale to w końcu 7 lat Szczerbol

Teraz myślę, że przyszła pora na najlepsze. Moja myśl po roku wykiełkowała.

Nowy projekt:
Simson nSR 125 powered by Honda

[Obrazek: bikepics-2689977-800.jpg]

[Obrazek: bikepics-2701993-200.jpg][Obrazek: bikepics-2695829-200.jpg][Obrazek: bikepics-2696075-200.jpg][Obrazek: bikepics-2696077-200.jpg]

Nowe przełączniki L/P, nowa klamka sprzęgła, nowa pompka i masa jakichś innych gratów, o których teraz zapomniałem:

[Obrazek: bikepics-2696079-200.jpg]

[Obrazek: bikepics-2702004-200.jpg]

[Obrazek: bikepics-2702005-200.jpg]

Co mogę powiedzieć. Na pewno sporo niepewności, multum kasy i czasu, a do tego masa pytań. Początkowo miało być AM6 dla bezawaryjnej jazdy. Potem jakieś 80cc. Finalnie skończyło się na Hondzie NSR i nie żałuję. Projekt jest bardzo wymagający, ale myślę, że na koniec moto odpłaci się za całą włożoną pracę. No i jak by nie patrzeć będzie to pierwszy Simson SR z silnikiem od NSR w PL (z tego co wiem Szczerbol).
Wszystko co dotychczas robiłem przy nim poszło w odstawkę na rzecz tych modyfikacji.

Projekt jest w trakcie realizacji, dlatego co jakiś czas będę tu wpadał z nową porcją informacji, ale obecnie nie ma co liczyć na częste odświeżanie, bo rozpoczął się rok akademicki i siedzę 200 km od domu.

Oczywiście wszystkie zdjęcia Simka oraz z pracy przy projekcie na moim BikePics.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2014 17:31 przez ziutek140.)
19.10.2014 17:07
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Mumii Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50
Dołączył: 02-05-2014
Liczba postów: 468
Reputacja: 4
Post: #2
RE: Simson nSR125 by ziutek140
O kurwa panie Xd Nie pogada. Toż to urwie dupę przy samych łokciach Xd I takie pytanie z innej beczki: Będzie spawak? Jeśli tak to przy pojemności 125ccm nie będzie on tak gruby że będzie tarł o asfalt Biggrin?

SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
19.10.2014 20:30
Szukaj Cytuj
ziutek140 Offline
Początkujący
*


Pojazd: nSR 125
Dołączył: 19-10-2014
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Simson nSR125 by ziutek140
spawak obowiązkowo, bo nic innego tu nie dopasuje.
co do tego tarcia o glebe:
[Obrazek: bikepics-2703801-full.jpg]
myślę, że wszystko jest do zrobienia Biggrin
19.10.2014 20:48
Szukaj Cytuj
Mumii Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50
Dołączył: 02-05-2014
Liczba postów: 468
Reputacja: 4
Post: #4
RE: Simson nSR125 by ziutek140
Ten co na foto to i tak był by bardzo nisko ziemi gdyby stał Simek na kołach Xd Dobrze że załatwiłeś osłony silnika od gammy bo tak jest więcej miejsca na gar Biggrin Co do tego foto jeszcze to tam nie powinno być przetłoczenia na ramie Xd? Ciekawe czy ktoś to wzmocnił płaskownikiem czy wyrzeźbił tynkiem Biggrin Ty będziesz jakieś wzmocnienia ramy czynił czy nie Biggrin ? Czekam na efekty. Też kiedyś myślałem nad swapem do mojej srki ale silnika hondy MB 80. Ta twoja sr to na prawdę będzie kozak Xd Myślałeś już nad tuningiem silnika na 190 Athena ? Xd

SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
19.10.2014 23:04
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Radek
ziutek140 Offline
Początkujący
*


Pojazd: nSR 125
Dołączył: 19-10-2014
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Simson nSR125 by ziutek140
ta czerwona sr ze zdjęcia była nadspawywana bodajże blachą na przetłoczeniach, bo pamiętam jeszcze zdjęcia jak gościu spawy szlifował takim specyficznym urządzonkiem. dość ciekawy efekt z osłonami od gammy, nie można zaprzeczyć. jak Ci się nudzi to możesz go poszukać na simson-umbau.

co do wzmacniania ramy, to jestem na razie zdania, że konstruktorzy wzięli poprawkę na jakiś sensowny współczynnik bezpieczeństwa i żadnym wzmacnianiem ramy chwilowo się nie martwię. myślę tylko nad spawanym wahaczem, żeby dupala mu uspokoić. jak przyjdzie czas na etap wszelakich prób i poprawek, to wtedy wszystko wyjdzie na jaw, jak się zachowuje rama i czy konstrukcja jest wystarczająco sztywna. oczywiście biorę tę możliwość pod uwagę i już wstępnie mam zarys skromnej kratownicy w głowie.

myślę, że osłony i tak trzeba będzie chlasnąć tu i ówdzie, bo coś na pewno się nie zmieści Biggrin chociażby węże od chłodnicy wychodzące z głowicy razem ze świecą.

no a co do zwiększenia pojemności to raczej na pewno nie będę tego robił. mocy w moim przekonaniu będzie pod dostatkiem. zmienić będę musiał tylko moduły, bo się okazało, że są blokowane, a miały być nieblokowane. chwalmy olx!

w razie czego gdyby były problemy z wydechem to zawsze można się pokusić o puszczenie go górą jak w pewnej szwalbie. fotki mi w tym miejscu zbrakło, żeby pokazać ocb. jednak mam nadzieję, że nie będzie trzeba aż takiej rzeźby tam stosować i jakoś da radę go ładnie wpasować.

silniki 80cc spokojnie z sukcesem były już montowane w SRkach, także jak Cię najdzie ochota to śmiało

//edit
fotki do swalby zbrakło, ale mam film Biggrin
http://youtu.be/UHt5AU_rFc0?t=3m48s

//edit 2
jeszcze lepiej. dziwnie w chooy to wygląda, ale jak będzie taka konieczność
[Obrazek: bikepics-2697979-full.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2014 23:40 przez ziutek140.)
19.10.2014 23:28
Szukaj Cytuj
Radek Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 15-07-2012
Liczba postów: 1,766
Reputacja: 61
Post: #6
RE: Simson nSR125 by ziutek140
Słynne sr80 lc.:-)

Pomogłem dodaj + do reputacji Biggrin

Najpiękniejszy widok na świecie.Widok z wnętrza kasku.Szczerbol
20.10.2014 07:14
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
erwick3 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: -
Dołączył: 04-06-2014
Liczba postów: 394
Reputacja: 6
Post: #7
RE: Simson nSR125 by ziutek140
Jestem ciekawe jak to będzie wyglądać bo o moc to się nie ma co martwić Biggrin
20.10.2014 17:52
Szukaj Cytuj
ziutek140 Offline
Początkujący
*


Pojazd: nSR 125
Dołączył: 19-10-2014
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Simson nSR125 by ziutek140
wyglądać będzie normalnie. owiewki wszystko zakryją i o to chodzi Biggrin
20.10.2014 18:14
Szukaj Cytuj
Mumii Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50
Dołączył: 02-05-2014
Liczba postów: 468
Reputacja: 4
Post: #9
RE: Simson nSR125 by ziutek140
Fajnie jak by wydech puścić pod bakiem Biggrin Gdy by się dyfuzor nie zmieścił troszkę go przespawać i końcówka na środku jak w derbi GPR Xd Swoją drogą czyj to sprzęt z foto Biggrin? No i powodzenie w projekcie bo jest zacny Xd

SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
20.10.2014 18:20
Szukaj Cytuj
ziutek140 Offline
Początkujący
*


Pojazd: nSR 125
Dołączył: 19-10-2014
Liczba postów: 30
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Simson nSR125 by ziutek140
dzięki, na pewno się przyda Smile
myślałem już o tym, żeby w razie czego pod bakiem go upchnąć, ale sądze, że na to nie ma szans.
ten czerwony ze zdjęcia jest z niemieckiego forum jak już wspomniałem wcześniej.

//edit
nie ogarnąłem Xd to jest SR Kierownika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2014 16:26 przez ziutek140.)
22.10.2014 14:27
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info