Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Squish i kształt komory spalania.
Autor Wiadomość
lukasz12246 Offline
Nowy
*


Pojazd: simson S51
Dołączył: 03-06-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #1
Squish i kształt komory spalania.
Cześć.
Czy ktoś z forumowiczów zagłębiał się w temat odległości tłoka w GMP od głowicy tzw. squish, do jakiej wartości minimalnej schodziliście w simsonie. Jaki kształt komory spalania byłby najlepszy by zwiększyć efektywność spalania mięszanki a tym samym podnieść sprawność naszego silnika i zmniejszyć ryzyko występowania spalania stukowego. Oczywiście objętość komory spalania jest zależna od pojemności i stopnia sprężania jaki chcemy uzyskać.
Zdjęcie dla przykładu o co chodzi przerobionej głowicy ktm 380.
   
03.06.2018 09:30
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 2,815
Reputacja: 87
Post: #2
RE: Squish i kształt komory spalania.
Ja też mam głowicę w swoim bb zrobioną na wzór tej co pokazałeś z lewej strony, projektował mi ją pypu.
Squish mam na 0,7 mm i płaskie denko tłoka

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
03.06.2018 13:30
Szukaj Cytuj
lukasz12246 Offline
Nowy
*


Pojazd: simson S51
Dołączył: 03-06-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Squish i kształt komory spalania.
Ok ale jest jeszcze coś takiego jak squish band który wynosi od 40%do 60% jest to powierzchnia tego pierścienia w głowicy do powierzchni komory spalania. I poszukuję wiadomości na ten temat, w Polsce powiedziałbym że jest to mało znane usprawnienie. A może ktoś posiada informację na ten temat. Głowica do 83ccm w załączniku squish band wynosi 8mm czyli jest to 55% powierzchni całkowitej głowicy.
   
03.06.2018 22:32
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 698
Reputacja: 12
Post: #4
RE: Squish i kształt komory spalania.
Nie znajdziesz takich wiadomości bo to niepubliczne informacje tjunerów. Nie ujawniają bo nic z tego nie mają

Mój endurak
03.06.2018 22:48
WWW Szukaj Cytuj
lukasz12246 Offline
Nowy
*


Pojazd: simson S51
Dołączył: 03-06-2018
Liczba postów: 3
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Squish i kształt komory spalania.
HoeronixHD widzę że dużo się pozmieniało przez kilka lat bo za czasów takiego forum jak simsony net. było wiele osób które dzieliły się swoją wiedzą w dziedzinie tuningu, było wtedy dużo przemyśleń testów ogólno dostepnych i dyskusji. Wszystko prężnie się rozwijało na początek był TT i szybko cylindry na membranie,LC i inne cuda. A teraz widzę że wszystko dąży w stronę pieniędzy i każdy myśli tylko o sobie..... Trudno.
03.06.2018 23:08
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 116
Reputacja: 6
Post: #6
RE: Squish i kształt komory spalania.
Przy oryginalnym kszałcie denka i komory poniżej 0,7mm przy Pb95 bym nie schodził. Optymalna wartość to od 0,8 do 1mm. Oryginalnie jest zawsze grubo ponad 1mm, także takie usprawnienie sporo poprawi prędkość mieszanki w stronę komory.
04.06.2018 20:42
Szukaj Cytuj
R E K L A M A


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info