Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Autor Wiadomość
kubulus Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 21-08-2018
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #1
Sad Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Cześć. Posiadam Simsona Sr50 z 1991r.
Jest to chyba wersja 12V, taki przynajmniej był akumulator, taka jest cewka jak i wszystkie żarówki.
Tylne światło pozycyjne jak i stop są na dwóch oddzielnych żarówkach.
Nie mam części zwanej na schematach "Steuerteil".
Nie mam elektrycznego startera.
Nie mam żarówki pozycyjnej z przodu ani instalacji do niej.
Nie mam ELBY chociaż mogło być tak że poprzedniemu właścicielowi padła i zastąpił ją przerywaczem mechanicznym 2x21W na 12V.
Dwa zielone kable ze zwojnicy były podłączone do tego kwadratowego "przekaźnika" przymocowanego do płytki platynowej, który ma wyjście na masę, do cewki oraz symbol prądu zmiennego AC na odwrocie albo boku.
Wcześniej niby wszystko działało, poza akumulatorem który jest zniszczony (stopił się lub wylał). Rozkładałem całego Simsona więc instalację też i teraz mając schematy i umiejąc je czytać nie jestem w stanie niczego połączyć bo brakuje mi elementów ze schematu. Nawet jakbym kupił ELBĘ to wraz nie mam tego "Steuerteil" i kable wychodzące ze zwojnicy nie odpowiadają kolorom na schematach.

Jak to ogarnąć? Mam jakąs "wersję specjalną?":sciana:
Pasują mi w miarę schematy z 6V, ale jak mogę miec wersje 6V jak na każdym elemencie jest napisane 12V?
21.08.2018 00:26
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 849
Reputacja: 38
Post: #2
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
A możesz zamieścić zdjęcia tej instalacji ?

kubulus napisał(a):Nie mam części zwanej na schematach "Steuerteil"
To moduł zapłonowy, to by wskazywało na wersję SR50/1 B (zapłon z przerywaczem):
http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa...r50-1b.png

kubulus napisał(a):Dwa zielone kable ze zwojnicy były podłączone do tego kwadratowego "przekaźnika" przymocowanego do płytki platynowej, który ma wyjście na masę, do cewki oraz symbol prądu zmiennego AC na odwrocie albo boku.
"Zwojnice" - iskrownik z cewkami?
"przekaźnik" - taki prostownik?:
https://obrazki.elektroda.pl/16_1243662089.jpg
Wtedy te dwa kable zielone to by były od cewki ładowania/STOP.

kubulus napisał(a):Nawet jakbym kupił ELBĘ to wraz nie mam tego "Steuerteil"
To są niezwiązane ze sobą moduły. Na razie niczego nie kupuj

kubulus napisał(a):i kable wychodzące ze zwojnicy nie odpowiadają kolorom na schematach.
Jakim kolorom odpowiadają na schematach ustali się patrząc od których cewek idą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.08.2018 14:14 przez IFA_1988.)
21.08.2018 13:44
Szukaj Cytuj
kubulus Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 21-08-2018
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Tak chodzilo o prostownik i iskrownik.
Kupilem elbe, podlaczylem wg schematu wszystko dziala.
Teraz mam problem ze slabym ladowaniem. Kable z iskrownika daja napiecie rzedu 0,5V na wolnych obrotach. Jak sie doda gazu to nieznacznie wzrasta ale do 12v nadal daleko.
Kable ze zmiennym pradem tak samo, 0,5v a po przekreceniu stacyjki na 2 pozycje spada do 0,1v.
Na cewke tez idzie 0,5v, a mimo to iskra jest i silnik dziala.

Iskrownik do wymiany?

Tak wyglada iskrownik. Kolory nie pasuja do schematu. Dwa zielone mam podlaczone do mostka prostowniczego. Czerwony na cewke a czarny na swiatla. Jak podlaczam czarny na cewke to nie odpala za slaba iskra.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.09.2018 17:57 przez kubulus.)
03.09.2018 17:42
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 849
Reputacja: 38
Post: #4
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
kubulus napisał(a):Tak chodzilo o prostownik
Czyli jak nie było za nim ELBA-y, to pewnie to załatwiło akumulator.

kubulus napisał(a):Iskrownik do wymiany?
Jeśli już coś do wymiany, to sama cewka ładowania.

kubulus napisał(a):Teraz mam problem ze slabym ladowaniem. Kable z iskrownika daja napiecie rzedu 0,5V na wolnych obrotach.

Jak mierzyłeś to napięcie? Między zielonymi, czy między zielonymi a masą?
Cewka ładowania powinna być bezmasowa (nie ma końca przylutowanego do masy, w odróżnieniu od pozostałych cewek).
Tak powinien wyglądać oryginalny iskrownik:
http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...ef=g10:s26

Sprawdź czy:
-zielone kable łączą się tylko z końcami cewki ładowania
-między kablem zielonym a masą iskrownika nie ma ciągłości przewodów (nie może być). Sprawdź oba zielone.
-na włączonym silniku żarówka 21W podłączona pomiędzy kable zielone świeci mocno
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.09.2018 20:12 przez IFA_1988.)
03.09.2018 20:08
Szukaj Cytuj
kubulus Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 21-08-2018
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Napiecie mierzylem miedzy zielonymi kablami ustawiajac miernik na prad zmienny (wydawalo mi sie ze to poprawnie skoro te dwa kable idą do prostownika).


Ktora z tych cewek to cewka ladowania na poprzednim zdjeciu ta od ktorej ida dwa zielone kable? Czyli od prawej strony.

Zalaczam jeszcze zdjecie iskrownika z drugiej strony.
Dwa zielone kable lacza sie jedynie z cewka.


Załączone pliki Miniatury
   
04.09.2018 00:40
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 849
Reputacja: 38
Post: #6
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Cytat:Napiecie mierzylem miedzy zielonymi kablami ustawiajac miernik na prad zmienny (wydawalo mi sie ze to poprawnie skoro te dwa kable idą do prostownika).

Tak, poprawnie, na nich jest napięcie przemienne. A kable były odpięte od prostownika?

Cytat:Ktora z tych cewek to cewka ladowania na poprzednim zdjeciu ta od ktorej ida dwa zielone kable? Czyli od prawej strony.

Tak, ta od prawej, a na tym nowym zdjęciu ta u góry.
Tylko wygląda jak by miała przylutowany jeden koniec do masy.
Sprawdź, jak pisałem, czy między kablem zielonym a masą iskrownika nie ma ciągłości przewodów (nie może być). Sprawdź oba zielone.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.09.2018 12:35 przez IFA_1988.)
04.09.2018 12:34
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
kubulus Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 21-08-2018
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Tak, byly odpiete.
Ten kabel daje takie zludzenie, on idzie na zewnatrz i nie laczy sie z cewka ladowania w zaden sposob.
Zamowilem juz nowa cewke.
A cewki od swiatel i od iskry jakie powinny dawac napiecia?
Bo swieca strasznie mizernie, stopu to prawie nie widac, dopiero jak zdjalem klosz to wlokno sie lekko swiecilo.
04.09.2018 15:30
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 849
Reputacja: 38
Post: #8
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Cytat:Ten kabel daje takie zludzenie, on idzie na zewnatrz i nie laczy sie z cewka ladowania w zaden sposob.
Wiem, dlatego pytałem o ciągłość pomiędzy kablami zielonymi a masą.

kubulus napisał(a):Zamowilem juz nowa cewke.
Trochę się pospieszyłeś, najpierw lepiej pomierzyć i skontrolować kable. Ale nic, zobaczymy co będzie.

kubulus napisał(a):A cewki od swiatel i od iskry jakie powinny dawac napiecia?
Na nieobciążonej cewce od świateł powinno rosnąć z obrotami, od kilkunastu do kilkudziesięciu V.
Na cewce od zapłonu to nawet nie wiem. Pomiar na podpiętej do przerywacza nie ma sensu, a po odpięciu podejrzewam że będzie podobne jak na cewce od świateł.
Po prostu sprawdza się czy daje dobrą iskrę.

kubulus napisał(a):Bo swieca strasznie mizernie, stopu to prawie nie widac, dopiero jak zdjalem klosz to wlokno sie lekko swiecilo.
Stop jest zasilany z cewki ładowania. Sprawdź czy tak masz podpięte.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.09.2018 18:14 przez IFA_1988.)
04.09.2018 16:47
Szukaj Cytuj
kubulus Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 21-08-2018
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
Cewka ładowania nie ma zwarcia z masą.
Kabel zasilający światła daje śmieszne wartości, typu 1V na obrotach a 0,4-0,5V na jałowych obrotach. Pomiar robiony w nastepujacy sposob: plus od multimera na kabel a masa z ramy.

Jak przyjdzie nowa cewka to rozłożę ten iskrownik poczyszczę cewki, wymienie tę od ładowania i będe myślał co dalej.
04.09.2018 21:27
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 849
Reputacja: 38
Post: #10
RE: Sr50 Instalacja nie pasująca do żadnego schematu
To przepatrz też same kable od cewek, czy nie są przerwane, przetarte itp., bo same cewki z wyglądu nie są złe.
Pomierz jeszcze rezystancje uzwojeń samych cewek (między punktem lutowania kabla a masą).
A potem samych kabli (od punktu lutowania do konektorów). Powinna być bliska zeru/poniżej dokładności miernika.
Napisz ile wyszło.
04.09.2018 23:10
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Instalacja S51/S1 daro459 6 1,356 03.07.2022 15:37
Ostatni post: daro459
  Instalacja elektryczna dasiu66 1 936 20.02.2022 21:14
Ostatni post: IFA_1988
  instalacja ETZ 150 stacyjka bombelm7 9 1,612 03.02.2022 19:21
Ostatni post: bombelm7
  Nietypowa instalacja - jak podłączyć światła xRyderx 11 4,123 27.10.2019 16:53
Ostatni post: xRyderx
  Instalacja 6V->12V + regulator od chińskiego skutera Zhyleta-13 7 7,746 04.07.2019 00:08
Ostatni post: IFA_1988

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info