Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Światła
Autor Wiadomość
Mechanik Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 29-07-2018
Liczba postów: 81
Reputacja: 4
Post: #1
Światła
Witam mam zapłon lfk i h4 35w, chciałbym zrobić światło z akumulatora, ale kompletnie nie znam się na elektryce.
myślałem, aby kabel od świateł dać na akumulator jako ładowanie, tylko co jeszcze?
Fajnie by było jak by była szybka odpowiedź.
06.01.2019 19:57
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #2
RE: Światła
Zamiast podpinać światła pod regulator trzeba by je podpiąć pod akumulator, bo bezpośrednio z zapłonu idzie prąd przemienny a do ładowania potrzebny jest stały. tylko nie wiem czy regulator wytrzyma prądy które wywoła podłączenie pod akumulator żarówki. Proponuję jednak światła z cewek, a nie z akumulatora

Mój endurak
06.01.2019 20:32
WWW Szukaj Cytuj
Podziękowania: Mechanik
Mechanik Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 29-07-2018
Liczba postów: 81
Reputacja: 4
Post: #3
RE: Światła
Prąd idzie taki sam na żarówkę przednią jak i tylnią, co jeśli by te dwa kable połączyć i dać na aku, ale tak jak piszesz, trzeba by coś kombinować aby był prąd stały, jeśli by prądu bylo za mało to mniejsza żarówka, jeśli za dużo to większa, tak nie może być?
07.01.2019 21:20
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 943
Reputacja: 15
Post: #4
RE: Światła
Chodzi mi raczej o to że prąd(amper) który jest potrzebny do zasilenia przedniej żarówki może zabić układ w regulatorze który prostuje prąd przemienny na stały. Bo do ładowania akumulatora nie potrzeba dużego prądu, a po podłączeniu żarówki 35W zapewne obciążymy regulator dwukrotnie bardziej niż jakby miał tylko ładować akumulator, o żarówce 60W już nie wspominając. Przydał by się tu kolega IFA_1988, on dobrze zna się na elektryce

Mój endurak
07.01.2019 21:50
WWW Szukaj Cytuj
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 419
Reputacja: 12
Post: #5
RE: Światła
Do świecenia zwykłej żarówki wystarczy prąd zmienny. LFK które jest klonem DE doskonale radzą sobie ze światłami z cewek. W internecie i nawet na tym forum jest multum tematów na ten temat i sporo schematów podłączenia.

Pomogłem? Zostaw plusa!
07.01.2019 23:47
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 473
Reputacja: 20
Post: #6
RE: Światła
Po pierwsze mam pytanie: jak teraz regulotor grzeje się przy jeździe na wyłączonych światłach?

Co do przeróbki na światła z aku to główna uwaga: nie miałem styczności z LFK (ani DE), więc to tylko moje przemyślenia na temat problemów które pewnie napotkasz. Bazuje tylko na schemacie jaki znalazłem i ogólnej wiedzy o tego typu prądnicach i regulatorach.

Mechanik napisał(a):Prąd idzie taki sam na żarówkę przednią jak i tylnią, co jeśli by te dwa kable połączyć i dać na aku, ale tak jak piszesz, trzeba by coś kombinować aby był prąd stały
Nie trzeba (wg schematu), napięcie idące na światła (tak jak napisał Grzegrzyk, do świecenia zwykłej żarówki wystarczy prąd zmienny) jest tym samym co wykorzystywane przez regulator do ładowania. Tylko że LFK fabrycznie jest masowy, więc ładowanie jest jednopołówkowe, a po odłączeniu świateł od cewek dalej tylko połowa mocy prądnicy będzie wykorzystana do ładowania.
Obstawiam że aku będzię niedoładowane/rozładowywane. Nie wiem jak zachowa się regulator i czy wytrzyma, obstawiam że będzie tak jak teraz przy jeździe na wyłączonych światłach.
Żeby mocy wystarczyło trzeba by zrobić ładowanie dwupołówkowe i
Nie wiem jak zachowa się regulator i czy wytrzyma, obstawiam że będzie się grzał mniej niż teraz.

Ale to tylko moje NIESPRAWDZONE przemyślenia, za nic nie mogę tutaj ręczyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.01.2019 00:27 przez IFA_1988.)
07.01.2019 23:50
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Mechanik Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 29-07-2018
Liczba postów: 81
Reputacja: 4
Post: #7
RE: Światła
Narazie nic nie mogę zrobić, czekam na nową stacyjkę.
22.01.2019 16:30
Szukaj Cytuj
Mechanik Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 29-07-2018
Liczba postów: 81
Reputacja: 4
Post: #8
RE: Światła
Wygląda na to, że nici z planów. Spalony regulator? Ładowanie jest takie jak powinno, a z kabla od świateł wychodzi ok 1V, na starej stacyjce jeszcze było dobrze, byłem już w sklepie po taki regulator i znalazłem identyczny, tylko sprzedawca powiedział, że to do 4t, regulator do 4t... Albo ja jestem głupi albo regulatory naprawdę się różnią, przecież on tylko zmienia napięcie na stałe. Ktoś mnie wyprowadzi z błędu?
IFA_1988 regulator w sumie grzał się cały czas dość szybko, odpaliłem na minute a on już ciepły. Gdy doszedłem ładu z stacyjką to się chyba spalił,.
30.01.2019 17:09
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Brak tylnego światła i stopu Dawid212 12 824 08.10.2018 23:56
Ostatni post: IFA_1988
  Brak przedniego światła Dawid212 2 256 30.07.2018 15:52
Ostatni post: Dawid212
  Żarówka długie światła mario55 7 1,082 24.11.2016 10:22
Ostatni post: jaroslaw97
  Swiatła MRczaro100 2 592 27.12.2015 12:47
Ostatni post: Pawelek01
  Brak światła tylnego kacper-102 20 2,635 17.10.2015 21:20
Ostatni post: jaroslaw97

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info