Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Światła do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 945
Reputacja: 10
Post: #1
Światła do jazdy dziennej
Cześć
Zabieram się za składanie Simsonka i chciałbym zrobić światła do jazdy dziennej, ponieważ wszystkie odbiorniki będą zasilane z akumulatora. Nie chcę obciążać akumulatora i cewek od ładowania, dlatego chce światła do jazdy dziennej, żeby nie jeździć cały czas na światłach mijania.

Czy są jakieś proste sposoby na zrobienie tego. Oczywiście wstawienie rezystora dało by zamierzony efekt, ale przecież duża część energii była by zamieniana na ciepło w rezystorze i raczej dużo prądu bym nie zaoszczędził.

Ktoś ma jakieś pomysły?
Żarówka HS1 35W
09.05.2021 20:11
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,356
Reputacja: 21
Post: #2
RE: Światła do jazdy dziennej
Jeżeli ma być legalnie to potrzebujesz lampy z oznaczeniem DRL

Mój endurak
09.05.2021 21:30
WWW Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #3
RE: Światła do jazdy dziennej
Rozumiem, że chcesz zrealizować światła dzienne używając żarnika światła drogowego żarówki HS1, świecącego na 30% mocy?

W takim razie proponuję zastosowanie przetwornicy STEP-DOWN:
https://allegro.pl/oferta/xl4015-dc-dc-p...9104390018

Piny IN- oraz OUT- łączysz razem do masy, do pinu IN+ podłączasz zasilanie +12V ze stacyjki, a pin OUT+ podłączasz do żarnika światła drogowego żarówki HS1. Potem potencjometrem ustawiasz jasność świecenia żarnika świateł drogowych wedle uznania. Niezależnie jaką ustawisz jasność, sprawność przetwornicy będzie ponad 90%, więc nie będzie strat energii o których pisałeś i zaoszczędzisz sporo prądu na ładowanie. Po ustawieniu jasności musisz dobrze zaizolować przetwornicę przed wilgocią, bo jakakolwiek kropelka wody może spowodować spalenie przetwornicy.

Wykonanie przełączania świateł mijania/drogowych/dziennych pozostawiam Tobie, choć przyznam że chciałbym najpierw zobaczyć jak zamierzasz to popodłączać żebyś przypadkiem czegoś nie spalił.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
10.05.2021 08:26
Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 945
Reputacja: 10
Post: #4
RE: Światła do jazdy dziennej
Tak, właśnie chcę to zrobić ściemniając światła drogowe.

Będę miał stacyjkę od SR50 i podłączę tą przetwornicę pod + po stacyjce na I pozycji. Jak przęłaczę stacyjkę na pozycję drugą to wtedy odłączę napięcie od przetwornicy, a dam napięcie na światła mijania/drogowe. Chodzi o to, żeby jednocześnie nie dać prądu na przetwornicę i na żarówkę?

I wilgoć się nie martw. Moje Simsony jeżdżą tylko jak jest minimum 20 stopni Celsjusza i słoneczko Smile

@HoeronixHD
Przecież orginalnie simsony miały EWR do świateł dziennych i jakoś innej lampy nie miały, tylko zwykłe HS1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.05.2021 21:29 przez bomBer.)
10.05.2021 21:26
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,356
Reputacja: 21
Post: #5
RE: Światła do jazdy dziennej
Ale EWR ograniczał światło mijania, a nie długie

Mój endurak
10.05.2021 21:39
WWW Szukaj Cytuj
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 945
Reputacja: 10
Post: #6
RE: Światła do jazdy dziennej
Ja natomiast będę do tego używał świateł drogowych, ale to rozwiązanie przejściowe, ponieważ w przyszłości wleci USD i DRL (jak znajdę chwilę, żeby dopasować zawieszenie, koło i hamulec tarczowy). A tymczasem do końca maja chciałem go złożyć i jeździć już. Także ta przetwornica wydaje się być najprostszym, najtańszym i najszybszym rozwiązaniem
10.05.2021 21:44
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 492
Reputacja: 8
Post: #7
RE: Światła do jazdy dziennej
bomBer pomysł z takim podłączeniem pod stacyjkę jest dobry, ale jeśli dasz stacyjkę na pozycję II i załączysz pełne napięcie +12V na żarówkę, to podasz to napięcie również do pinu OUT+ przetwornicy. Nie mam pewności jak przetwornica na to zareaguje, raczej nie powinna się spalić, ale najprawdopodobniej będzie przewodzić prąd do tyłu (poda napięcie +12V do pinu IN+), więc jeśli oprócz pinu IN+ jest tam podłączony jakiś jeszcze inny odbiornik prądu, to po włączeniu drogowych będzie on zasilany poprzez przetwornicę przewodzącą do tyłu. Rozwiązaniem tego problemu jest na przykład podłączenie wysokoprądowej diody schottky'ego (ma niskie Uf) między IN+ przetwornicy a stacyjkę.
Trzeba po prostu przetestować jak to działa i wtedy zdecydować czy zakładać diodę czy nie.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2021 08:04 przez Qwet.)
11.05.2021 07:59
Szukaj Cytuj
maras52 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Kumbajn Grubski
Dołączył: 29-07-2015
Liczba postów: 121
Reputacja: 0
Post: #8
RE: Światła do jazdy dziennej
(11.05.2021 07:59 )Qwet napisał(a):  bomBer pomysł z takim podłączeniem pod stacyjkę jest dobry, ale jeśli dasz stacyjkę na pozycję II i załączysz pełne napięcie +12V na żarówkę, to podasz to napięcie również do pinu OUT+ przetwornicy. Nie mam pewności jak przetwornica na to zareaguje, raczej nie powinna się spalić, ale najprawdopodobniej będzie przewodzić prąd do tyłu (poda napięcie +12V do pinu IN+), więc jeśli oprócz pinu IN+ jest tam podłączony jakiś jeszcze inny odbiornik prądu, to po włączeniu drogowych będzie on zasilany poprzez przetwornicę przewodzącą do tyłu. Rozwiązaniem tego problemu jest na przykład podłączenie wysokoprądowej diody schottky'ego (ma niskie Uf) między IN+ przetwornicy a stacyjkę.
Trzeba po prostu przetestować jak to działa i wtedy zdecydować czy zakładać diodę czy nie.

Albo prościej przekaźnik NC - z wyjścia przetwornicy, NO z cewek/aku etc Wink plusem jest oszczędzanie styków stacyjki Smile

Zdravim =MRS=
[Obrazek: logo.png]
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
11.05.2021 15:13
WWW Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  S51 światła pozycyjne na poz 2 i 3 kuba21 6 890 04.03.2021 21:06
Ostatni post: Posimsonowany
  Światła Kacper.Ppppp 7 998 01.09.2020 18:56
Ostatni post: IFA_1988
  ŚWIATŁA TYL S51 PLATYNKI 6V karols51 1 576 26.08.2020 21:32
Ostatni post: IFA_1988
  Kwadratowa lampa - brak tylnego światła Dawid212 1 619 15.07.2020 16:12
Ostatni post: IFA_1988
  Brak światła stop-u po zrobieniu instalacji iksdelelel 7 1,060 29.05.2020 19:52
Ostatni post: IFA_1988

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info