Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Światło HS1
Autor Wiadomość
Jurcyk Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51 B-3
Dołączył: 08-11-2014
Liczba postów: 179
Reputacja: 2
Post: #1
Światło HS1
Witam. W zimie założyłem w Simsonie wkład lampy Clear z żarówką H4 12V 35W. Cewka w magnecie założona pod halogen 12V 42W. Miesiąc temu postanowiłem założyć kostkę EWR ze względu na ponadpalane przewody . Widocznie zbyt duże napięcie z cewki było przyczyną. Teraz jest w porządku jednak zauważyłem kilka zmian : obecnie reflektor świeci nieco słabiej niż w układzie bez EWR. Światło z reflektora jest żółte, bez kostki EWR świeciło na jasno, biało. Czy tak powinno być prawidłowo czy może coś źle podłączyłem? Znajomy mechanik podpiął mi światła na stałe, twierdząc że kostka bez świateł może się spalić, także na pierwszej pozycji przy odpalaniu Simsonka mam już światła - oczywiście silnik musi pracować.

Moja instalacja 12V, platynki, układ z Elbą i EWR. Kostka EWR oryginalna DDR od znajomego mechanika który ma ich kilka w zapasach.
24.08.2016 16:05
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Snake Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51/1 E
Dołączył: 22-12-2014
Liczba postów: 925
Reputacja: 15
Post: #2
RE: Światło HS1
EWR ogranicza napięcie z cewki podawane na światła. Tylne światło też masz z cewki? Lepiej zostaw na ewr nic nie przypalisz chociaż, a żółte światło to norma.

Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
24.08.2016 17:03
Szukaj Cytuj
Feberos Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51/1 '82
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 79
Reputacja: 3
Post: #3
RE: Światło HS1
Tak jak kolega wyżej, EWR "blokuje" napięcie podawane do żarówki. Zarowka H4 jest przystosowana do napięcia stałego z akumulatora, zarowka HS1 może pracować przy wahaniach napięcia - co też należy wziąć pod uwagę.

Simson S51/1 B '82 Almot+MZA 50ccm 4B Platyna 12V
Jawa 50 Mustang 223p '79 Almot 50ccm 3B Platyna 12V
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.08.2016 17:29 przez Feberos.)
24.08.2016 17:28
Szukaj Cytuj
Jurcyk Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51 B-3
Dołączył: 08-11-2014
Liczba postów: 179
Reputacja: 2
Post: #4
RE: Światło HS1
żarówkę ma taką : http://www.jackmotors.pl/old-timer/zarow...aign-id=20

Tylne światło mam z cewki - żarówka 5W, pod reflektor mam również podpiętą kontrolkę długich świateł w obrotomierzu - żarówka kontrolki ma 2W.

Sprawdzałem wczoraj, niby wszystko dobrze podpięte, ładowanie bardzo dobre. Czyli chyba to żółte światło to normalka . Bez EWR światła świeciły bardzo fajnie, na jasno - teraz jest nieco gorzej ale widocznie taka rola tego regulatora .
25.08.2016 07:56
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Światło HS1
Mam elektronika,wywalone EWR i ELBE .Regler od chinola i przerywacz od auta.3000km i wszystko super działa.Nawet stop z aku i dobrze doładowuje. Cewka 42 waty.Podpięte razem -żarówka przód,tył i kontrolka.Wszystko ładnie świeci.Mam Clear i też halogen 35 waty.Ewr faktycznie ogranicza napięcie ale nie musi być ciągle wpięty!W schemacie oryginalnym od Simsona stacyjka jest tak przełączana że świeci z EWR a na innej pozycji bez. EWR-to ogranicznik napięcia i mostek prostowniczy w jednym.ELBA- regulator napięcia i ta nie może być odłączona od aku bo się spali.A tak na marginesie to regler od chinola też ma jeden pin który po podłączeniu spełnia rolę ogranicznika napięcia-czyli dwa w jednym.Pin ten jest wykorzystywany gdy zakłada się zapłon LFK itp.U mnie też myślałem że żarówki się będą przepalać ale jest ok.Gdyby tak było to dołożył bym drugi regler od chinola i podłączył piny tak żeby działał jako ogranicznik napięcia.W zapłonie typu elektronik nie można zastosować jednego reglera od chinola do ładowania i na światła bo ciągnie z dwóch innych cewek-świetlana i ładowania.W LFK jest ładowanie i światło z jednych cewek więc jeden regler wystarczy.

Żarówkę mam taką samą,bardzo dobra jest i mam ją od początku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.09.2016 11:34 przez jaroslaw97.)
23.09.2016 11:32
Szukaj Cytuj
Wolwo Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 02-03-2012
Liczba postów: 502
Reputacja: 29
Post: #6
RE: Światło HS1
H4 i HS1 może pracować na takich samych warunkach, czy stały czy zmienny prąd. Najlepiej zastosować elektroniczny regulator napięcia ze skutera 4 pinowy. EWR to układ który służył do ograniczenia napięcia na halogenie z racji tego że służył jako światła do jazdy dziennej tzw Dauetlicht

Sprzedam dużo częsci do Simsona---> http://www.bikepics.com/members/wolwo/p1/
BikePics ---> http://www.bikepics.com/members/wolwo/

GG: 3129575
23.09.2016 17:52
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #7
RE: Światło HS1
(23.09.2016 17:52 )Wolwo napisał(a):  H4 i HS1 może pracować na takich samych warunkach, czy stały czy zmienny prąd. Najlepiej zastosować elektroniczny regulator napięcia ze skutera 4 pinowy. EWR to układ który służył do ograniczenia napięcia na halogenie z racji tego że służył jako światła do jazdy dziennej tzw Dauetlicht

Popieram,mam i sobie chwale.A ładowanie mocne i wystarcza na światło stopu z aku.Ale mam nowy aku ,a to bardzo ważne,stary aku nie ma tej pojemności co powinien i sam się rozładowuje wiele szybciej niż nowy.Regler od chinola,nowy aku i przejechane 3000 km bez awarii/zaglądania.Dobry aku to podstawa.I regler od chinola kosztuje grosze.Polecam

Możesz ewentualnie sprawdzić jakie masz napięcie na żarówce gdy jest podłączone EWR a jakie gdy odłączysz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.09.2016 18:28 przez jaroslaw97.)
23.09.2016 18:26
Szukaj Cytuj
Jurcyk Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51 B-3
Dołączył: 08-11-2014
Liczba postów: 179
Reputacja: 2
Post: #8
RE: Światło HS1
Dzięki za odpowiedzi, byłem ciekaw właśnie działania tego układu z EWR bowiem w żadnej książce do Simsona nie jest jasno i konkretnie opisana zasada działania. Jak już podpiąłem ten ogranicznik to już nie będę kombinował, teraz jest w sumie lepiej - klosz nie grzeje się tak bardzo, końcówki przewodów w porządku choć szkoda że światło jest gorsze niż wcześniej. Może kiedyś spróbuję lepszą żarówkę włożyć i sprawdzić.
25.09.2016 13:44
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #9
RE: Światło HS1
Żarówka jest dobrej firmy i jej zmiana nic nie da.EWR ogranicza napięcie i dlatego świeci jak świeci.
25.09.2016 16:08
Szukaj Cytuj
adasiek185 Offline
JEEECHAAAAC :D
Mechanik


Pojazd: s70, A3 8L TDI
Dołączył: 21-02-2011
Liczba postów: 2,502
Reputacja: 175
Post: #10
RE: Światło HS1
A jeśli chcesz się pozbyć tej puszki to grubsze przewody i pewne, grube końcówki kabli. Zalutowane. Przełącznik wytrzyma, a jeśli masz obawy to na przekaznikach można zrobic

Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile

DDR power ;D


Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348


"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
28.09.2016 18:18
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nie działające kierunki, klakson i światło stop Wilde20 1 1,079 31.05.2021 14:27
Ostatni post: Qwet
  H4 oraz światło z akumulatora matt135 3 959 27.05.2021 09:38
Ostatni post: Qwet
  Tylne światło mijania słabo świeci DAWIDR 2 952 20.03.2021 16:04
Ostatni post: arturwietnam
  Światło przednie się lekko żarzy Dawid212 9 1,900 08.06.2020 19:50
Ostatni post: IFA_1988
Photo Nie działające światło tył i światło stopu Norbert12 7 1,330 06.05.2020 17:09
Ostatni post: IFA_1988

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info