Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Świeca do Simson
Autor Wiadomość
Arek67 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 05-01-2015
Liczba postów: 208
Reputacja: 0
Post: #1
Świeca do Simson
Witam zacząłem jeździć simsonem do roboty około 50km codziennie w 2 strony, raz na trasie już mi padła świeca ? W jakie teraz najlepiej się zaopatrzyć?
04.07.2022 15:58
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 918
Reputacja: 9
Post: #2
RE: Świeca do Simson
Ogólnie jeśli masz zapłon elektroniczny to praktycznie każda świeca jest dobra.
Czy to izolator, iskra f85 czy też ngk B7/B8. Byle ciepłotą się zgadzała.
Nigdy mi się nie zdarzyło aby świecą padła na zapłonie elektronicznym. Kiepskie zapłony mechaniczne mają świece z którymi lubią współpracować. A te najgorsze zapłony psują świece.
Qwet kiedyś pisał że miał wiaderko nowych świec z którymi kawka nie chciała współpracować.
04.07.2022 18:37
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 793
Reputacja: 16
Post: #3
RE: Świeca do Simson
O co chodzi z tym psuciem się świec??
Już tłumaczę. Otóż, kiedy świeca jest nowa, jest idealnie czysta i wykazuje praktycznie zerową upływność, wszystko jest ok. Kiedy przejeżdżasz na niej kolejne kilometry, jej elektrody stopniowo pokrywają się cienką warstwą nagaru. Nagar to w zasadzie węgiel, a węgiel przewodzi prąd, więc upływność świecy przestaje być zerowa i rośnie z kolejnymi kilometrami. W pewnym momencie upływność wzrasta do takiego poziomu, że iskra "nie ma siły" przeskoczyć, cały prąd spływa przez nagar do cokołu i silnik gaśnie.

Wtedy Arek67 wymienia świecę na nową, odpala bez problemu i mówi "Ha! To świeca się popsuła!" Jednak później, po każdych kolejnych 50 kilometrach Arek67 musi zmieniać świecę na nową, więc stwierdza "Te NGK są chyba do dupy, muszę spróbować innych". Po jakimś czasie okazuje się, że na wszystkich innych typach świec jest to samo. Na tym etapie Arek67 ma już nazbierane jakieś 20 "popsutych" świec.

Stary układ zapłonowy, gdzie platynki są brudne, kondensator utracił pojemność lub przywiera, cewka ma zwarty jeden ze zwojów, jest za bardzo odsunięta od magnesów, a same magnesy są już rozmagnesowane. Jeden z tych czynników lub złożenie kilku z nich powoduje, że generowana przez układ zapłonowy energia iskry (napięcie, prąd szczytowy i czas trwania) jest tak mała, że nie ma siły przełamać upływności nagaru i wygenerować przeskoku iskry. Nawet fabrycznie nowy zapłon platynkowy wymaga zmniejszenia szczelinki na świecy do 0,4mm żeby iskra była pewna.
Sprawa wygląda zupełnie inaczej w elektronicznym układzie zapłonowym CDI. Bez wchodzenia w szczegóły - dobry zapłon CDI zapewnia tak potężną energię iskry (napięcie, prąd i czas trwania) że choćby świeca była całkowicie zaklejona mokrym nagarem, to mimo że sporo prądu upływa przez nagar to iskra i tak się przebije.

Na przykład gdy Arek67 za naszą radą założy zapłon Ducati Energia, nagle okaże się, że będzie miał dożywotni zapas 20 w pełni sprawnych świec zapłonowych, które przy poprzednim układzie zapłonowym były "popsute".

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
04.07.2022 19:13
Szukaj Cytuj
Arek67 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 05-01-2015
Liczba postów: 208
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Świeca do Simson
No tak zapłon to platynki ? świeca padła jak była gorąca na rozgrzanym silniku nie było iskry.. założyłem inną nową i okej, ostygła i iskra na niej dalej była ale już poleciała w kosz. Jeszcze pytanie wartość cieplna w granicach 80/95 - świece najlepiej współgrają?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.07.2022 21:06 przez Arek67.)
04.07.2022 21:06
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 793
Reputacja: 16
Post: #5
RE: Świeca do Simson
Właściwa ciepłota świecy zależy od cylindra (cywilny czy wyczynowy), strojenia (spawak czy długi wydech), mieszanki paliwowo-powietrznej (bogato czy ubogo), a nawet od stylu jazdy (ecodriving czy ciągły vmax).
Jeśli masz najzwyklejszego simsona i jeździsz spokojnie na niskich obrotach to na świecy F75 będziesz miał ładny nalot kawy z mlekiem, a na świecy F100 będziesz miał grubą warstwę nagaru. Z kolei jeśli masz wysoko strojony set na spawaku i znasz tylko jedno położenie manetki: FULL RURA, to na świecy F100 będziesz miał beżowy nalot, a w przypadku świecy F75 będzie ciągle biała, przegrzana i bardzo szybko wypalą jej się elektrody.
Zasada jest taka: jeśli masz notorycznie czarną świecę to dawaj niższy indeks ciepłoty i na odwrót.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.07.2022 12:05 przez Qwet.)
05.07.2022 12:04
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  świeca isolator simson s51 Natan459 4 486 09.09.2022 17:53
Ostatni post: adasiek185
  świeca simson s51 Natan459 3 440 08.09.2022 21:40
Ostatni post: Qwet
  Świeca Diablo 2 859 15.08.2019 10:30
Ostatni post: Diablo
  świeca jery.g 3 1,097 22.05.2018 23:04
Ostatni post: jery.g
  Świeca Dziadek 2 5 1,392 11.05.2018 16:46
Ostatni post: Dziadek 2

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info