Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szarpie
Autor Wiadomość
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #1
Szarpie
Zapłon elektroniik 12V Witam, niedawno robiłem remont w simsonie, gdyż poprzez za duże obroty roznitowało mi magneto i ugięło wał. Po tym incydencie nie mógł się wgl wkręcić na obroty, dało się go tylko odpalić, raz tak cofnął w gaźnik że wyrwało mi blachę od filtra powietrza wraz ze śrubą. Zrobiłem remont, nowy wał i magneto, nie ociera o cewki, pięknie odpala, trzyma obroty, ochoczo się wkręca, przyspiesza, ale jest jeden mankametn. Mianowicie gdy skończę się rozpędzać i trzymam mu równe obroty, powiedzmy 4 tys i próbuję jechać równo, to strasznie szarpie, prycha, nie może utrzymać stałych obrotów, gdy jadę z lekkiej górki jest ok, pod górkę też ok, ale wyjedzie tylko na równą drogę i już przerywa. Świeca nowa... Jest podejrzenie że krzywe magneto uszkodziło impulsator bądź cewkę, możliwe to? Czy wtedy wgl by nie odpalił...? Fajkę już podmieniałem...
Dla przypomnienia zapłon elektronik 12V. Liczę na fachową pomoc Szczerbol

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
03.03.2018 21:04
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 374
Reputacja: 11
Post: #2
RE: Szarpie
Z uszkodzonym impulsatorem raczej by nie pracował. Sprawdź ustawienie gaźnika i zapłonu, każdy silnik jest inny i nawet po remoncie mogło się coś zmienić.

Pomogłem? Zostaw plusa!
03.03.2018 23:50
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #3
RE: Szarpie
Gaźnik czyszczony, mam amala 19 dysze 80/39 iglica na górze, nie chodzi o to że go przylewa czy coś bo odpala pięknie, wkręca się, nie ma dziury przy wkręcaniu, przyspiesza bardzo dobrze, tylko przerywa na równych obrotach, na bank obstawiam zapłon bo wszystko inne nowe albo po naprawie, a cewka butelkowa? Jakie są objawy zepsutej? I jeszcze pytanie, jak sprawdzić impulsator (słyszałem że miernikiem się sprawdza oporność), moduł zapłonowy i cewkę butelkową i zapłonową... Po prostu żebym wiedział że kategorycznie nadaje się do wymiany, nie chcę kombinować bo wymiana wszystkiego to jakieś 3 stówki Tongue Szczerbol Ewentualnie mogę próbować podmieniać bo kolega ma elektronika ale 6v, które części podejdą niezależnie od voltarzu?

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
04.03.2018 10:38
Szukaj Cytuj
daniel134178 Offline
Banned
Zbanowany


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 13-10-2017
Liczba postów: 23
Post: #4
RE: Szarpie
Zacznij od świecy ,Cewka WN a na koncu Modul.
04.03.2018 12:30
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #5
RE: Szarpie
Świeca jest nowa, najszybciej jak będę mógł to podmienię kabel wn

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
04.03.2018 13:28
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #6
RE: Szarpie
Kabel, fajka wymienione, problem nie ustał, jednak coś się zmieniło, na równych obrotach już tak nie szarpie, ale tylko na ciepłym silniku, zaraz po odpaleniu, gdy jadę, szarpie przerywa okropnie, zrobię mu przegazówkę, powiedzmy jakiś start 200, 300 metrów, trochę się zagrzeje i w miarę da się jechać, jak trzymam manetkę równo, to tak bardzo nie szarpie, ale nie bzyczy tak jak komar, czyli tak jak każdy simsonek powinien, tylko tak jakby jakaś wsk z przebiciem na świecy. Przypominam, remont wymusiło na mnie skrzywienie wału i magneta, czy mógł ucierpieć impulsator? Ewidentnie widać ślady jak po nim magneto nawalało, i jeszcze pytanie, jak i czy wgl da się sprawdzić np. miernikiem: cewkę butelkową, moduł zapłonowy, impulsator?

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
08.03.2018 22:16
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Grzegrzyk Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 1982r
Dołączył: 26-12-2017
Liczba postów: 374
Reputacja: 11
Post: #7
RE: Szarpie
Najprostszym miernikiem możesz sprawdzić tylko opór, według mnie nie da ci to pełnej wiedzy odnośnie sprawności tych elementów ale zawsze możesz pomierzyć i porównać z jakimiś wynikami z internetu. Jak gdzieś pożyczysz lub kupisz miernik indukcyjności to będziesz mógł dokonać ważniejszych pomiarów i tak jak wyżej porównać je z wynikami z internetu.

Pomogłem? Zostaw plusa!
08.03.2018 22:27
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #8
RE: Szarpie
Ok, będę się bawił, w ostateczności dam do jakiegoś mechanika co to ogarnia, a co najczęściej jest przyczyną takiego szarpania? Ludzie piszą że cewka butelkowa i nawet jak jest iskrą to nie działa bo nie jest taka jaka powinna być ;P jednak ja się obawiam intensywnie impulsator, bo aż do awarii silnika wszystko chodziło a jak ugięło wał to obiło właśnie ten impulsator, po remoncie było już tak od początku

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
11.03.2018 09:16
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 2,815
Reputacja: 87
Post: #9
RE: Szarpie
No to wymień ten nieszczęsny impulsator

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
11.03.2018 09:18
Szukaj Cytuj
McMichael99 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51 E
Dołączył: 18-02-2017
Liczba postów: 71
Reputacja: 2
Post: #10
RE: Szarpie
Hah, wiadomo że najprościej wymienić, a jak on jest na przykład dobry a zepsuła się cewka? Po to jest forum żeby się dopytać i nie wydawać 150 zł tylko 50 bo wiem co jest zepsute

Mój sim s70 enduro Szczerbol:
- cylinder 70/4/3 mk2 24/34
- tłok ZT-tuning 2p
- głowica almot s70
- wał MZA s70 bez wypełniaczy
- łożyska NTN
- sprzęgło s51 na docisku 1.6 z dekielkiem oporowym
- spawak górny by Garry
- zapłon Ducati Energia
11.03.2018 14:42
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 - Gaśnie/Szarpie po wbiciu jedynki SynAnarchii 2 168 02.10.2018 19:41
Ostatni post: McMichael99
  s51 coś szarpię mechanik0205 2 363 24.05.2017 22:19
Ostatni post: Pawelek01
  simson szarpie simson514 1 254 26.03.2017 10:52
Ostatni post: jaro5
  Simson szarpie richad 9 1,599 22.02.2015 18:34
Ostatni post: man722
  Przerywa , szarpie Patryk1997 3 1,740 02.08.2012 20:35
Ostatni post: Patryk1997

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info