Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test silnika s53
Autor Wiadomość
Lossebo Offline
Nowy
*


Pojazd: S53
Dołączył: 04-11-2018
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #1
Test silnika s53
Czesc. Jakis czas temu kupilem S53 (wersja prawdopodobnie N) z 1991 roku. Oczywiscie plan jest taki ze bede probowal go reanimować we wlasnym zakresie. Zanim jednak sie zabiore za rozbieranie maszyny chcialbym sprobowac go uruchomic choc na chwile zeby miec pewnosc ze silnk jest sprawny. Prosba o porade co po kolei zrobic zeby nie uszkodzic jednostki (od poprzedniego wlasciciela slyszalem ze 5 lat temu hulał jak zły po wsi) ale troche sie zastał obecnie... Zaplacilem 850 zł z papierami i waznym ubezpieczeniem. Pracy bedzie duzo. Nie jestem zlota raczka ale jak sie za cos zabieram to staram sie robic to dokladnie. Chce zaczac od wymiany swiecy, przew.zaplonowego, przedmuchac gaznik, zapodac paliwo z pominieciem zbiornika(wyczyszcze go pozniej), nie wiem co z elektronika... stacyjka jest, kluczyka brak, co tu zrobic zeby dostawal iskre? Czy moge elektronike jakos pominac i sprobowac zapalic go na „krotko”? Jesli tak to bede wdzieczny za info jak to bezpiecznie zrobic?
07.06.2019 16:48
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
bomBer Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51 CP
Dołączył: 14-02-2019
Liczba postów: 270
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Test silnika s53
Nie mam schematu instalacji od S53, ale musisz namierzyć w stacyjce kabel, który łączy się z masą i go odłączyć, ponieważ gaszenie odbywa się przez zwarcie cewki zapłonowej do masy.

Pierwsze co trzeba zrobić, to wyczyścić gaźnik i znaleźć iskrę.
07.06.2019 17:56
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 464
Reputacja: 20
Post: #3
RE: Test silnika s53
Ma sam prędkościomierz czy jeszcze panel z kontrolkami?
Jeśli to N to sprawdź zgodność z tym schematem:
http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa...3/s53n.png

Żeby właczyć zapłon odłącz kabel idący od masy do stacyjki styk (31) albo
odłącz kabel idący od styku (2) modułu (to będzie chyba prostsze)
07.06.2019 19:20
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Lossebo
Lossebo Offline
Nowy
*


Pojazd: S53
Dołączył: 04-11-2018
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Test silnika s53
Jest sam predkosciomierz. W weekend postaram sie wrzucic kila fotek to bedzie łatwiej Wam rozszyfrowac wersje. Tak czy inaczej dzieki za rady.
07.06.2019 21:41
Szukaj Cytuj
Lossebo Offline
Nowy
*


Pojazd: S53
Dołączył: 04-11-2018
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Test silnika s53
Po dobraniu się do elektryki okazało sie że jest ona w niezłej sieczce. Wybebeszyłem ją więc i postanowiłem dokładnie porównać z kilkoma schematami. Ten który mi podesłałeś IFA pasuje najbardziej z tym że we wiązce jest ELBa + przerywacz kierunkowaskazów 12v (chyba od syrenki) i teraz nie wiem czy to ktoś dołożył dlatego że ELBA nie działa czy tak powinno być?? Na żadnym schemacie takiego przerywacza nie nie mogę znaleść. Może ktoś po zdjęciach będzie w stanie na 100% określić jaka to wersja S53?
Niby mam mocowanie na dwa zegary ale wydaje mi się że to też było dokładane i powinien mieć jeden.
poniżej kilka fotek:                
10.06.2019 15:58
Szukaj Cytuj
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 464
Reputacja: 20
Post: #6
RE: Test silnika s53
Nieoryginalne są: cewka WN, przerywacz kierunkowaskazów 12v (pewnie problemy z ELBA-ą) i kilka kabli. Reszta instalacji wygląda na oryginalną z wersji N (z podesłanego schematu). Nie wiem jaki dokładnie jest stan kabli, na zdjęciu nie wyglądają źle. Zegar powinien być jeden.
10.06.2019 21:55
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Lossebo
R E K L A M A
ChudyGarage Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S53
Dołączył: 31-05-2017
Liczba postów: 35
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Test silnika s53
Po zdjęciach widzę że to Wersja N Czuli najuboższa Tongue wygląda jak mój przed kilku lat Wink Cewkę butelkową masz pod zbiornikiem czy w lewym schowku ?
11.06.2019 00:13
Szukaj Cytuj
Lossebo Offline
Nowy
*


Pojazd: S53
Dołączył: 04-11-2018
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #8
Thumbs Up RE: Test silnika s53
Cewka jest jakaś francuska - może od peugeota Facepalm
Była umieszczona za airboxem pod kanapą przykręcona do błotnika. Czyli tu powinna być butelkowa? Gdzie ją umocować żeby była jak w oryginale?


Załączone pliki Miniatury
       
11.06.2019 10:33
Szukaj Cytuj
ChudyGarage Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S53
Dołączył: 31-05-2017
Liczba postów: 35
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Test silnika s53
U mnie cewka w oryginale jest na uchwycie za stacyjką Smile jutro dam ci fotki bo akurat mam dostęp Wink
11.06.2019 23:11
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S53 ChudyGarage 30 4,713 08.02.2019 03:32
Ostatni post: ChudyGarage
  Simson s53 Beach Racer piąty do kompletu :F lukaszgtx9 81 8,440 07.10.2018 09:37
Ostatni post: Frugas09
  Simson S51/1 Comfort /// Simson S53 Enduro Rado9990 36 6,542 18.11.2017 17:12
Ostatni post: Rado9990
  Początki projektu s53 enduro by Zeta s53 by Zeta 7 1,165 24.06.2016 21:40
Ostatni post: Pawelek01
  S53 i Jacuś Jacus 34 3,782 13.02.2015 19:25
Ostatni post: Limak

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info