Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trasa, chłodzenie 70/4
Autor Wiadomość
BartoszKom Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 13-05-2023
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #1
Trasa, chłodzenie 70/4
Witam, mam w planach zrobić wycieczke simsonem w wakacje 100km+ mam w simsonie cylinder 70/4 mk2, amal 21t i zębatke zdawczą 16z. Czy jadąc stale 70km/h czasem szybciej, przy możliwej wysokiej temperaturze otoczenia, można jechać bez przerw? Macie jakieś sposoby na lepsze chłodzenie simsona np. mieszanka 1:40? Silnik ma 200km na nowym cylindrze, 700km na nowych łożyskach i 1000-1200km na nowym wale (stan na dzień dzisiejszy).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2023 23:31 przez BartoszKom.)
16.05.2023 23:27
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,095
Reputacja: 11
Post: #2
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Mieszanka nie sprawi że będziesz miał lepsze chłodzenie. Tylko lepsze smarowanie.
Lepsze chłodzenie to największa dysza jaka da się wsadzić i która nie zaburza pracy silnika.
Chłodzenie Simsona jest wystarczające na każdej optymalnej dyszy (przy prawidłowym kolorze świecy) do tego abyś na dobrym oleju mógł jechać ciągłym vmax nawet przy 28C. Wbrew pozorom najgorsza jest jazda na 1 biegu z polową obrotów gdy np. coś ciągniesz. Przy vmax masz duży pęd powietrza.

Dobry olej to co najmniej motul 510 i lepsze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2023 23:33 przez twojstara1.)
16.05.2023 23:32
Szukaj Cytuj
BartoszKom Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 13-05-2023
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
(16.05.2023 23:32 )twojstara1 napisał(a):  Mieszanka nie sprawi że będziesz miał lepsze chłodzenie. Tylko lepsze smarowanie.
Lepsze chłodzenie to największa dysza jaka da się wsadzić i która nie zaburza pracy silnika.
Chłodzenie Simsona jest wystarczające na każdej optymalnej dyszy (przy prawidłowym kolorze świecy) do tego abyś na dobrym oleju mógł jechać ciągłym vmax nawet przy 28C. Wbrew pozorom najgorsza jest jazda na 1 biegu z polową obrotów gdy np. coś ciągniesz. Przy vmax masz duży pęd powietrza.

Dobry olej to co najmniej motul 510 i lepsze
Używam czerwonego stihla. I z tą prędkością boje się o przegrzanie bo pomimo pędu powietrza to będe jechał z 7-8k obrotów drogą gdzie nie bardzo jest sie gdzie zatrzymywać (bardzo ruchliwa droga na zadupiu).
16.05.2023 23:38
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,095
Reputacja: 11
Post: #4
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Czerwony Stihl może być. Jeśli Simson nie jest na dotarciu to na tym forum są ludzie którzy potrafią jechać i po 500 km tylko tankując po drodze z obrotami stałymi na poziomie 11-12 tys obr.
Więc nie przejmuj się o silnik tylko go dotrzyj. Tak minimum 2 tys km. Przy pasowaniu 0,06mm czym luźniejsze pasowanie tym mniej docierania.
A zatrzeć się może tylko tłok z cylindrem.
Podczas docierania i ciasnego pasowania zalecam mieszankę 1:30.
17.05.2023 07:23
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 920
Reputacja: 16
Post: #5
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Przy cylindrze 70/4 prędkość 70km/h jest przy połowie otwarcia gazu, więc oprócz dużej dyszy głównej przydałoby się dać iglicę mocno w górę (bogato).

Po docieraniu (twojstara1 podał ile się dociera) zdejmij głowicę (wystarczy tylko głowicę) i zeskrob cały nagar z głowicy i denka tłoka, a następnie przestaw mieszankę bardziej ubogo (iglica w dół i mniejsza dysza główna)

Poza tym twojstara1 słusznie wspomniał że bardzo ważne jest też pasowanie tłoka do cylindra. Pasowanie 0,03 na tłoku MZA gwarantuje zatarcie przy tych 70km/h. Pasowanie 0,05 to absolutne minimum, a ja bym robił jeszcze luźniejsze. Na przykład w moim 50/4 jest pasowanie 0,11 i na szosie trzyma ciągły Vmax czyli 77km/h bez problemów. Przy tej prędkości silnik kręci 9500obr/min (końcówka rezo na wydechu Platek Racing) przez cały czas, z przerwami tylko przy wjazdach w teren zabudowany i na tankowania.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2023 08:36 przez Qwet.)
17.05.2023 08:11
Szukaj Cytuj
adriano19921106 Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 13-08-2017
Liczba postów: 42
Reputacja: 0
Post: #6
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Mam podobny zestaw u siebie 70/4 MK2 tylko, że tłokiem ZT tuning 2 p. Wcześniej miałem też 70/4 tylko, że z tłokiem mza. Pomimo okresu dotarcia i tak parę razy złapało mi lekko tłok, a raz pękł mi pierścień, tak więc do wysilonych zestawów polecam jednak lepszy tłok. Tak jak koledzy piszą, pasowanie seryjne jest 0.03mm, jest to bardzo mało, tak więc trzeba uważać przez te pierwsze 2 tysiące, bo dopiero po tym okresie zwiększy się pasowanie do około 0.05mm. Także potwierdzam co wyżej napisano, aby wzbogacić mieszankę, bo możliwe jest, że właśnie przez to łapało mi tłok. Od siebie mogę polecić założenie dyszy 0.85 do amala 21t, teraz mam taką u siebie założoną, wcześniej miałem 0.80, bo miałem odczucie, że najlepiej na niej przyspiesza, ale na wysokich obrotach mogło być za ubogo.
17.05.2023 12:52
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
BartoszKom Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 13-05-2023
Liczba postów: 44
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
(17.05.2023 12:52 )adriano19921106 napisał(a):  Mam podobny zestaw u siebie 70/4 MK2 tylko, że tłokiem ZT tuning 2 p. Wcześniej miałem też 70/4 tylko, że z tłokiem mza. Pomimo okresu dotarcia i tak parę razy złapało mi lekko tłok, a raz pękł mi pierścień, tak więc do wysilonych zestawów polecam jednak lepszy tłok. Tak jak koledzy piszą, pasowanie seryjne jest 0.03mm, jest to bardzo mało, tak więc trzeba uważać przez te pierwsze 2 tysiące, bo dopiero po tym okresie zwiększy się pasowanie do około 0.05mm. Także potwierdzam co wyżej napisano, aby wzbogacić mieszankę, bo możliwe jest, że właśnie przez to łapało mi tłok. Od siebie mogę polecić założenie dyszy 0.85 do amala 21t, teraz mam taką u siebie założoną, wcześniej miałem 0.80, bo miałem odczucie, że najlepiej na niej przyspiesza, ale na wysokich obrotach mogło być za ubogo.
Mam w swoim 70/4 mk2 tłok MZA toczony, nie robie lekkiego docierania i póki co nie przyłapuje. Miałem dysze w amalu 21t 0.85 ale jak mi go raz zalało z górki to po przejechaniu 300m dopiero silnik zaczął spalać. Teraz jeżdze na dyszy 0.80 iglica na środkowym rowku, i jest to wartość idealna bo z zimnego pali bez ssania i go nie zalewa a vmax ma najwyższy spośród moich prób. U mnie na dyszy 0.85 i iglicy na maksymalnym powietrzu simson jechał max 60 i go zalewało, może jak wymienie wydech na fi32 sytuacja się zmieni.
17.05.2023 15:59
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 920
Reputacja: 16
Post: #8
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Cylinder 70/4 na zwykłym wydechu się marnuje, moim zdaniem obowiązkowo musi być fi32. No i zmiana wydechu często wymaga korekty paliwa, więc dobrze że masz tą dyszę 85.
No jak zacząłeś już latać z Vmax-em to nie musisz się martwić że przy cruisingu 70km/h ci przyłapie tłok, tylko pamiętaj o podniesieniu iglicy póki jeszcze docierasz.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
17.05.2023 16:26
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,095
Reputacja: 11
Post: #9
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
BartoszKom jeśli Simson z zimnego pali bez ssania to masz zdecydowanie za dużą dyszę.
17.05.2023 18:37
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 920
Reputacja: 16
Post: #10
RE: Trasa, chłodzenie 70/4
Z mojego doświadczenia, na łatwość odpalania bez ssania na zimnym o wiele większy wpływ niż dysza główna ma dysza jałowa, ustawienie śrubki jałowej i numer przepustnicy (wysokość jej podcięcia). Tak czy inaczej, jeśli zimny odpala bez ssania i nie gaśnie na wolnych obrotach, to świadczy o zbyt bogatej mieszance przy małych otwarciach przepustnicy. Taka sytuacja wzmaga odkładanie nagaru w głowicy, na tłoku i w wydechu.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
18.05.2023 07:08
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Długa trasa Sebson 9 4,472 27.08.2011 14:37
Ostatni post: Kubeck

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info