09.12.2012, 00:50
Witam
Czy ktoś bawił się w tuning w simsonie? Próbował ktoś zwiększać moc silnika?
Czy ktoś bawił się w tuning w simsonie? Próbował ktoś zwiększać moc silnika?
09.12.2012, 09:28
09.12.2012, 12:19
Tak , ja mam u siebie bardzo malutki tunning no ale zawsze , mam simka 60 ccm i do tego gaźnik z większą dyszę i fajnie to wszystko gra , nic się nie psuje jak narazie
09.12.2012, 14:49
Nie wiem po co ten temat. Masz całe strony na tym forum jak ludzie tuningują swoje Simsony. Najlepszy i najdroższy tuning Simsona wygląda tak:
-cylinder 70 wielokanałowy ( no i do tego nowa głowica oczywiście ) -wał wzmocniony s70 -spawak strojony pod cylinder -kosz sprzęgłowy S70 -zębatka 17 - 18 zębów -gaźnika Amal ( podatny pod tuningi ) 19T lub 21T Jak czegoś zapomniałem to niech inni dopiszą. A jak chcesz coś małego i taniego to nie ma co patrzeć no, ale jak już to można: -zębatka 16-17 zębów ( nie więcej, a jeden ząbek to dodatkowe 5km/h w górę lub w dół ) -cylinder 60 ccm -większa dysza w gaźniku pod cylinder Po tych zmianach poleci Ci więcej o 5 - 10 km/h więcej. Przy tym droższym tuningu trzeba brać pod uwagę stan Simsona ( i jego hamulców... ) oraz to, że po przeróbkach będzie palił dwa razy tyle ile pali teraz... Pozdrawiam!
09.12.2012, 16:28
(09.12.2012, 14:49 )Szymcio napisał(a): Przy tym droższym tuningu trzeba brać pod uwagę stan Simsona ( i jego hamulców... ) oraz to, że po przeróbkach będzie palił dwa razy tyle ile pali teraz... Chyba Cię śmigło, jak Simson w normalnym trybie pracy pali jakieś 3L/100km gdzie to jeszcze jazda nie tak bardzo katowana, pod 70ccm spalanie to jakieś 5L/100km, gdzie i tak dużo tym nie polecisz. W takim razie lepszą opcją będzie sprzedaż Simsona i kupienie np. MZ 251 gdzie jest cięższa, mocniejsza, szybsza i bezpieczniejsza niż Simson po przeróbkach.
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-1-89-by-bykuu93 Simson S51/1; 2006 - 08.03.2014
http://simsony.info/Thread-bykuu-mz-S80-4-Comfort Simson S80/4 Comfort; 06.09.2015 - 01.06.2017 Volkswagen Touran; 2.0/140KM - 06.03.2016 - http://simsony.info/Thread-KTM-640-SUPERMOTO-motoandrey KTM 640 SM 27.10.2016 -
09.12.2012, 17:22
(09.12.2012, 16:28 )bykuu93 napisał(a):(09.12.2012, 14:49 )Szymcio napisał(a): Przy tym droższym tuningu trzeba brać pod uwagę stan Simsona ( i jego hamulców... ) oraz to, że po przeróbkach będzie palił dwa razy tyle ile pali teraz... Słuchaj. Kolega chce się dowiedzieć jak może poprawić osiągi Simsona to mu odpowiadam. A na MZ żeby się przesiąść musi mieć prawko, więc dałem dwie formy tuningu, bo nie wiem czy takowe posiada czy jest świeżo po karcie motorowerowej. MZ to ładna maszyna i zrywana. Sam na taką poluje w wersji milicyjnej, która była kiedyś w rodzinie. Po za tym weź też pod uwagę koszt MZ a tuningu Simsona. Może mu nie zależy na takim zrywnym sprzęcie jak MZ tylko trochę ulepszyć Simsona ( coś w nim podłubać ) i lekko zwiększyć jego moc. Pozdrawiam!
09.12.2012, 18:32
Szymcio co do tuningu to nie jest on najdroższy bo możesz mieć cylinder 90 ccm który kosztuje 660 zł z głowicą , przerobić go na 90/5/3 i jeszcze zapłon Ducati Energia, spawak pod to gaźnik amal 21 T , wał s70 wzmacniany , jak czegoś zapomniałem to pisać
09.12.2012, 21:49
No i jeszcze kartery byś musiał do tego rozwiercać
10.12.2012, 00:45
(09.12.2012, 17:22 )Szymcio napisał(a): Po za tym weź też pod uwagę koszt MZ a tuningu Simsona. Może mu nie zależy na takim zrywnym sprzęcie jak MZ tylko trochę ulepszyć Simsona ( coś w nim podłubać ) i lekko zwiększyć jego moc. Pozdrawiam! Koszt dobrej ETZ 251 waha się w granicach 2,500-3,000zł, to wcale nie tak dużo jak Wam się wydaje w porównaniu do tuningu Simsona. Weźcie też pod uwagę to że jak założycie sobie ładny zestaw, weźmy nawet te 70/6/5 to myślicie że będziecie tym jeździć na wieki? Co Wy...! To jest tylko na jeden sezon jak ktoś lubi jeździć. Możecie się ze mną nie zgodzić, ale czytałem opinie różnych mechaników którzy przerabiają takie cacka na owe "wielokanałowce" i taki tłok wytrzymuje max. 5,000 km. Co dalej, potem chcąc dalej śmigać, to nowy tłok, szlif, docieranie, sranie i pieprzenie się z tym. Prawda jest taka, przecież nikt nie wkłada w Simsona ok. 1,000 zł na silnik żeby go kręcić jak zajeżdżoną piędziesiątkę... Wszystko wydaje się Wam fajne na teraz i pewno widzicie na filmach jak to zapierdala - fakt jest moc, ale nie widzicie tego jak później wyglądają remonty i jak często trzeba się z nimi spotykać. Przy takiej prędkości obrotowej wału, on sam nie wytrzymuje naprężeń i tak czy tak padnie...
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-1-89-by-bykuu93 Simson S51/1; 2006 - 08.03.2014
http://simsony.info/Thread-bykuu-mz-S80-4-Comfort Simson S80/4 Comfort; 06.09.2015 - 01.06.2017 Volkswagen Touran; 2.0/140KM - 06.03.2016 - http://simsony.info/Thread-KTM-640-SUPERMOTO-motoandrey KTM 640 SM 27.10.2016 -
10.12.2012, 09:50
No to Byczkuu jak widzisz w zacytowanym fragmencie jest napisane, iż może on chce lekko poprawić moc Simsona, a nie od razu największy tuning jaki jest możliwy ... Chociaż od autora tematu nadal nie możemy się dowiedzieć o co dokładnie chodzi. Pozdrawiam!
|
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
tuning Simsona s51 enduro | s1t3qqq | 8 | 2,016 |
27.03.2019, 00:25 Ostatni post: HoeronixHD |
|
Zakup simsona + tuning | genezyp306 | 13 | 2,976 |
01.02.2019, 20:36 Ostatni post: ProMot |
|
tuning simsona | Meszek | 4 | 1,643 |
20.01.2014, 22:54 Ostatni post: kamilo0002 |
|
Ile kosztuje pożądny tuning simsona sr50 | Andrzej XD | 8 | 8,045 |
18.03.2013, 15:52 Ostatni post: ZIELARZ |
|
Tuning 223 vs simsona | Tomek234 | 3 | 1,930 |
04.05.2012, 10:50 Ostatni post: simsonsr50b3 |