Ocena wątku:
  • 4 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
Autor Wiadomość
biodizel Niedostępny
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/
Dołączył: 22-04-2009
Liczba postów: 394
Reputacja: 4
Post: #1
Lightbulb Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
W tym tutku chciałbym opisać prawidłowe ustawianie zapłonu platynki od simsona.
Więc potrzebne nam będą:
Klucz do świecy
Płaski śrubokręt jakiś duży i mały.
Szczeliniomierze 0,3 . 0,4 . 0,5mm

Nie jestem zbytnim znawcą ustawiania jeśli coś źle opiszę to z góry przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Odkręcamy dekiel prawy, Trzymają go 3 śruby. Po odkręceniu śrub i zdjęciu dekla ukazuje nam się na pierwszy widok magneto.
Teraz zabieramy się za ustawianie zapłonu.
Więc wykręcamy świecę, bierzemy większy śrubokręt wkładamy go w otwór tam gdzie jest świeca i przekręcamy magnetem w prawo tak aby wyczuć żę tłok jest w GPM czyt. Górnym martwym punkcie czyli na samej górze cylindra.
Po ustawieniu tłoka w GMP zabieramy się za regulację platyn.
Poluźniamy lekko śrubę od platyn i wkładamy między nie szczelinomierz 0,4mm .
Tak zalecane jest fabrycznie. Jednak każdy silnik jest inny. Ja musiałem w swoim bawić się na oko z przerwą.
Po dokręceniu platyn przekręcamy magneto w lewo trochę. Następnie przekręcamy nim w prawo (w tą stronę kręci się silnik w czasie pracy).
Dla poj 50cm prawidłowo patynki powinny się rozpocząć otwierać 1,8mm przed GMP , a w GMP powinny być otwarte jak najbardziej.

Wtedy jest prawidłowo ustawiony zapłon . Jeśli natomiast patynki otwierają się wcześniej objawami jest strzelanie w gaźnik i filtr powietrza
Jeśi natomiast jest za późny zapłon simson chodzi nie równo , strzela w tłumik i przerywa podczas dodawania gazu i przy dłuższym przytrzymaniu go strzela ale zbiera się na obroty.

Przekręcając stojanem w prawo zapłon opóźniamy a w lewo przyspieszamy.

Wszelkie zastrzeżenia co do mojego tutka proszę pisać w temacie.
Ja u siebie zapłon ustawiałem podobnie ale jednak każdy silnik jest inny i inaczej trzeba dostosować przerwę na platynkach

1.02.2010

Dla łatwiejszego ustawiania Bierzemy suwmiarkę ustawiamy tłok w GMP po ustawieniu tłoka w gmp bierzemy czerwony pisak zaznaczamy na karterze i magnecie kreske w jednym miejscu . Następnie suwmiarką mierzymy ile jest od czubka głowicy tam gdzie przylega świeca do tłoka . Jeśli się nie mylę to jest 21mm po tym dodajemy do tego wyniku 1.8mm (wiem na sufmiarce nie ma dokładnie ale robimy to na oko). no i kręcimy magnetem ustawiamy idealnie z wyczuciem tłok 1.8mm przed gmp i znowu zaznaczamy na magnecie kreskę. W tej chwili ustawiamy wyprzedzenie zapłonu tak aby w miejscu kiedy kreska 1.8mm spotka sie z ta na karterze aby minimalnie otworzyły się platynki. Jeśli dojdziemy do tego momentu po tej czynności dajemy tłok na gmp i ustawiamy przerwę 0.4mm . I mamy super iskręSmile

[Obrazek: noofftopyl6.gif]
[Obrazek: avatar1jj9.gif]

Paliwo powraca na stare śmieciTongue


http://www.bikepics.com/members/paliwo201/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.02.2010 21:34 przez biodizel.)
09.12.2009 20:23
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Bester Offline
Porządek tu robię...
Przyjaciel


Pojazd: simson
Dołączył: 08-03-2009
Liczba postów: 1,082
Reputacja: 18
Post: #2
RE: Ustawianie zapłonu Simson Platyniarz.
Temacik dobry, tylko zmień nazwę na "Ustawianie zapłonu platynkowgo" czy coś w tym stylu..
Ze swojej strony dodam, że zawsze dobrze jest przeczyscić platynki przed ustawieniem papierkiem ściernym. Będą lepiej stykały.
I nie pisać tu nic wiecej typu "Niezły tutorial" itp. bo warny bede dawał. Piszemy tylko posty na temat.

kat. B, C, C+E w kieszeni
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.12.2009 20:32 przez Bester.)
09.12.2009 20:31
Szukaj Cytuj
ADI Offline
Tabori Tuning
*


Pojazd: S51/4 TT
Dołączył: 08-03-2009
Liczba postów: 658
Reputacja: 5
Post: #3
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
no to dla bardziej tunowanych cyli powinno byc 1.6 przed gmp ,bynajmniej tak czytalem a osobiscie mam na oko i jest ok Szczerbol

Fiat 126p 86r/01r
Aprilia SR50 96r
Simson S51 85r

UBUNTU user Biggrin
09.12.2009 20:52
Szukaj Cytuj
biodizel Niedostępny
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/
Dołączył: 22-04-2009
Liczba postów: 394
Reputacja: 4
Post: #4
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
Wyżej zrobiłem małą aktualizację..

[Obrazek: noofftopyl6.gif]
[Obrazek: avatar1jj9.gif]

Paliwo powraca na stare śmieciTongue


http://www.bikepics.com/members/paliwo201/
01.02.2010 21:27
Szukaj Cytuj
DonElton Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 19-03-2009
Liczba postów: 886
Reputacja: 8
Post: #5
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
Dobra a w którym miejscu ma być iskrownik ? Bo co mi po iskrze gdy ciągle mi sie silnik grzeje i strzela w tłumik !?

Elvis2am - 13-02-16:49 napisał(a):-- Ryj to twoja mama ma i ty jesteś dziecinom
16.07.2010 18:02
Szukaj Cytuj
DUDEX Offline
..::ELEKTRONIKA::..
Mechanik


Pojazd: s51/1,golf 4
Dołączył: 31-03-2009
Liczba postów: 1,275
Reputacja: 90
Post: #6
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
A ja mam pytanie co do s70 ile powinno być przed GMP ? słyszałem że ma być 1.8 lub 2.0 lub 1.5 i 1.4 ja już niewiem może wy doradzicie
16.07.2010 22:22
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Kubeck Offline
Miałeś pokeczupić !
*


Pojazd: Simson Sr50 - b4
Dołączył: 31-03-2009
Liczba postów: 1,279
Reputacja: 25
Post: #7
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
Wyprzedzenie zapłonu w s70 wynosi 1,4mm przed GMP, nawet na wikipedii tak piszą Biggrin

... gadasz coś za plecami,
Dla mnie to żadna krzywda, ale kur*a pamiętaj,
że się ze mną nie igra !
16.07.2010 23:25
Szukaj Cytuj
DonElton Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 19-03-2009
Liczba postów: 886
Reputacja: 8
Post: #8
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
Nom 1.4, teges DUDEX mógłbyś zrobić fotke w którym miejscu masz kreske na iskrowniku ?

Elvis2am - 13-02-16:49 napisał(a):-- Ryj to twoja mama ma i ty jesteś dziecinom
17.07.2010 12:05
Szukaj Cytuj
Andikss51 Offline
Początkujący
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 25-01-2011
Liczba postów: 13
Reputacja: 2
Post: #9
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
- 50ccm - 1,8
- 60ccm - 1,8
- 60ccm z przeróbkami (60/2) - 1,6
- 60ccm (60/4 MZA) - 1,4 do 1,2
- 70ccm - 1,4
- 70cmm (70/4 MZA) - 1,2 do 1,0
Zapomniałeś o bardzo ważnej rzeczy jaką jest multimetr lub zwykła żaróweczka... MA NAM TO SYGNALIZOWAĆ KIEDY PLATYNY SIĘ ROZTWIERAJĄ! a nie na oko. Nie jest podane jak ustawiać czujnikiem zegarowym nawet nie podałeś kątu wyprzedzenia zapłonu dla poszczególnych cylindrów. Osobiście zrobił bym lepszy tutek Biggrin chociaż jestem nowy na forum to na pewno nie zielony

Notatka od Kubeck, 01.02.2011 19:53 :

Zielony tutaj jestem ja Szczerbol
Poprawiłem błędy.

26.01.2011 01:31
Szukaj Cytuj
sz4et0m Offline
spafak miesiąca
*


Pojazd: simsonS50
Dołączył: 15-03-2009
Liczba postów: 1,439
Reputacja: 10
Post: #10
RE: Ustawienie Zapłonu platynkowego Simson!
A w tabori tuning 50-60 - 1,5

Spawanie wydechów.
S i Sr
Kontakt PW
Spawanie Aluminium
-nadspawywanie cylindrów,karterów
-dospawywanie żeberek
-i wiele innych...
GG: 10286989 BP: http://bikepics.com/members/sz4et0m
26.01.2011 11:00
Szukaj Cytuj


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsonów, WSK, Romet - www.suprabike.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info