W tym tutku chciałbym opisać prawidłowe ustawianie zapłonu platynki od simsona.
Więc potrzebne nam będą:
Klucz do świecy
Płaski śrubokręt jakiś duży i mały.
Szczeliniomierze 0,3 . 0,4 . 0,5mm
Nie jestem zbytnim znawcą ustawiania jeśli coś źle opiszę to z góry przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Odkręcamy dekiel prawy, Trzymają go 3 śruby. Po odkręceniu śrub i zdjęciu dekla ukazuje nam się na pierwszy widok magneto.
Teraz zabieramy się za ustawianie zapłonu.
Więc wykręcamy świecę, bierzemy większy śrubokręt wkładamy go w otwór tam gdzie jest świeca i przekręcamy magnetem w prawo tak aby wyczuć żę tłok jest w GPM czyt. Górnym martwym punkcie czyli na samej górze cylindra.
Po ustawieniu tłoka w GMP zabieramy się za regulację platyn.
Poluźniamy lekko śrubę od platyn i wkładamy między nie szczelinomierz 0,4mm .
Tak zalecane jest fabrycznie. Jednak każdy silnik jest inny. Ja musiałem w swoim bawić się na oko z przerwą.
Po dokręceniu platyn przekręcamy magneto w lewo trochę. Następnie przekręcamy nim w prawo (w tą stronę kręci się silnik w czasie pracy).
Dla poj 50cm prawidłowo patynki powinny się rozpocząć otwierać 1,8mm przed GMP , a w GMP powinny być otwarte jak najbardziej.
Wtedy jest prawidłowo ustawiony zapłon . Jeśli natomiast patynki otwierają się wcześniej objawami jest strzelanie w gaźnik i filtr powietrza
Jeśi natomiast jest za późny zapłon simson chodzi nie równo , strzela w tłumik i przerywa podczas dodawania gazu i przy dłuższym przytrzymaniu go strzela ale zbiera się na obroty.
Przekręcając stojanem w prawo zapłon opóźniamy a w lewo przyspieszamy.
Wszelkie zastrzeżenia co do mojego tutka proszę pisać w temacie.
Ja u siebie zapłon ustawiałem podobnie ale jednak każdy silnik jest inny i inaczej trzeba dostosować przerwę na platynkach
1.02.2010
Dla łatwiejszego ustawiania Bierzemy suwmiarkę ustawiamy tłok w GMP po ustawieniu tłoka w gmp bierzemy czerwony pisak zaznaczamy na karterze i magnecie kreske w jednym miejscu . Następnie suwmiarką mierzymy ile jest od czubka głowicy tam gdzie przylega świeca do tłoka . Jeśli się nie mylę to jest 21mm po tym dodajemy do tego wyniku 1.8mm (wiem na sufmiarce nie ma dokładnie ale robimy to na oko). no i kręcimy magnetem ustawiamy idealnie z wyczuciem tłok 1.8mm przed gmp i znowu zaznaczamy na magnecie kreskę. W tej chwili ustawiamy wyprzedzenie zapłonu tak aby w miejscu kiedy kreska 1.8mm spotka sie z ta na karterze aby minimalnie otworzyły się platynki. Jeśli dojdziemy do tego momentu po tej czynności dajemy tłok na gmp i ustawiamy przerwę 0.4mm . I mamy super iskrę
Więc potrzebne nam będą:
Klucz do świecy
Płaski śrubokręt jakiś duży i mały.
Szczeliniomierze 0,3 . 0,4 . 0,5mm
Nie jestem zbytnim znawcą ustawiania jeśli coś źle opiszę to z góry przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Odkręcamy dekiel prawy, Trzymają go 3 śruby. Po odkręceniu śrub i zdjęciu dekla ukazuje nam się na pierwszy widok magneto.
Teraz zabieramy się za ustawianie zapłonu.
Więc wykręcamy świecę, bierzemy większy śrubokręt wkładamy go w otwór tam gdzie jest świeca i przekręcamy magnetem w prawo tak aby wyczuć żę tłok jest w GPM czyt. Górnym martwym punkcie czyli na samej górze cylindra.
Po ustawieniu tłoka w GMP zabieramy się za regulację platyn.
Poluźniamy lekko śrubę od platyn i wkładamy między nie szczelinomierz 0,4mm .
Tak zalecane jest fabrycznie. Jednak każdy silnik jest inny. Ja musiałem w swoim bawić się na oko z przerwą.
Po dokręceniu platyn przekręcamy magneto w lewo trochę. Następnie przekręcamy nim w prawo (w tą stronę kręci się silnik w czasie pracy).
Dla poj 50cm prawidłowo patynki powinny się rozpocząć otwierać 1,8mm przed GMP , a w GMP powinny być otwarte jak najbardziej.
Wtedy jest prawidłowo ustawiony zapłon . Jeśli natomiast patynki otwierają się wcześniej objawami jest strzelanie w gaźnik i filtr powietrza
Jeśi natomiast jest za późny zapłon simson chodzi nie równo , strzela w tłumik i przerywa podczas dodawania gazu i przy dłuższym przytrzymaniu go strzela ale zbiera się na obroty.
Przekręcając stojanem w prawo zapłon opóźniamy a w lewo przyspieszamy.
Wszelkie zastrzeżenia co do mojego tutka proszę pisać w temacie.
Ja u siebie zapłon ustawiałem podobnie ale jednak każdy silnik jest inny i inaczej trzeba dostosować przerwę na platynkach
1.02.2010
Dla łatwiejszego ustawiania Bierzemy suwmiarkę ustawiamy tłok w GMP po ustawieniu tłoka w gmp bierzemy czerwony pisak zaznaczamy na karterze i magnecie kreske w jednym miejscu . Następnie suwmiarką mierzymy ile jest od czubka głowicy tam gdzie przylega świeca do tłoka . Jeśli się nie mylę to jest 21mm po tym dodajemy do tego wyniku 1.8mm (wiem na sufmiarce nie ma dokładnie ale robimy to na oko). no i kręcimy magnetem ustawiamy idealnie z wyczuciem tłok 1.8mm przed gmp i znowu zaznaczamy na magnecie kreskę. W tej chwili ustawiamy wyprzedzenie zapłonu tak aby w miejscu kiedy kreska 1.8mm spotka sie z ta na karterze aby minimalnie otworzyły się platynki. Jeśli dojdziemy do tego momentu po tej czynności dajemy tłok na gmp i ustawiamy przerwę 0.4mm . I mamy super iskrę