Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Autor Wiadomość
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #1
Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Witam wszystkich.
Posiadam s53 z nowo założonym zestawem CYLINDER SIMSON 60/4 SPORT MK2 + TŁOK MZA/KEYSTONE/ZT + Amal 19 + tłumik 32 mm DPR+ skrzynia 5b. Zapłon elektronik.
Zestaw po uruchomieniu pali na dotyk ale ma trochę problemy z przyspieszaniem.
Bardzo proszę o podpowiedzi w zakresie ustawień gaźnika i zapłonu. Zapłon ustawiony na 1,8 przed GMP. Zgodnie z informacjami znalezionymi w internetach zapłon przy takim zestawie powinien być 1,4-1,2 przed GMP. Jednakże zgodnie z logiką oraz informacjami uzyskanymi z JM zapłon powinien być przyspieszony a nie opóźniony, czyli 2,0-2,2 przed GMP. Proszę o opinię znawców w tym zakresie.
Gaźnik Amal 19 na dyszach standardowych czyli 80/40 zupełnie nie reaguje na regulację śrubą od mieszanki. Przy ustawieniu iglicy na środkowy rowek jechał średnio. Po opuszczeniu iglicy zupełnie nie jechał. Natomiast po podniesieniu na rowek najwyższy całkiem dobrze się sprawuje. Niestety ale tylko w zakresie wysokich obrotów. Przy przyspieszaniu w bardzo wyraźny sposób odczuwalny jest efekt jak przy turbodziurze. Pisząc wyraźny mam na myśli zachowanie, przy którym tylko przy redukowaniu i trzymaniu na wysokich obrotach można zmieniać biegi na wyższe.
Oczywiście kolanko nie przycięte bo nie doczytałem. Ale z informacji zawartych na forum wynika, że efekt który mam może się pogłębić przy skróceniu kolanka.
Bardzo proszę o podpowiedzi i wsparcie. Nigdy nie bawiłem się w przeróbki tuningowe.


Załączone pliki Miniatury
   
11.05.2022 11:34
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #2
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Jeździsz na 3 tłokach na raz? Tego jeszcze nie było.
Kto ci wcisnoł to gówno amal?
Zacznij od zamówienia normalnego gaźnika i zmniejsz zębatkę zdawczą o 1-2 zęby.
11.05.2022 12:04
Szukaj Cytuj
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Przepraszam. Skopiowałem tytuł aukcji. Tłok KEYSTONE (2 cienkie pierścienie).
Tak mi doradzili w JM.....
Normalny gaźnik to jaki?
Zębatka zdawcza jest obecnie w oryginale (chyba 15z). Jeśli zmniejszę to będzie silniejszy ale prędkość będzie chyba średnia????
A jeśli chodzi o cylinder to jaki najlepszy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2022 15:02 przez tomaszek1021.)
11.05.2022 14:47
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #4
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
AMAL sprawia wiele problemów, szkoda że go kupiłeś.

Skład mieszanki przy pełnym otwarciu przepustnicy reguluje się rozmiarem dyszy głównej. Iglica ma wpływ tylko przy częściowym otwarciu.

Wyprzedzenie zapłonu najbardziej optymalne zwykle wypada gdzieś w zakresie od 1,4mm do 3mm. A jakie będzie optymalne u ciebie tego nikt ci nie powie, chyba że wróżbita zefir. Musisz sam dobrać doświadczalnie na jakim wyprzedzeniu zapłonu silnik najlepiej przyspiesza. Tylko przy testach na większym wyprzedzeniu uważaj na spalanie stukowe, uważnie nasłuchuj silnika przy wysokich obrotach.

Przy wielokanałowym cylindrze turbodziura jest zjawiskiem zupełnie normalnym. Na najwyższym biegu nie da się rozpędzić płynnie od niskich do najwyższych obrotów, bo motor staje w miejscu przy 50km/h. Żeby pójść dalej musisz za każdym razem zredukować dociągnąć do końca wrzucić z powrotem najwyższy bieg i dopiero wtedy przekroczysz 80km/h.
Rozwiązania są dwa:
1. Przyzwyczaić się do ciągłego redukowania
2. Zmienić zębatkę zdawczą o 2 zęby mniejszą niż w oryginalnym 50cm³, wtedy vmax nieznacznie spadnie ale będzie w stanie przejść przez rezodziurę na 5-tce.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2022 16:48 przez Qwet.)
11.05.2022 16:48
Szukaj Cytuj
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Dziękuję za podpowiedzi. Dziś zmieniłem wyprzedzenie zapłonu do 2,2 przed GMP. Jest zdecydowanie lepiej ale ma chwilę zawahania gdzieś na 3/4 obrotów. Jeżeli piszesz że trzeba eksperymentować i iść jeszcze niżej to postaram się potestować....
Tylko mam jeszcze kolanko nieskracane a z tego co mi się wydaje to wchodzi dość głęboko w tłumik... Może od tego zacząć?
A jeśli chodzi o iglicę to wszystko by się zgadzało.... Zaczął lepiej wchodzić po podniesieniu iglicy. Ale zastanawiam się czy ni spróbować dysz 0,85 albo 0,90....
Nie zależy mi żeby to był demon przyspieszenia lub prędkości. Chciałbym żeby przyspieszał na poziomie oryginalnego cylindra ale żeby też miał czym jechać na 5 biegu. To nie będzie wyczynówka tylko lekko podrasowana spacerówka adekwatna do moich potrzeb przemieszczania się. Pomysł założenia większego cylindra zrodził się z konieczności wymiany skrzyni bo poleciała a miałem pod ręką za darmo 5b. Wiedziałem że 50 cm nie pociągnie więc te dodatki....
PS. wał też jest z wypełniaczem MZA....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.05.2022 06:26 przez tomaszek1021.)
11.05.2022 21:51
Szukaj Cytuj
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #6
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Skrócenie kolanka przesunie szczyt mocy na wyższe obroty. Czyli będzie szybszy.
Qwet w zeszłym roku robił jak najbardziej liniowo oddający moc wydech też na 32mm. Zobacz u niego na dziale Simson do dalekich wycieczek czy jakoś tak.
Wał mza z wypełniaczami jest ok. Bez problemu wytrzymuje 10 tys km ciśnięty na maksa.
12.05.2022 08:04
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Przy zapłonie ustawionym na 2,5 przed gmp poprawiła się elastyczność silnika. Rezodziura jest prawie niewyczuwalna. Prędkości maksymalnej nie testowałem z uwagi na docieranie silnika ale można wstępnie szacować, ze będzie kształtowała się na poziomie 80 km/h lub więcej.
Teraz jedynie pojawia się wątpliwość co do skracania kolanka. Rzeczona w poście "twojastara1"
teza dot. przesunie szczytu mocy na wyższe obroty w przypadku skrócenia kolanka może wskazywać, że simson będzie szybszy ale niestety znów pojawi się prawdopodobnie rezodziura w zakresie obrotów średnich. Czy mam rację?
16.05.2022 10:20
Szukaj Cytuj
twojstara1 Online
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 891
Reputacja: 9
Post: #8
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Raczej nie, z tego co pamiętam wykres mocy będzie taki sam tylko przesunięty na wyższe obroty. Nm mogą się ciut zmniejszyć więc jest prawdopodobieństwo że w średnim zakresie będziesz miał mniej Nm.
U mnie tak było jak bawiłem się lejkiem odbicia zamieszczonym w tłumiku.
16.05.2022 11:06
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 790
Reputacja: 16
Post: #9
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Ja mogę się wypowiedzieć bo mam doświadczenie z jazdy na różnych wydechach:
1. Spawak Platek Racing - potężne rezo na wysokich obrotach (idzie na koło z gazu), ale spora rezodziura
2. Wydech fi32 z krótkim kolankiem - stosunkowo silne rezo, ale wyraźnie mniejsza rezodziura
3. Wydech fi32 z przedłużonym kolankiem - tak samo silne rezo jak w 2 ale położone przy niższych obrotach, a rezodziura odrobinkę mniejsza (niewiele)

Tak więc skracanie kolanka przenosi rezonans do wyższych obrotów, ale jeśli masz duży gaźnik i kanały płuczące, to nie musi zmniejszyć momentu obrotowego, a skoro tak, to z racji wyższych obrotów moc silnika wzrośnie. Poza tym po skróceniu kolanka może się minimalnie zwiększyć rezodziura. Natomiast z tego co widzę po zdjęciu, tomaszek1021, ty nie masz już z czego skracać. No chyba że samemu jakoś z rurki fi32x1,5 dogniesz kolanko o mniejszej długości całkowitej.

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
17.05.2022 16:35
Szukaj Cytuj
tomaszek1021 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s53
Dołączył: 09-07-2021
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #10
RE: Ustawienie zapłonu oraz gaźnika s60/4
Tak jak wspomniałem wcześniej kolanko wchodzi w tłumik jakieś 10 cm. Czyli jednak jest co skracać (około 7cm). Kolanko jest firmy "krzak" bo innego na chwilę zakupu tłumika nie mogłem dostać więc może dlatego masz wrażenie że długość jest już minimalna.
Chyba że się mylę i skracanie kolanka polega jedynie na przesunięciu tłumika w kierunku cylindra a długość kolanka, która wchodzi w tłumik nie ma znaczenia?????
18.05.2022 10:35
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustawienie zapłonu dla 70/4/3 adriano19921106 3 1,944 11.09.2017 22:02
Ostatni post: jaro5
  Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60/4 BlakPL 3 2,957 20.05.2016 10:29
Ostatni post: Tomason
  Zmiana cylindra i gażnika hardbas666 6 2,252 04.06.2015 08:57
Ostatni post: JarosPL
  Jaka ma być wartość dla ustawienia zapłonu cyl 80 arex643 0 1,333 28.05.2015 17:27
Ostatni post: arex643
  Wymiana zapłonu kulelko1999 14 3,993 12.03.2015 23:29
Ostatni post: Mumii

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info