11.05.2022, 11:34
Witam wszystkich.
Posiadam s53 z nowo założonym zestawem CYLINDER SIMSON 60/4 SPORT MK2 + TŁOK MZA/KEYSTONE/ZT + Amal 19 + tłumik 32 mm DPR+ skrzynia 5b. Zapłon elektronik.
Zestaw po uruchomieniu pali na dotyk ale ma trochę problemy z przyspieszaniem.
Bardzo proszę o podpowiedzi w zakresie ustawień gaźnika i zapłonu. Zapłon ustawiony na 1,8 przed GMP. Zgodnie z informacjami znalezionymi w internetach zapłon przy takim zestawie powinien być 1,4-1,2 przed GMP. Jednakże zgodnie z logiką oraz informacjami uzyskanymi z JM zapłon powinien być przyspieszony a nie opóźniony, czyli 2,0-2,2 przed GMP. Proszę o opinię znawców w tym zakresie.
Gaźnik Amal 19 na dyszach standardowych czyli 80/40 zupełnie nie reaguje na regulację śrubą od mieszanki. Przy ustawieniu iglicy na środkowy rowek jechał średnio. Po opuszczeniu iglicy zupełnie nie jechał. Natomiast po podniesieniu na rowek najwyższy całkiem dobrze się sprawuje. Niestety ale tylko w zakresie wysokich obrotów. Przy przyspieszaniu w bardzo wyraźny sposób odczuwalny jest efekt jak przy turbodziurze. Pisząc wyraźny mam na myśli zachowanie, przy którym tylko przy redukowaniu i trzymaniu na wysokich obrotach można zmieniać biegi na wyższe.
Oczywiście kolanko nie przycięte bo nie doczytałem. Ale z informacji zawartych na forum wynika, że efekt który mam może się pogłębić przy skróceniu kolanka.
Bardzo proszę o podpowiedzi i wsparcie. Nigdy nie bawiłem się w przeróbki tuningowe.
Posiadam s53 z nowo założonym zestawem CYLINDER SIMSON 60/4 SPORT MK2 + TŁOK MZA/KEYSTONE/ZT + Amal 19 + tłumik 32 mm DPR+ skrzynia 5b. Zapłon elektronik.
Zestaw po uruchomieniu pali na dotyk ale ma trochę problemy z przyspieszaniem.
Bardzo proszę o podpowiedzi w zakresie ustawień gaźnika i zapłonu. Zapłon ustawiony na 1,8 przed GMP. Zgodnie z informacjami znalezionymi w internetach zapłon przy takim zestawie powinien być 1,4-1,2 przed GMP. Jednakże zgodnie z logiką oraz informacjami uzyskanymi z JM zapłon powinien być przyspieszony a nie opóźniony, czyli 2,0-2,2 przed GMP. Proszę o opinię znawców w tym zakresie.
Gaźnik Amal 19 na dyszach standardowych czyli 80/40 zupełnie nie reaguje na regulację śrubą od mieszanki. Przy ustawieniu iglicy na środkowy rowek jechał średnio. Po opuszczeniu iglicy zupełnie nie jechał. Natomiast po podniesieniu na rowek najwyższy całkiem dobrze się sprawuje. Niestety ale tylko w zakresie wysokich obrotów. Przy przyspieszaniu w bardzo wyraźny sposób odczuwalny jest efekt jak przy turbodziurze. Pisząc wyraźny mam na myśli zachowanie, przy którym tylko przy redukowaniu i trzymaniu na wysokich obrotach można zmieniać biegi na wyższe.
Oczywiście kolanko nie przycięte bo nie doczytałem. Ale z informacji zawartych na forum wynika, że efekt który mam może się pogłębić przy skróceniu kolanka.
Bardzo proszę o podpowiedzi i wsparcie. Nigdy nie bawiłem się w przeróbki tuningowe.