Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Autor Wiadomość
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #1
W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
W oryginalnej głowicy niestety padł gwint świecy. Więc zdecydowałem się na zakup nowej, znalazłem dwie i teraz pytanie czym one się różnią i dlaczego jest taka rozbieżność cenowa. Którą lepiej wziąć. Set 60/4. Czy głowica od zwykłej 50 różni się czymś od 60 ?
Oto te dwa produkty:
1.https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowica-cylindra-simson-s60-almot?from=listing&campaign-id=19
2.https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowica-cylindra-simson-s60-mza-tuning?from=listing&campaign-id=19&q=GŁOWICA+CYLINDRA+SIMSON+S60
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021 17:12 przez Jakubin.)
30.05.2021 15:26
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
Reputacja: 16
Post: #2
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Dlaczego rozbieżność cenowa? No przecież one są innych producentów...

Różnić się mogą jakością odlewu. Na tuleję cylindra średnicą powinny pasować. A jakie są objętości tych głowic to ja nie mam zielonego pojęcia, nigdy nie miałem żadnej w ręku. Ale gdyby stopień sprężania wychodził Ci nie taki jak byś chciał to pamiętaj że zawsze możesz dać dodatkową uszczelkę dla podniesienia albo przetoczyć dla obniżenia. Dodam że minimalne przetoczenie warto wykonać tak czy inaczej, choćby po to żeby zapewnić dobre doszczelnienie na krawędzi cylindra.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021 20:38 przez Qwet.)
30.05.2021 20:37
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,818
Reputacja: 27
Post: #3
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
(30.05.2021 20:37 )Qwet napisał(a):  zawsze możesz dać dodatkową uszczelkę dla podniesienia albo przetoczyć dla obniżenia.

Na odwrót
30.05.2021 21:07
WWW Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #4
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Dziękuję za doinformowanie czytałem na innych forach, iż almot to praktycznie to samo co mza i to mnie zmyliło. Dokupię do tej głowicy MZA uszczelke pod 60 i powinno śmigać?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021 22:55 przez Jakubin.)
30.05.2021 22:53
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,818
Reputacja: 27
Post: #5
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Nie kupuj uszczelki, nie potrzeba.
31.05.2021 02:03
WWW Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
Reputacja: 16
Post: #6
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Tak HoeronixHD oczywiście na odwrót jeśli chodzi o stopień sprężania. Pisząc to miałem na myśli wysokość położenia głowicy, nie wiem dlaczego Wall przepraszam za wprowadzanie w błąd.

Uszczelki pod głowicę powinieneś unikać jeżeli nie jest konieczna. Natomiast uszczelkę pod cylinder warto kupić, a nawet kilka o różnych grubościach, tak żeby później móc ustawić odpowiedni SQUISH w głowicy.
Przy składaniu silnika najpierw montujesz cylinder i głowicę bez żadnych uszczelek i dokręcasz lekko dosłownie 1Nm, mierzysz squish za pomocą kawałka miękkiego drutu lutowniczego i oceniasz którą dać uszczelkę pod cylinder, albo może sam silikon. Squish powinien wynosić od 0,8mm do 1,2mm. Dla niskiego spalania i dobrych osiągów lepiej celować bardziej w 0,8mm. Natomiast 1,2mm jest lepsze jeśli chciałbyś stosować niskooktanowe paliwo, ale takie jest już na stacjach niedostępne.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
31.05.2021 07:25
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #7
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Czyli uszczelkę pod głowicę zostawiam kupię parę pod cylinder i popróbuję, dzięki za informacje.
31.05.2021 13:35
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
Reputacja: 16
Post: #8
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Nie, uszczelki pod głowicę lepiej nie stosować. Uszczelka na ogół pogarsza szczelność głowicy i zwiększa squish. Jak dasz uszczelkę pod głowicę 0,5mm i potem skorygujesz squish przez nie stosowanie uszczelki przy karterach, to obniżą się kanały, przez co zmniejszą się max obroty i moc silnika. Generalnie uszczelka pod głowicą ma chyba tylko same wady.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2021 14:33 przez Qwet.)
31.05.2021 14:33
Szukaj Cytuj
Jakubin Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51/B
Dołączył: 18-03-2018
Liczba postów: 100
Reputacja: 0
Post: #9
RE: W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.
Dziękuję za informacje.
31.05.2021 19:37
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kolor świecy Jakubin 20 1,384 10.06.2022 19:43
Ostatni post: adasiek185
  Kolor świecy damian71 2 806 18.08.2021 08:56
Ostatni post: damian71
  Simson S51 - wybór gaźnika Qaz 5 1,184 12.04.2021 16:07
Ostatni post: HoeronixHD
  Splanowanie głowicy Diablo 5 1,059 28.11.2020 13:11
Ostatni post: Diablo
  Odległość tłoka od głowicy Diablo 2 1,017 28.07.2020 14:46
Ostatni post: Diablo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info