Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
1.Czy warto kupić i robić szlif cyla DDR 50cm na 60 cm ?Czy brać Almot 60?
2.Czy też zostawić DDR i tylko szlif następny zrobić?
3.Jest jakaś różnica w mocy między 50cm DDR a 60 cm Almot?
4.Czy wiadomo ile powinien polatać DDR/Almot ?Chodzi o ilość kilometrów.Czy jest duża różnica w przebiegu ?

Obecnie mam cyl Almot i jest ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.11.2016 15:37 przez jaroslaw97.)
01.11.2016 15:36
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Przemek.1997 Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 18-09-2016
Liczba postów: 121
Reputacja: 15
Post: #2
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
1. Według mnie szkoda cylka DDR, lepiej sobie go zostaw. W dodatku z tego co wiem nie opłaca się przerabiać cyla z 50 na 60ccm. Po za tym gdyby coś się nie udało to masz DDR do wyrzucenia. Lepiej kupić nową 60 Almota.
2. Też nie głupia opcja. Dobrze wykonany szlif+cylinder DDR i latasz wieki.
3. Wiadome że 60ccm trochę mocniejsze, choć sam cylinder nie sprawi że tej mocy tyle przybędzie.
4. Według mnie tyle ile potrafi polatać DDR to żadne cylindry obecnej produkcji tyle nie pojeżdżą.
Podsumowując według mnie jak chcesz 60 to kup 60ccm Almota a 50 DDR sobie zostaw. Możesz też zrobić szlif tej 50 i też to jest rozwiązanie. Ale wg mnie jest trochę różnicy miedzy 50 a 60. Mój kuzyn ma Almota 60ccm z czarnym tłokiem MZA i powiem szczerze że bardzo ładnie mu to chodzi. Moja 60 DDR ze względu na to iż już ma trochę przejechane trochę odstaje. Też planuje zmienić seta na np. 60/4/3 ale DDR sobie zostawię. Almot nie jest złą marką, z resztą masz to wiesz. Ostateczna decyzja należy do Ciebie. Jeśli coś rozjaśniłem daj +, pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.11.2016 20:07 przez Przemek.1997.)
01.11.2016 19:58
Szukaj Cytuj
HaXbOx Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: KDX125SR&S51B1-4
Dołączył: 21-11-2014
Liczba postów: 1,376
Reputacja: 17
Post: #3
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
Wg. mnie jedyne zastrzeżenie dla Almotów to nie zfazowane okna w tulei. Ale tego nawet w DDR-ach nawet nie było.

[04.04.2013-17.08.2016 '87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125
01.11.2016 20:32
Szukaj Cytuj
Jurcyk Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51 B-3
Dołączył: 08-11-2014
Liczba postów: 179
Reputacja: 2
Post: #4
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
1. Można przeszlifować jednak moim zdaniem różnica będzie nie zbyt znaczna więc szkoda cylinderka, lepiej szlif na 38,25 i dobry tłoczek do tego.
3. Powiem tak - miałem 50ccm DDR, obecnie mam 60ccm Almota - różnica w mocy praktycznie nie odczuwalna, czasem mi się wydaje że nawet 50 DDR jeździło nieco lepiej. Te cylinderki 60ccm z Almota są dobrą alternatywą kto chce jeździć na serii i mieć zadowalającą moc. Nie wiem jak z 50ccm Almota ale patrząc na wysokość i wielkość kanałów, generują zapewne mniejszą moc niż DDR.
Pisałem już kilka razy na forum iż oglądając i jeżdżąc na cylindrach DDR byłem pod ogromnym wrażeniem jakości wykonania oraz mocy jaką potrafiły generować ( pod warunkiem prawidłowego wyregulowania gaźnika oraz innych podzespołów ) .
Co do Almotów to jedyne zastrzeżenia to wysokość i wielkość kanałów w stosunku do DDR. Wykonanie jest bez zastrzeżeń. Swoją drogą podczas poprzedniej dyskusji z Jarosław97 nie zdążyłem zarzucić tematu org cylindrów 70ccm DDR oraz obecnych 70ccm Almota. Bardo jestem ciekawy jak wyglądają kanały i czy z mocą jest tak samo czy gorzej na niekorzyść Almota. Nigdy nie jeździłem i nie widziałem cylindra 70ccm DDR.
02.11.2016 19:42
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
70cm oryginalnie miał SR80
02.11.2016 20:09
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 117
Reputacja: 6
Post: #6
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
Ja na Twoim miejcu bym dorwał enerdowski cylinder, byle z dobrym gwintem i dał do szlifu na 60. Nie ma co sie spuszać "bo DDR oh i ah jak szkoda". Jak zrobisz na wymiar 41mm to masz nominał 60tki + 4 szlify - jeden szlif to lekko 20 000 km, czyli razem 100 000 km (jak nic nie zepsujesz). Kiedy wyjeździsz to simsonem? Rożnica jest zauważalna, po co się tłuc na 50tce. Mi poprawiona 60tka na 17z pali mniej jak seria bo nie trzeba tak piłować a mocy sporo i prędkość większa.

Cylinder almota jest konkretny pod warunkiem, że się go poprawi (czyli wszystkie niedoróbki + poprawienie okien <- na takim jeżdżę). Almoty nie są złe bo mają dobrej jakości tuleje, a usunięcie niedoróbek nie wymaga wiedzy z kosmosu.

Od Ciebie zalezy jak chcesz się bawić ;]
02.11.2016 21:22
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #7
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
(02.11.2016 21:22 )Komprecha napisał(a):  Ja na Twoim miejcu bym dorwał enerdowski cylinder, byle z dobrym gwintem i dał do szlifu na 60. Nie ma co sie spuszać "bo DDR oh i ah jak szkoda". Jak zrobisz na wymiar 41mm to masz nominał 60tki + 4 szlify - jeden szlif to lekko 20 000 km, czyli razem 100 000 km (jak nic nie zepsujesz). Kiedy wyjeździsz to simsonem? Rożnica jest zauważalna, po co się tłuc na 50tce. Mi poprawiona 60tka na 17z pali mniej jak seria bo nie trzeba tak piłować a mocy sporo i prędkość większa.

Cylinder almota jest konkretny pod warunkiem, że się go poprawi (czyli wszystkie niedoróbki + poprawienie okien <- na takim jeżdżę). Almoty nie są złe bo mają dobrej jakości tuleje, a usunięcie niedoróbek nie wymaga wiedzy z kosmosu.

Od Ciebie zalezy jak chcesz się bawić ;]

Czyli kupując Almota to od razu porting by się przydał tak?
02.11.2016 21:29
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 117
Reputacja: 6
Post: #8
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
Dokładnie
02.11.2016 22:12
Szukaj Cytuj
Dziadek 2 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 02-01-2018
Liczba postów: 4
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
Witam wszystich Kilka tygodniu temu robilem remont silnika i tez sie zastanawialem nad cylindrem czy kupic nowy czy dac do szlifu .Koniec z koncem kupilem urzywke dr dalem do szlifu do JM i kazalem zrobic szlif pod tlok ZT-TUNING , Wymienilem wal lozyska i kilka innych pierdol ogolny koszt 1000 zl . Zlozylem silnik wrzucilem w rame i z reka na sercu dwa razy na ssaniu bez zaplonu wlaczylem zaplon zapalil od pierwszego strzala .Docieram go na ostro nie zaluje go jedynie co to pilnuje zeby sie nie przegrzal .I szczerze bajka smiga jak marzenie przejechalem nim z 50km . Przy mojej wadze 130 prawie zero problemow ze zbieraniem sie .Kumpel ma tez 60 z amolotu dotarty na spokojnie zebatka 17 ja mam 15 i szczerze nie ma szans . Imoja rada zrobic szlif wrzuc dobry tlok i bedziesz zadowolony tak jak ja .
15.03.2018 23:43
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #10
RE: Wybór cylindra do S51.DDR czy Almot ?
(15.03.2018 23:43 )Dziadek 2 napisał(a):  Witam wszystich Kilka tygodniu temu robilem remont silnika i tez sie zastanawialem nad cylindrem czy kupic nowy czy dac do szlifu .Koniec z koncem kupilem urzywke dr dalem do szlifu do JM i kazalem zrobic szlif pod tlok ZT-TUNING , Wymienilem wal lozyska i kilka innych pierdol ogolny koszt 1000 zl . Zlozylem silnik wrzucilem w rame i z reka na sercu dwa razy na ssaniu bez zaplonu wlaczylem zaplon zapalil od pierwszego strzala .Docieram go na ostro nie zaluje go jedynie co to pilnuje zeby sie nie przegrzal .I szczerze bajka smiga jak marzenie przejechalem nim z 50km . Przy mojej wadze 130 prawie zero problemow ze zbieraniem sie .Kumpel ma tez 60 z amolotu dotarty na spokojnie zebatka 17 ja mam 15 i szczerze nie ma szans . Imoja rada zrobic szlif wrzuc dobry tlok i bedziesz zadowolony tak jak ja .

Popatrz na datę postu.
Kupiłem Almota 60/4 MK2 bo jest bardzo dobrym cylindrem jak za taką kasę.A w zwykłym Almocie wystarczy poprawić kanały.Jeżeli ktoś ma DDR to ok ale kupować się go nie opłaci.Pierwsze zamienniki były bardzo słabe i wtedy tylko szukano DDR ale Almot jest super.
16.03.2018 20:34
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy. Jakubin 8 787 31.05.2021 19:37
Ostatni post: Jakubin
  Simson S51 - wybór gaźnika Qaz 5 812 12.04.2021 16:07
Ostatni post: HoeronixHD
  Potrzebuję średnicy zewnętrznej tuleji cylindra 70cmm od simosna TheKocur 1 640 26.01.2021 00:10
Ostatni post: jaro5
  Szlif cylindra bomBer 0 571 18.03.2020 16:17
Ostatni post: bomBer
  Szlif cylindra w jackmotors. Tibia74 1 796 17.11.2019 19:47
Ostatni post: HoeronixHD

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info