Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Autor Wiadomość
jedencylinder Offline
Nowy
*


Pojazd: Nie posiadam
Dołączył: 19-02-2020
Liczba postów: 1
Reputacja: 0
Post: #1
Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Witam.
Planuję w przyszłym roku wyjechać dość daleko simsonem po za granice kraju.
A więc mam pytanie. Simson s51/s51 Enduro
1.Czy simson wytrzyma obciążenie 180-200kg na trasie kilkanaście tys km Jeśli nie jakie miejsca ramy pierwsze mogą zacząć pękać?
2. Czy do każdej ramy można doczepić te pomocnicze pałąki jakie miał simson enduro.
3 Czy ktoś miał styczność z tymi silnikami https://www.olx.pl/oferta/nowy-silnik-si...45b218a292 jaka trwałość? Interesuje mnie 50ccm.
4. Gdzie mogę znaleźć mocniejsze sprężyny do przedniego zawieszenia.
5. Czy amortyzatory tylne z MZ ETZ 250/251 będą pasować do s51 bez przeróbek.
6.Jaki nadmiar prądu produkuje silnik? Ile Watów.

Każda informacja się przyda.
Pozdrawiam
19.02.2020 22:19
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Posimsonowany Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S51E'87
Dołączył: 07-03-2018
Liczba postów: 66
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Sprężyny o innej twardości znajdziesz na jm,nie da się tych wsporników przymocować do każdej ramy (bez ingerencji) bo niektóre nie mają ucha mocującego.Trochę pojeździłem przy takich obciążeniach i rama wytrzymuje a mam bez wsporników.Szczerze jeżeli rama nie jest sztukowana to powinna wytrzymać wszystko z wyjątkiem ,,ostrej wiejskiej kaskaderki”.Nadmiar zależy od stanu instalacji i osprzętu jaki tam masz.Polecam sobie pomierzyć w swoim egzemplarzu.Amorki powinny podejść po wymianie tulejek
19.02.2020 22:49
Szukaj Cytuj
Paul S. Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: s51 x3 & MZes250
Dołączył: 13-01-2017
Liczba postów: 364
Reputacja: 11
Post: #3
RE: Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Tak jak kolega wyzej napisał spręzyny są ogólnodostępne w sklepach z częściami . Te wzmacniane mają grubości 3,4 i 3,6 podaje link do tych 3,6 https://www.jackmotors.pl/oldtimer/sprez...aign-id=14 Co do amortyzatorów od MZ to różnica polega na tym ,że tuleje gumowo-metalowe w mocowaniach amortyzatora mają otwor na śrubę M8 - można kupić takie amorki dedykowane pod Simsona. (Link do amortyzatorów -Uwaga są dostępne też o wiele droższe). https://www.jackmotors.pl/oldtimer/amort...aign-id=19
*Co do tego silnika się nie wypowiem- nie miałem nowego u siebie. Powinien śmigać - zrobiony na bazie częsci od MZA. Niewiem jak z jakością odlewu aluminium.
*Co do bagażu- jeżeli wliczasz w to swoją wage to powinno byc ok. (Dopuszczalna masa całkowita 260kg).
*Co do ramy to nigdy nie widziałem żeby cos sie działo i pękało w seryjnej konfiguracji. Ew. Można zastosować wzmacniany wahacz ( profile zamknięte). Wsporniki Enduro mają za zadanie usztywnic oś wahacza w lekkim terenie/nierównościach.
*Najmocniejszy zapłon do simsona to Vape ok 100Wat według producenta. Standardowe zapłony trochę mniej. Od siebie dodam: co do wygody to wg. mnie na trasy kierownica od wersji enduro jest najwygodniejsza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2020 11:05 przez Paul S..)
19.02.2020 23:17
Szukaj Cytuj
pawel_s51 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 20-06-2020
Liczba postów: 1
Reputacja: 0
Post: #4
RE: Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Dawno temu pojechałem Simsonem do Finlandii przez Rosję.
Wyposażenie standardowe model B2-4, obciążony turystycznie (duże sakwy, kufer, torba na bak + dziewczyna jako pasażer).
Konstrukcja wytrzymała bez problemów.
Na rosyjskich bezdrożach poszła tylko opona na tyle.
Raz przewrócił się zaparkowany pod obciążeniem i rozleciała się dźwignia sprzęgła (awaryjnie sztukowałem), ale to już wypadki - trzeba uważać.

Jadąc dziś, to oczywiście poza sprawnym technicznie motorowerem, dałbym na tyle oponę 3.00-16 (mają większe współczynniki obciążeń). Jeśli wyprawa poza cywilizację to koniecznie zapasowa opona standard.
20.06.2020 13:46
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,133
Reputacja: 19
Post: #5
RE: Wycieczka po za granice kraju. Przeróbka Simsona
Dodatkowy filtr paliwa oraz nieco szersze obręcze, gniazdo zapalniczki też przydatne ale wypada mieć mocne ładowanie z zapłonu typu Ducati Energia lub VAPE

Mój endurak
22.06.2020 23:35
WWW Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przeróbka na 5b iksdelelel 2 308 13.05.2019 07:42
Ostatni post: iksdelelel
  Sprzedaż motoru za granicę PiekarzPaola 0 276 21.07.2018 22:33
Ostatni post: PiekarzPaola
  Przeróbka wydechu S51 jaroslaw97 9 1,520 29.03.2018 16:55
Ostatni post: Simson3k
  PRZERÓBKA CYLINDRA SIMSON 9 / 10 KANAŁÓW SKYLEX 1 491 10.03.2018 12:37
Ostatni post: simson514
  Warto pchać się w koszty/przeróbka z 60/4 na 70/4 ? jaroslaw97 4 875 25.06.2017 08:58
Ostatni post: jaro5

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info