Witam. Wymiana oleju to prosta sprawa ale należy pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Opiszę tutaj kolejność postępowania:
- olej należy wymieniać po przebiegu około 10 000 km albo po dwóch latach eksploatacji
- przed spuszczeniem oleju należy rozgrzać silnik (najlepiej zrobić 1-2 km)
- następnie zostawiamy simka na 5 do 10 minut (na płaskim terenie) żeby olej spłynął ze ścianek oraz elementów skrzyni
- podstawiamy jakieś naczynie po czym odkręcamy korek spustowy który znajduje się w dolnej części silnika, aby ułatwić spływanie oleju wykręcamy korek wlewowy
- jeżeli spuszczany olej pachnie benzyną to pierścienie uszczelniające wał są do wymiany.
- oczyszczamy korek spustowy i wkręcamy go
- odkręcamy śrubkę "control oil"
- wlewamy nowy olej do momentu kiedy olej będzie się wylewał przez "control oil" i czekamy do czasu aż poziom oleju będzie równy poziomowi "control oil"
- wkręcamy korek wlewu oleju i śrubkę "cotrol oil"
- na następny dzień najlepiej sprawdzić poziom oleju i w razie konieczności dolać
- olej należy wymieniać po przebiegu około 10 000 km albo po dwóch latach eksploatacji
- przed spuszczeniem oleju należy rozgrzać silnik (najlepiej zrobić 1-2 km)
- następnie zostawiamy simka na 5 do 10 minut (na płaskim terenie) żeby olej spłynął ze ścianek oraz elementów skrzyni
- podstawiamy jakieś naczynie po czym odkręcamy korek spustowy który znajduje się w dolnej części silnika, aby ułatwić spływanie oleju wykręcamy korek wlewowy
- jeżeli spuszczany olej pachnie benzyną to pierścienie uszczelniające wał są do wymiany.
- oczyszczamy korek spustowy i wkręcamy go
- odkręcamy śrubkę "control oil"
- wlewamy nowy olej do momentu kiedy olej będzie się wylewał przez "control oil" i czekamy do czasu aż poziom oleju będzie równy poziomowi "control oil"
- wkręcamy korek wlewu oleju i śrubkę "cotrol oil"
- na następny dzień najlepiej sprawdzić poziom oleju i w razie konieczności dolać