Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Za wysokie napięcie ładowania
Autor Wiadomość
K-r-y-s Offline
Nowy
*


Pojazd: S51/E4
Dołączył: 13-08-2022
Liczba postów: 5
Reputacja: 0
Post: #1
Za wysokie napięcie ładowania
Witajcie.
Po zmianie cewki ładowania na bezmasową 12V i świetlnej na 42W/12V, zakupiłem regulator napięcia jak na foto1. Kupiłem konkretnie ten, gdyż zależało mi aby podłączyć do niego cewkę bezmasową, sugerując się foto2. Podłączyłem i wydaje mi się, że działa, ale jest jeden mały (duży) problem ... ładowanie mierzone na aku wynosi 15-15.2V w całym zakresie obrotów. Stąd moje pytanie, jest jakiś sposób na obniżenie tego napięcia?
Dodam, że docelowo zrobię sobie Elbę + EWR 2w1 lub coś zamiennego, ale póki co dopiero zaczynam "dzierganie", a chciałbym już pojeździć Smile


Załączone pliki Miniatury
       
28.09.2022 20:29
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
IFA_1988 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51/1 B
Dołączył: 23-03-2013
Liczba postów: 848
Reputacja: 38
Post: #2
RE: Za wysokie napięcie ładowania
Nie mam doswiadczenia z tymi regulatorami, nie jestem w stanie powiedzieć, czy to wadliwy egzemplarz. Tak na szybko (i prostacko):
1) zmasować jeden koniec cewki i zobaczyc do ilu spadnie
2) dodac diodę szeregowo przed "+" akumulatora żeby obniżyć V?
29.09.2022 20:30
Szukaj Cytuj
K-r-y-s Offline
Nowy
*


Pojazd: S51/E4
Dołączył: 13-08-2022
Liczba postów: 5
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Za wysokie napięcie ładowania
Dioda w szeregu spełnia swoje zadanie, jednak jest to rozwiązanie "na skróty", bez wyeliminowania problemu. Tak ostatnio posiedziałem nad schematami regulatorów, które kiedyś gdzieś znalazłem w internetach i obawiam się, że ten schemat, który załączyłem, nie jest do tego regulatora.
Plan jest taki, aby zrobić jak piszesz, zmasuję cewkę ładowania i podłączę według tego schematu.
   
Obawiam się, że mój problem powstał w wyniku błędnego odczytania rozpiski kabli
   
ponieważ ja "pink, AC input" i "yellow, AC input" zrozumiałem jako dwa odczepy jednej cewki ładowania, a możliwe, że jest tak jak na schemacie 1, czyli cewki zmasowane i po jednym odczepie z cewek ładowania i świetlnej do regulatora FacepalmFacepalm
Niebawem dam znać

Edit:

Niestety zmasowanie cewki ładowania, a następnie podłączenie różowego do cewki ładowania, a żółtego do cewki świetlnej, nic nie daje. Tzn. ładowania brak, a światła nie działają, regulator mocno obciąża cewkę świetlną zbijając na niej napięcie do 6V. Cewki mam 12V.

Edit 2:
Chyba co nieco się wyjaśniło ...
Skoro nie szło tego podłączyć tak, aby spełniało swoje zadanie to wydłubałem płytkę z obudowy. No i się wyjaśniło, czemu po załączeniu napięcia na czarny przewód nic nie dawało ... bo jego istnienie to czysta improwizacja. Nawet do płytki nie był przylutowany, tyle, że wychodził z obudowy zalanej zalewą. Zrozumiałbym, gdyby "małe rączki" przez omyłkę go nie przylutowały, ale ten czarny przewód, teoretycznie "key ignition" to ewidentna ściema, gdyż wolne pole lutownicze, nie jest z niczym na płytce połączone.


Załączone pliki Miniatury
           
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2022 19:30 przez K-r-y-s.)
12.10.2022 21:15
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Cewka ładowania i światła stop sr50 matias03al 9 1,136 10.08.2022 16:59
Ostatni post: matias03al
  Cewka Ładowania Simson S53 zieli1987 11 1,863 26.03.2022 22:24
Ostatni post: jaro5
  Problem napięcia ładowania Kikacz 2 900 19.03.2022 08:33
Ostatni post: adasiek185
  Cewka ładowania+stop sprawdzenie iksdelelel 30 5,555 26.11.2021 17:32
Ostatni post: IFA_1988
  Napięcie 5 V na wyjściu z ELBY easy_rider91 9 1,671 11.03.2021 13:03
Ostatni post: easy_rider91

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info