Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Autor Wiadomość
twojstara1 Offline
Aktywny
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 164
Reputacja: 0
Post: #1
Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Taj jak w temacie powyżej.
Założyłem zt-tuning 110cm3 do simsona sr50. Silnik na hamowni ponoć wykazał 18KM.
W tej chwili borykam się jeszcze z odpowiednim dobraniem lub przerobieniem filtra powietrza. Zębatka zdawcza 15z jest zbyt mała.
Gdyż podemną a chudy nie jestem z gazu wchodzi na koło na pierwszym biegu. Licznik nie działa prędkość maksymalną szacuje na około 90km./h
Mam zamiar zmienić zębatkę na 17zębów. Może wtedy prędkość wzrośnie do 110km/h.
Jak macie jakieś pytania to służę poradą.
21.03.2021 22:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Goodmayes Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 152
Reputacja: 1
Post: #2
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

http://simsony.info/Thread-SR50-B4-w-tra...#pid157088
23.03.2021 01:38
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Aktywny
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 164
Reputacja: 0
Post: #3
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(23.03.2021 01:38 )Goodmayes napisał(a):  18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

Moc 18KM na wale jest to moc podawana na wale..
Jestem ciekaw czy w dzisiejszych czołowych markach motocykli 125 te 15KM podają na kole czy na wale.
Skrzynia długa 1 i 5 dłuższa od normalnej 4.
Dokładnych danych nie podam bo już nie pamiętam jaka była wsadzana.
kosz wymiarami od s70.
Z tego co wiem to jest 107cm3 choć nigdy tego nie mierzyłem. A piszę 110cm3 gdyż większość kojaży wtedy o jaki cylinder i jakiej firmy chodzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.03.2021 06:51 przez twojstara1.)
23.03.2021 06:49
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 152
Reputacja: 1
Post: #4
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(23.03.2021 06:49 )twojstara1 napisał(a):  
(23.03.2021 01:38 )Goodmayes napisał(a):  18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

Moc 18KM na wale jest to moc podawana na wale..
Jestem ciekaw czy w dzisiejszych czołowych markach motocykli 125 te 15KM podają na kole czy na wale.
Skrzynia długa 1 i 5 dłuższa od normalnej 4.
Dokładnych danych nie podam bo już nie pamiętam jaka była wsadzana.
kosz wymiarami od s70.
Z tego co wiem to jest 107cm3 choć nigdy tego nie mierzyłem. A piszę 110cm3 gdyż większość kojaży wtedy o jaki cylinder i jakiej firmy chodzi.

Podając moc na wale nie ma odniesienia do DDR oraz wychodzi, że cylindry ZT mają bardzo dużą moc w porównaniu do innych. W nowych motorach jest to zależne od kraju, Europa podaje na wale bo tak chcą Niemcy ale UK i USA podają na kole.

Pojemność 53x48 = 106 cm3

Kosz długi plus skrzynia z długim 1 biegiem to pewnie ZT 2016.
90 km/h na takich przełożeniach daje 8800 obr na 5 biegu.
Zmiana zębatki na 16 podniesie prędkość do 96 a na 17 do 102.
8800 obrotów do dość mało i coś go blokuje.

http://simsony.info/Thread-SR50-B4-w-tra...#pid157088
23.03.2021 16:17
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Aktywny
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 164
Reputacja: 0
Post: #5
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Kosz długi plus skrzynia z długim 1 biegiem to pewnie ZT 2016.
90 km/h na takich przełożeniach daje 8800 obr na 5 biegu.
Zmiana zębatki na 16 podniesie prędkość do 96 a na 17 do 102.
8800 obrotów do dość mało i coś go blokuje.



Też mi się tak wydawało ale nie byłem tego pewien dlatego nie pisałem.
Nie chciałem uszkadzać oryginalnej puszki filtra i rozwiercać do 40mm wyjścia z puszki tam gdzie przylega guma od gaźnika.
Ściągnąłem tylko całkowicie filtr powietrza wtedy ten silnik zaczął jechać.
Choć czasem na maksymalnych obrotach które utrzymywałem przez 3-7s potrafił nagle na 2s przyspieszyć po czym zwolnić.

Kupiłem inną puszkę filtra i filtr gąbkowy. Wytnę otwór 40mm na gumę łączącą gaźnik z puszką i obetnę prawie całą górę aby zmieścić jak najwięcej gąbki filtrującej.
Wtedy zobaczę czy obroty a co za tym idzie prędkość wzrośnie.
Trzeba pamiętać że przy obrotach 10 500 obr/min moc gwałtownie spada więc dużo szybciej nie pojadę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2021 21:56 przez twojstara1.)
24.03.2021 21:54
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 152
Reputacja: 1
Post: #6
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Między 8800 a 10500 na zębatce 15z jest 108 czyli 18 km/h różnicy a jak dasz 16z to wychodzi 115.
Obroty ważniejsze od zębatek.

http://simsony.info/Thread-SR50-B4-w-tra...#pid157088
24.03.2021 23:17
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Aktywny
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 164
Reputacja: 0
Post: #7
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(24.03.2021 23:17 )Goodmayes napisał(a):  Między 8800 a 10500 na zębatce 15z jest 108 czyli 18 km/h różnicy a jak dasz 16z to wychodzi 115.
Obroty ważniejsze od zębatek.

No to coś nie wychodzi.
Wczoraj w końcu po przymusowych "wakacjach" skończyłem montować filtr powietrza. Przejechałem się jakieś 230km odwiedzając kolegę.
Zębatka zdawcza 17z z tyłu oryginał dla SR.
Pode mną jedzie 97km/h
Pod kolegą 25kg wagi mniej i 10cm mniej wzrostu jedzie 97km/h.
Obroty się kończą dość nagle w porównaniu do innych silników simsona i jadąc na maksa czuć takie lekkie przyspieszanie i zwalnianie.
Myślę że brakuje mu przełożenia.

Pytanie czy do SR wejdzie jeszcze mniejsza zębatka tylna niż oryginał?
11.04.2021 08:02
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 152
Reputacja: 1
Post: #8
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Pytanie czy do SR wejdzie jeszcze mniejsza zębatka tylna niż oryginał?
[/quote]

30 wejdzie ale to już jest na styk bo łańcuch prawie dotyka zabieraka.

Jaki masz gaźnik bo ta niska prędkość sugeruje małą moc czyli za dużą dyszę główną.

http://simsony.info/Thread-SR50-B4-w-tra...#pid157088
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2021 22:28 przez Goodmayes.)
15.04.2021 22:28
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Aktywny
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 164
Reputacja: 0
Post: #9
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Jaki masz gaźnik bo ta niska prędkość sugeruje małą moc czyli za dużą dyszę główną.
[/quote]


Mikuni 24. Dysza główna jest raczej ok.
Świeca środek kolor ceglany "obręcz" ciemny.

Przy okazji coś jest z tym gaźnikiem nie tak.
Raz pływak mi sie zaciął i benzyna zaczęła się lać.
A zazwyczaj muszę od razu zamykać kranik bo potem ma problemy z odpalaniem.
A i tak muszę parę razy kopnąć aby odpalił. Zalewa go jak stoi.
Mam takie wrażenie.
Jak jadę to wszystko jest w porządku tak samo jak chodzi na minimalnych obrotach.
15.04.2021 22:39
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 106
Reputacja: 2
Post: #10
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Zmniejszenie dyszy głównej to ryzyko zatarcia, a przy tak dużej pojemności ze standardowymi żeberkami cylindra to ma ogromne znaczenie. Zresztą stosując mniejszą dyszę główną da się przedłużyć zakres obrotów o max 500, a to niewiele. Największy wzrost maksymalnych obrotów silnika dałoby podniesienie kanałów lub zastosowanie krótszego wydechu, na przykład takiego:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...tek+racing
Znacznie wyższy zakres obrotów i moc silnika, ale niestety znając życie pojawi się rezodziura, a poza tym patrz punkt pierwszy - rośnie ryzyko zatarcia przez przegrzanie.

Pomijam już sens wrzucania aż takiego silnika do simsona skuter, ale w takim wypadku największy problem powoduje małe kółeczko tylne.
W celu przedłużenia przełożenia masz kilka możliwości:
1. Dłuższe przełożenie kosza sprzęgłowego, w JackMotors masz dostępne zestawy z różnymi przełożeniami.
2. Dłuższa skrzynia biegów - słyszałeś o przeróbce 2-6 ?
3. Większa zębatka przednia, jak się nie mieści zębatka 18z to można podfrezować ścianki, albo nawet przeciąć i zaklepać obok cienką blachę na nitach.
4. Mniejsza zębatka z tyłu, trzeba poszukać jakąś pod rozmiar łańcucha, stoczyć zabierak i wykonać otwory pod tą zębatkę.

Mój simson S51 (filmy i zdjęcia na stronie 17)
http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...wy?page=17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2021 11:17 przez Qwet.)
16.04.2021 11:15
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tuning sr50 tomekkk 6 1,911 16.02.2015 22:42
Ostatni post: JanZbedny
Tongue SIMSON SR TUNING & by TIGERNABOL TIGERNABOL 69 14,701 21.03.2014 17:01
Ostatni post: TIGERNABOL

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info