Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Autor Wiadomość
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,066
Reputacja: 10
Post: #1
Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Taj jak w temacie powyżej.
Założyłem zt-tuning 110cm3 do simsona sr50. Silnik na hamowni ponoć wykazał 18KM.
W tej chwili borykam się jeszcze z odpowiednim dobraniem lub przerobieniem filtra powietrza. Zębatka zdawcza 15z jest zbyt mała.
Gdyż podemną a chudy nie jestem z gazu wchodzi na koło na pierwszym biegu. Licznik nie działa prędkość maksymalną szacuje na około 90km./h
Mam zamiar zmienić zębatkę na 17zębów. Może wtedy prędkość wzrośnie do 110km/h.
Jak macie jakieś pytania to służę poradą.
21.03.2021 22:00
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
Goodmayes Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 467
Reputacja: 3
Post: #2
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

Opis silnika 110 cm³
23.03.2021 01:38
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,066
Reputacja: 10
Post: #3
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(23.03.2021 01:38 )Goodmayes napisał(a):  18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

Moc 18KM na wale jest to moc podawana na wale..
Jestem ciekaw czy w dzisiejszych czołowych markach motocykli 125 te 15KM podają na kole czy na wale.
Skrzynia długa 1 i 5 dłuższa od normalnej 4.
Dokładnych danych nie podam bo już nie pamiętam jaka była wsadzana.
kosz wymiarami od s70.
Z tego co wiem to jest 107cm3 choć nigdy tego nie mierzyłem. A piszę 110cm3 gdyż większość kojaży wtedy o jaki cylinder i jakiej firmy chodzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.03.2021 06:51 przez twojstara1.)
23.03.2021 06:49
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 467
Reputacja: 3
Post: #4
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(23.03.2021 06:49 )twojstara1 napisał(a):  
(23.03.2021 01:38 )Goodmayes napisał(a):  18 KM na silniku czyli 16 na kole. Ogólne powinno się podawać na kole bo tak podawała fabryka i jest jakaś skala porównawcza. ZT lubi podbijać cyferki. Z pojemnością jest podobnie, ZT110N to nazwa a pojemność jest 106cm3.

Jaką masz skrzynię i kosz w tym silniku?

Moc 18KM na wale jest to moc podawana na wale..
Jestem ciekaw czy w dzisiejszych czołowych markach motocykli 125 te 15KM podają na kole czy na wale.
Skrzynia długa 1 i 5 dłuższa od normalnej 4.
Dokładnych danych nie podam bo już nie pamiętam jaka była wsadzana.
kosz wymiarami od s70.
Z tego co wiem to jest 107cm3 choć nigdy tego nie mierzyłem. A piszę 110cm3 gdyż większość kojaży wtedy o jaki cylinder i jakiej firmy chodzi.

Podając moc na wale nie ma odniesienia do DDR oraz wychodzi, że cylindry ZT mają bardzo dużą moc w porównaniu do innych. W nowych motorach jest to zależne od kraju, Europa podaje na wale bo tak chcą Niemcy ale UK i USA podają na kole.

Pojemność 53x48 = 106 cm3

Kosz długi plus skrzynia z długim 1 biegiem to pewnie ZT 2016.
90 km/h na takich przełożeniach daje 8800 obr na 5 biegu.
Zmiana zębatki na 16 podniesie prędkość do 96 a na 17 do 102.
8800 obrotów do dość mało i coś go blokuje.

Opis silnika 110 cm³
23.03.2021 16:17
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,066
Reputacja: 10
Post: #5
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Kosz długi plus skrzynia z długim 1 biegiem to pewnie ZT 2016.
90 km/h na takich przełożeniach daje 8800 obr na 5 biegu.
Zmiana zębatki na 16 podniesie prędkość do 96 a na 17 do 102.
8800 obrotów do dość mało i coś go blokuje.



Też mi się tak wydawało ale nie byłem tego pewien dlatego nie pisałem.
Nie chciałem uszkadzać oryginalnej puszki filtra i rozwiercać do 40mm wyjścia z puszki tam gdzie przylega guma od gaźnika.
Ściągnąłem tylko całkowicie filtr powietrza wtedy ten silnik zaczął jechać.
Choć czasem na maksymalnych obrotach które utrzymywałem przez 3-7s potrafił nagle na 2s przyspieszyć po czym zwolnić.

Kupiłem inną puszkę filtra i filtr gąbkowy. Wytnę otwór 40mm na gumę łączącą gaźnik z puszką i obetnę prawie całą górę aby zmieścić jak najwięcej gąbki filtrującej.
Wtedy zobaczę czy obroty a co za tym idzie prędkość wzrośnie.
Trzeba pamiętać że przy obrotach 10 500 obr/min moc gwałtownie spada więc dużo szybciej nie pojadę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.03.2021 21:56 przez twojstara1.)
24.03.2021 21:54
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 467
Reputacja: 3
Post: #6
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Między 8800 a 10500 na zębatce 15z jest 108 czyli 18 km/h różnicy a jak dasz 16z to wychodzi 115.
Obroty ważniejsze od zębatek.

Opis silnika 110 cm³
24.03.2021 23:17
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,066
Reputacja: 10
Post: #7
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(24.03.2021 23:17 )Goodmayes napisał(a):  Między 8800 a 10500 na zębatce 15z jest 108 czyli 18 km/h różnicy a jak dasz 16z to wychodzi 115.
Obroty ważniejsze od zębatek.

No to coś nie wychodzi.
Wczoraj w końcu po przymusowych "wakacjach" skończyłem montować filtr powietrza. Przejechałem się jakieś 230km odwiedzając kolegę.
Zębatka zdawcza 17z z tyłu oryginał dla SR.
Pode mną jedzie 97km/h
Pod kolegą 25kg wagi mniej i 10cm mniej wzrostu jedzie 97km/h.
Obroty się kończą dość nagle w porównaniu do innych silników simsona i jadąc na maksa czuć takie lekkie przyspieszanie i zwalnianie.
Myślę że brakuje mu przełożenia.

Pytanie czy do SR wejdzie jeszcze mniejsza zębatka tylna niż oryginał?
11.04.2021 08:02
Szukaj Cytuj
Goodmayes Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson SR50
Dołączył: 31-05-2018
Liczba postów: 467
Reputacja: 3
Post: #8
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
(11.04.2021 08:02 )twojstara1 napisał(a):  Pytanie czy do SR wejdzie jeszcze mniejsza zębatka tylna niż oryginał?

30 wejdzie ale to już jest na styk bo łańcuch prawie dotyka zabieraka.

Jaki masz gaźnik bo ta niska prędkość sugeruje małą moc czyli za dużą dyszę główną.

Opis silnika 110 cm³
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.03.2022 05:20 przez Goodmayes.)
15.04.2021 22:28
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Zaawansowany
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 1,066
Reputacja: 10
Post: #9
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Jaki masz gaźnik bo ta niska prędkość sugeruje małą moc czyli za dużą dyszę główną.
[/quote]


Mikuni 24. Dysza główna jest raczej ok.
Świeca środek kolor ceglany "obręcz" ciemny.

Przy okazji coś jest z tym gaźnikiem nie tak.
Raz pływak mi sie zaciął i benzyna zaczęła się lać.
A zazwyczaj muszę od razu zamykać kranik bo potem ma problemy z odpalaniem.
A i tak muszę parę razy kopnąć aby odpalił. Zalewa go jak stoi.
Mam takie wrażenie.
Jak jadę to wszystko jest w porządku tak samo jak chodzi na minimalnych obrotach.
15.04.2021 22:39
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 904
Reputacja: 16
Post: #10
RE: Założyłem silnik zt-tuning 110 do SR50
Zmniejszenie dyszy głównej to ryzyko zatarcia, a przy tak dużej pojemności ze standardowymi żeberkami cylindra to ma ogromne znaczenie. Zresztą stosując mniejszą dyszę główną da się przedłużyć zakres obrotów o max 500, a to niewiele. Największy wzrost maksymalnych obrotów silnika dałoby podniesienie kanałów lub zastosowanie krótszego wydechu, na przykład takiego:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...tek+racing
Znacznie wyższy zakres obrotów i moc silnika, ale niestety znając życie pojawi się rezodziura, a poza tym patrz punkt pierwszy - rośnie ryzyko zatarcia przez przegrzanie.

Pomijam już sens wrzucania aż takiego silnika do simsona skuter, ale w takim wypadku największy problem powoduje małe kółeczko tylne.
W celu przedłużenia przełożenia masz kilka możliwości:
1. Dłuższe przełożenie kosza sprzęgłowego, w JackMotors masz dostępne zestawy z różnymi przełożeniami.
2. Dłuższa skrzynia biegów - słyszałeś o przeróbce 2-6 ?
3. Większa zębatka przednia, jak się nie mieści zębatka 18z to można podfrezować ścianki, albo nawet przeciąć i zaklepać obok cienką blachę na nitach.
4. Mniejsza zębatka z tyłu, trzeba poszukać jakąś pod rozmiar łańcucha, stoczyć zabierak i wykonać otwory pod tą zębatkę.

Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2021 11:17 przez Qwet.)
16.04.2021 11:15
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tuning sr50 tomekkk 6 3,304 16.02.2015 22:42
Ostatni post: JanZbedny
Tongue SIMSON SR TUNING & by TIGERNABOL TIGERNABOL 69 22,558 21.03.2014 17:01
Ostatni post: TIGERNABOL

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info