wartur
Nowy

Pojazd: simson S51
Dołączył: 18-11-2020
Liczba postów: 3
|
Zapala tylko po przytkaniu filtra
Witam Wszystkich Forumowiczów!
Dostałem S51 z 89 roku i postanowiłem go "ożywić". Wymieniłem cylider z tłokiem i głowicą (MZA 60), założyłem nowy gaźnik BVF. Zapłon platynkowy ustawiłem na 1,8. Miałem problem z odpaleniem, ożywał tylko po wstrzyknięciu paliwa do cylindra lub do wlotu gaźnika i wtedy pracował przez jakiś czas. regulacja gaźnika specjalnie nic nie daje, iskra jest. Okazało się, że odpala gdy zatkam ręką filtr powietrza, jednak pracuje nierówno.. więc wygląda na to, że dostaje gdzieś lewe powietrze, tylko nie bardzo wiem skąd, simering od strony magneta wygląda dobrze, od drugiej strony nie sprawdzałem. Spod głowicy cylindra też nic nie widać (myślę, że gdyby tam była nieszczelność to bylby jakiś nalot), na karterze też nie widać jakichś wycieków. Po wykręceniu świeca ma czarny nalot. Może ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu... Chyba, że przyczyna leży gdzie indziej...
Jeszcze jedno pytanie, jak zdjąłem cylinder zauważyłem, że korbowód ma dość duży luz na boki.. czy to jest norma?
|
|
18.11.2020 18:04 |
|
Podziękowania: |
|
arturwietnam
Stały bywalec

Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 634
|
RE: Zapala tylko po przytkaniu filtra
Korbowód zazwyczaj ma jakiś minimalny luz na boki, byle góra-doł go nie było, a jeśli chodzi o główny problem to czy rozbieraleś gaźnik przed montażem? Zdarzały się przypadki że w środku były opiłki albo poziom paliwa w komorze był za niski, jeszcze połączenie gaźnik cylinder trzeba uszczelnić, najlepiej zastosować grubą uszczelkę a nie te cienkie z zestawów.
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
|
|
18.11.2020 18:33 |
|
Podziękowania: |
|
wartur
Nowy

Pojazd: simson S51
Dołączył: 18-11-2020
Liczba postów: 3
|
RE: Zapala tylko po przytkaniu filtra
Gaźnika nie rozbierałem, ale zdjąłem dziś pokrywę od skrzyni biegów. Okazało się, że ktoś wsadził tam 2 simeringi jeden za drugim i oba latały luźno na wale pod zębatką, więc pewnie to jest przyczyną. Zamówiłem nowy simering SKF, jak założę to się okaże...
Generalnie czego się nie dotknę w tym simsonie okazuje się, że wcześniej coś było "rzeźbione" przez jakiegoś partacza...
Zastanawiam się tylko czy coś tam nie jest pokombinowane, bo dwa to chyba nie powinny się tam mieścić... Co do korbowodu to góra-dół jest ok, tylko na boki jest ok 5mm.
|
|
19.11.2020 21:04 |
|
Podziękowania: |
|
arturwietnam
Stały bywalec

Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 634
|
RE: Zapala tylko po przytkaniu filtra
Simmering od strony sprzęgła musisz wbić na równo z rantem, bliżej wału otwór się powiększa i nie spełnia swej funkcji
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
|
|
20.11.2020 01:52 |
|
Podziękowania: |
|
wartur
Nowy

Pojazd: simson S51
Dołączył: 18-11-2020
Liczba postów: 3
|
RE: Zapala tylko po przytkaniu filtra
Dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy od zewnątrz simeringa nie dać troszkę silikonu, bo jak te stare luźno latały to albo guma się wytarła, albo karter jest trochę wyrobiony... wał wygląda na prosty, więc chyba to nie on wybił te simeringi...
|
|
20.11.2020 18:18 |
|
Podziękowania: |
|