Generalnie wyprzedzenie zapłonu przed Górnym Martwym Punktem (GMP) powinno być bardzo precyzyjnie ustawiony, bo wpływa ono znacząco na pracę silnika. Różne źródła podają różne wartości wyprzedzenia zapłonu - od 1,7 do 3,0 mm przd GMP - i to jest największy problem przy ustawianiu wyprzedzenia. Najlepiej poszykaj w internecie, książkach czy u znajomych mechaników wszystkie wersje i wyciągnij średnią arytmetyczną ;-) Jak już będziesz miał tą wartość, to musisz mieć:
1. mikrometr zegarowy, miernik uniwersalny(omomierz) ==> Simsony z zapłonem mechanicznym (platynki)
2. lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonów ==> simsony z zapłonem elektronicznym (np. S53)
Sprawa jest uproszczona gdy masz w miarę nowego simsona (albo bardzo zadbanego i nie wymieniane elementy zapłonowe), bo na każdym elemencie (magneto, płytka twornikowa i połówka) masz wytrasowany znak (krótka kreska). W tym przypadku, zapłon ustawia się w ten sposób że musisz poluzować uchwyty na płytce twornikowej trzymające cewki i ustawić wszystkie znaki w linii prostej a następnie mocno dokręcić cewki.
Oczywiście ten drugi sposób jest o wiele prostszy, bo nie wymaga żadnych specjalistycznych narzędzi, ale nie zawsze też mozna go zastosować Dodam jeszcze, że simsony z przerywaczem mechanicznym również mają znaki
GDY PRZED TOBĄ DUŻA GÓRA , ZRÓB REDUKCJE NO I RURA