Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Autor Wiadomość
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #1
Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Mam MK2 60/4 ale nisko strojony,BVF 16.Dużo zmieni założenie jakiegoś 19mm?Prędkość/moc? I czy FI 32 też coś poprawi?Obecnie standardowy wydech.Zbiera się dobrze,super ale gorzej na 4 biegu,jest na dotarciu i tak mi się wydaje że więcej nie poleci jak 60/65km/h.Na zwykłym cylu uzyskałem dopiero pełną moc po przejechaniu kilkuset km.Jakieś sugestie?Obecnie jest BVF 16 dysza 74,16Z. Najpierw zmienić gaźnik czy wydech?Nisko strojony to niby wydech sobie jakoś radzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2017 17:39 przez jaroslaw97.)
12.03.2017 17:38
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,439
Reputacja: 96
Post: #2
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Wiesz jakie podejście mam do gaźników, zakładaj większy bez żadnego ale.
Wydech też bym zmienił bo ja jak miałem zwykłe 60/2 lekko dłubnięte to moc dopiero pokazał na spawaku.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
12.03.2017 17:45
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #3
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
A czy za mały gaźnik ogranicza nam prędkość maksymalną?Bo wielu jeździ na 16mm i niby nie narzeka,tylko pytanie czego wymagają od takiego zestawu.Mi tam nie zależy na dużych prędkościach bo jeżdżę oszczędnie tylko trochę zamula na 4 biegu.Jak się dotrze to pewnie będzie lepiej ale może dać większy gazior by lepiej kręcił na 4 biegu.Myślałem że 16 Z jest za duża i dlatego muli trochę na najwyższym biegu ,ale nie ma problemu z ruszaniem,na 1 i 2 biegu rwie jak dziki,na 3 trochę gorzej -prędkość 45-50km/h a na 2 biegu do 40-45 km/h ciągnie bez problemu,na 1 biegu 20-25km/h.Im wyższy bieg tym niższy zakres prędkości.Czyli na 1 i 2 mam jakiś zakres a na 3 i 4 już mniej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2017 19:28 przez jaroslaw97.)
12.03.2017 19:24
Szukaj Cytuj
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,439
Reputacja: 96
Post: #4
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Sprawdź co będzie się działo na 15z.
Większy gaźnik na bank polepszy chłodzenie a i moc powinna być większa na logikę.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
12.03.2017 23:52
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #5
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Muszę zamówić 15Z.Niby miało być ok na 16Z bo to nisko obrotowy zestaw , ale wpływ może mieć mały gaźnik itd. i się nie chce wkręcać.Bieg 1 i 2 ciągnie i długie te biegi a 3 i 4 krótkie.Ile takie coś powinno latać,tak do 70km/h czy mniej?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.03.2017 20:13 przez jaroslaw97.)
13.03.2017 20:11
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 117
Reputacja: 6
Post: #6
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Z tego co piszesz to Ci chodzi jak zajeżdżone 50/2. Ten cylinderek powinien obsłużyć spokojnie 17z. Masz coś źle ustawione albo nieszczelny tłumik. Przerabiałeś go? Jeśli jeździsz na serii kolanku i wydechu to powodzenia ; )
14.03.2017 20:41
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #7
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
(14.03.2017 20:41 )Komprecha napisał(a):  Z tego co piszesz to Ci chodzi jak zajeżdżone 50/2. Ten cylinderek powinien obsłużyć spokojnie 17z. Masz coś źle ustawione albo nieszczelny tłumik. Przerabiałeś go? Jeśli jeździsz na serii kolanku i wydechu to powodzenia ; )

Cyl jest zrobiony na 28/36 ,więc bez problemu powinien śmigać około 70km/h z seryjnym wydechem lub więcej na FI itp.Ale na pewno nie na 17Z ! Optymalna to 16Z ,ale przy mojej wadze powyżej 100kg słabo ciągnął na 4B. I napisałem że śmiga zajebiście,czyli ma super przyśpieszenie ale tylko 60km/h.JM twierdzi że 70km/h powinno śmigać i na 15Z a nie 16 czy 17 gdy tyle ważę.Wszystko szczelne ,silnik zrobiony od podstaw,sam jestem rozczarowany osiągami.Tyle latałem na zajeżdżonym
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2017 18:52 przez jaroslaw97.)
30.03.2017 18:51
Szukaj Cytuj
Komprecha Offline
Aktywny
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 31-07-2014
Liczba postów: 117
Reputacja: 6
Post: #8
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
To dlaczego moje 60/2 na powiększonych kanałach (29/36) gardzi zdawczą 17z (gaźnik 16 (dysza 72) + "aoa1,5" (kolanko od strony cylindra skrócone 13 mm)? Nawet pod wniesienie 7% nie muszę redukować bo nie schodzi niżej jak 65 km/h. Na prostej drodze przelot 75 km/h (~7100 RPM), V-max 80km/h (~7600 RPM). Sam lekki nie jestem (90kg) z osprzętem i ubraniem grubo ponad 110. Cylinder ma już ponad 20 000 przebiegu a dalej wzniesiena na 4 biegu to żaden kłopot. Nie mam bladego pojęcia, dlaczego te dłubane 60 tak słabo lata u innych.

Przerób wydech conajmniej na aoa1. Tylko nie na odpier**l. Uszczelij go pożądnie, żeby na żadnym łączeniu nie wylatywało nawet trochę spalin. Ustaw przestrzeń pomiędzy tłokiem w GMP a głowicą na 0,9-1 mm + ustaw dobrze zapłon i gaźnik i MUSI chodzić. Jak nie to kup sobie skuter i sprzedaj simsona. Zakładam, że reszta silnika i uszczelnaicze zdrowe.
31.03.2017 12:16
Szukaj Cytuj
jaroslaw97 Offline
Ekspert
*


Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
Reputacja: 49
Post: #9
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
(31.03.2017 12:16 )Komprecha napisał(a):  To dlaczego moje 60/2 na powiększonych kanałach (29/36) gardzi zdawczą 17z (gaźnik 16 (dysza 72) + "aoa1,5" (kolanko od strony cylindra skrócone 13 mm)? Nawet pod wniesienie 7% nie muszę redukować bo nie schodzi niżej jak 65 km/h. Na prostej drodze przelot 75 km/h (~7100 RPM), V-max 80km/h (~7600 RPM). Sam lekki nie jestem (90kg) z osprzętem i ubraniem grubo ponad 110. Cylinder ma już ponad 20 000 przebiegu a dalej wzniesiena na 4 biegu to żaden kłopot. Nie mam bladego pojęcia, dlaczego te dłubane 60 tak słabo lata u innych.

Przerób wydech conajmniej na aoa1. Tylko nie na odpier**l. Uszczelij go pożądnie, żeby na żadnym łączeniu nie wylatywało nawet trochę spalin. Ustaw przestrzeń pomiędzy tłokiem w GMP a głowicą na 0,9-1 mm + ustaw dobrze zapłon i gaźnik i MUSI chodzić. Jak nie to kup sobie skuter i sprzedaj simsona. Zakładam, że reszta silnika i uszczelnaicze zdrowe.

To mnie właśnie też dziwi czemu tylko tyle leci.Spodziewałem się że nie będzie tak samo jak na FI i gaźniku 19mm itp. ale bez przesady.Celowo tak dałem zrobić okna by jeździło jako tako ze standardowym osprzętem.Zapłon elektronik DDR,gaźnik prawie nowy MZA.Wszystko zrobione idealnie,kasy nie żałowałem na silnik,tylko skrzynia DDR-zdystansowana.Pali od strzała ale czemu tylko tyle kręci to nie wiem.Gdybym wiedział że MK2 tak będzie mulił to bym przerobił stary cyl na którym latałem do końca 58km/h a wszystko miało luzy.Albo coś w cylu spierdolone.Zresztą wykonany jest niechlujnie.Pierwszy który mi przysłali miał okna standardowe a w drugim/obecnym kanały nie równo dorobione.Może gdybym lepiej obejrzał go przed montażem to bym coś dostrzegł.Ścianka zewnętrzna,przy kanałach z jednej strony miała grubość około 1.2mm a z drugiej 2.5mm.JM twierdził że jest ok,żeby tylko silikonem przesmarować dodatkowo,oprócz uszczelki.Dla mnie taka różnica w wykonaniu,przy jednym cylu to "FUCHA" czyli na odpierdol.Bo to spora różnica.tak czy siak idzie mizernie.Ponoć mając gaźnik 16mm nie wskazane jest zakładanie FI32 bo cyl się będzie przegrzewał itd itd.Tak mi odpisali z JM i zasugerowali żeby najpierw gaźnik zmienić a potem wydech.Tak czy siak ,nie jest to co powinno być.Wał z wypełniaczami.taki zestaw,wszystko nowe a idzie jak wcześniejszy dojebany silnik.Dysze zmieniałem,wysokość iglicy też,oraz zapłon.Nie jetem zadowolony a kasy wyjebane trochę na MK2,wał z wypełniaczami,BR itp

Pozostaje zakup nowego gaźnika i wydechu.Jest jakiś sposób by go sprawdzić czy go wydech nie blokuje itd?Choć przy tym wydechu powinien więcej lecieć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2017 14:34 przez jaroslaw97.)
31.03.2017 14:31
Szukaj Cytuj
erwick3 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: 1999 Simson S53
Dołączył: 04-06-2014
Liczba postów: 403
Reputacja: 6
Post: #10
RE: Zmiana gaźnika z 16mm na 19mm
Jest, sprawdzić na innym wydechu..
Ciekawi mnie kwestia czym mierzysz prędkość?
Swoją drogą, zakładając dłubnięty cylinder to chyba oczywiste, że należy dać większy gaźnik.
31.03.2017 19:06
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 365 23.05.2022 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Uszczelka gardziela gaźnika Amal adriano19921106 19 1,500 03.03.2022 14:43
Ostatni post: Qwet
  Problem z regulacją gaźnika, zapłonu. Jakubin 11 1,201 19.05.2021 11:51
Ostatni post: Jakubin
  Simson S51 - wybór gaźnika Qaz 5 812 12.04.2021 16:07
Ostatni post: HoeronixHD
  Zmiana tłoka Kacper.Ppppp 5 773 26.03.2021 21:11
Ostatni post: Paul S.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info