20.10.2011, 20:06
W zime zaczynam się brać za zrobienie Simsona na coś innego bardziej wyjadkowego . Prawie wszystko jest już ok ( spawanie i frezowanie karterów, planowanie głowicy) została sprawa cylindra. Otóż są 2 sprawy i nie wiem co jest bardziej opłacalne i które rozwiązanie będzie korzystniejsze. 1 kwestja to rozstaw szpilek. Zrobiłem niewielki rysunek przedstawiający rozstaw szpilek w cylindrze
I tu rodzi się pytanie:
Zamienic rozstaw szpilek w ożebrowaniu czy w karterach?
Raczej zmieniając rozstaw szpilem w silniku miałbym większe możliwości co do pojemności. Druga także istotna sprawa jest to tulejowanie. Na jaka pojemność najlepiej przetulejowac to ożebrowanie ? Czy zastosowanie luzu montazowego 0.05 bedzie odpowiednie? Oraz jaki tłok najlepiej by do tego pasował. To ożebrowanie jest niższe od simsonowskiego o 3 mm. Czyli mógłbym zastosować tlok meteor lub wonssnera bez koniecznosci staczania ozebrowania? oczywiście uzasadnienie odpowiedzi mile wydziane
I tu rodzi się pytanie:
Zamienic rozstaw szpilek w ożebrowaniu czy w karterach?
Raczej zmieniając rozstaw szpilem w silniku miałbym większe możliwości co do pojemności. Druga także istotna sprawa jest to tulejowanie. Na jaka pojemność najlepiej przetulejowac to ożebrowanie ? Czy zastosowanie luzu montazowego 0.05 bedzie odpowiednie? Oraz jaki tłok najlepiej by do tego pasował. To ożebrowanie jest niższe od simsonowskiego o 3 mm. Czyli mógłbym zastosować tlok meteor lub wonssnera bez koniecznosci staczania ozebrowania? oczywiście uzasadnienie odpowiedzi mile wydziane
http://www.bikepics.com/members/w3exe
gg: 47665085
gg: 47665085