Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zmiana z 6V na 12V
|
Autor |
Wiadomość |
michal750
Wtajemniczony

Pojazd: SR50
Dołączył: 27-12-2016
Liczba postów: 65
|
Zmiana z 6V na 12V
http://pokazywarka.pl/5pe0j9/
Na podstawie zdjecia, powiedzcie jaki mam rodzaj elektryki i zaplonu?
Czy duzo pracy i pieniedzy potrzeba na przerobke instlacji 12V ?
Mam juz aku 12V i cewke zaplonowa 12V.
|
|
07.01.2017 13:50 |
|
Podziękowania: |
|
jaroslaw97
Ekspert

Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Gdy przerabia się z 6V na 12V to w statorze wystarczy wymienić cewkę ładowania i świetlną.Oczywiście aku,przerywacz itd.ZAPŁONU NIE RUSZAMY BO JEST TAKI SAM W OBYDWU WERSJACH.Po zdjęciu nie wiadomo co to dokładnie za zapłon.To czarne co to jest?
|
|
07.01.2017 22:01 |
|
Podziękowania: |
|
PiekarzPaola
Stały bywalec

Pojazd: SIMSON S51
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 797
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Tak nawiasem przyłączę się na chwilkę do tematu, jarosławie, doradzałeś mi jakieś przeróbki itd w simie... Tutaj nie wspominasz o reglerze itd, ile byś wycenił taką przeróbkę mając platynki?
Temat z moim simsonem
|
|
07.01.2017 23:48 |
|
Podziękowania: |
|
jaroslaw97
Ekspert

Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
(07.01.2017 23:48 )PiekarzPaola napisał(a): Tak nawiasem przyłączę się na chwilkę do tematu, jarosławie, doradzałeś mi jakieś przeróbki itd w simie... Tutaj nie wspominasz o reglerze itd, ile byś wycenił taką przeróbkę mając platynki?
Ale jaką przeróbkę?
Nie każdy chce regler uniwersalny,część jest tak uparta że chce ELBE.Choć ja bym jej nigdy w życiu nie kupił.Kiedyś nie było wyjścia i tylko była ELBA.LFK i DE i większość skuterów o małych pojemnościach śmiga na regulatorze uniwersalnym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.01.2017 00:53 przez jaroslaw97.)
|
|
08.01.2017 00:51 |
|
Podziękowania: |
|
arturwietnam
Stały bywalec

Pojazd: simson sr50 b4
Dołączył: 03-01-2015
Liczba postów: 633
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Michal750, typ zapłonu jaki masz to prawdopodobnie platynkowiec (wysoka cewka butelkowa, brak modułu zapłonowego w miejscu jego montażu) a napięcie ładowania i świateł to najprawdopodobniej 6v (brak mostka prostowniczego) jednak tu zgaduje bo ktoś mógł sobie cewkę świateł zmienić na 12v, najlepiej sprawdź sobie przednią żarówkę i elbę (to czarne pudełko na foto, na niej pisze jakie daje napięcie).
W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
|
|
08.01.2017 12:33 |
|
Podziękowania: |
|
jaroslaw97
Ekspert

Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Prawidłowe ładowanie przy instalacji 6V - 7-7.4V.Gdy cewka jest odłączona od ładowania/bez obciążenia to może dawać i 20V
|
|
08.01.2017 13:50 |
|
Podziękowania: |
|
PiekarzPaola
Stały bywalec

Pojazd: SIMSON S51
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 797
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Jarosław, chodziło mi o to że nie wspominałeś tutaj mu o reglerze. Ale to inna sprawa, bo nie wiem czy wiesz jaką miałem instalacje, z drugiej strony nie wiem czy da się obejść regler na 12v ?
Temat z moim simsonem
|
|
08.01.2017 23:55 |
|
Podziękowania: |
|
jaroslaw97
Ekspert

Pojazd: Simson S51 Elekt
Dołączył: 28-01-2015
Liczba postów: 1,840
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Do instalacji 6V TYLKO prostownik albo ELBA
|
|
09.01.2017 16:05 |
|
Podziękowania: |
|
PiekarzPaola
Stały bywalec

Pojazd: SIMSON S51
Dołączył: 23-11-2014
Liczba postów: 797
|
RE: Zmiana z 6V na 12V
Chodziło mi przy przeróbce na 12v, nie zamieniając wszystkich cewek...
Temat z moim simsonem
|
|
09.01.2017 17:30 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości