Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zrozumieć regulacje gaźnika
Autor Wiadomość
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #1
Zrozumieć regulacje gaźnika
Cześć.
Staram się zrozumieć dobrze regulacje gaźnika, niby wiem, niby potrafię i daje sobie rady, ale wczorajszego zachowania nie rozumiem, może ktoś z Was mi to wytłumaczy.
Pacjent to Simson Schwalbe KR51/2:
- cylinder 60 ccm zwykły nie wielokanałowy,
- gaźnik Amal 19t bo taki miałem,
- dysza główna gaźnika 70.

Na tym ustawieniu Simson ładnie odpala, trzyma obroty, wkręca się fajnie, jedzie płynnie od dołu aż do wysokich obrotów, nie ma jakiegoś szału odnośnie przyspieszania ani nie wkręca się wysoko tylko tak standardowo.
Prędkość max. około 62 km/h mierzona GPSem.

Założyłem do tego gaźnika większa dysze 75, tak aby sprawdzić a może będzie lepiej.
Odpalił, wstępnie wyregulowałem, iglica pozostała tak jak była na bogato, na postoju ładnie się wkręca bez buczenia.
Pierwsza jazda ładnie rusza, gaz do końca rozpędza się i po chwili koniec przerywa, kolejne biegi jedzie ale jak by nie wkręcał się na wyższe obroty tylko odcina jak by mu czegoś brakowało. Regulowałem skład mieszanki nic to nie dało.

Troszkę z głupiałem myślałem, że jak dostanie większą dysze to będzie się zalewał, to na wolnych obrotach powinno go przylewać a na wyższych powinien jechać. A tu wygląda jak by mu brakowało paliwa bo na wyższych normalnie odcina jak na wtrysku Biggrin przez co biegi wydają się dużo krótsze, prędkość max. też dużo mniejsza.

Jesteście wstanie mi wytłumaczyć o co w tym chodzi ?

Powróciłem do dyszy 70 i jeszcze zmieniłem iglice na tą bardziej bogatą która mocniej otwiera dysze. Jest ok, może ciut lepiej tak zostawiłem.
14.05.2015 14:09
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arnold Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr-50
Dołączył: 23-04-2015
Liczba postów: 302
Reputacja: 10
Post: #2
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Dokładnie dajesz większą dysze i zmienia się intensywność dostarczania paliwa. Iglica działa w średnich zakresach obrotów, na wysokich już tylko dysza jest jedynym wąskim gardłem.

Znowu na niskich obrotach największy wpływ ma regulacja śrubą składu, ale też do pewnego momentu. Powyżej jakiś obrotów wpływ paliwa wydostającego się z układu wolnych obrotów jest pomijalny.
14.05.2015 15:18
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #3
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Tak ja to nawet w ten sposób rozumiem Smile
Tylko dlaczego jak dałem większą dysze to w ogóle nie wkręcał się na wyższe obroty tylko przerywał, tak jak by mu brakowało paliwa, a dysza przecież była większa.
To wyglądał tak jak by się wkręcił zresztą dość szybko na 3/4 obrotów i koniec, niskie biegi skończyły się bardzo szybko.
14.05.2015 15:34
Szukaj Cytuj
arnold Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr-50
Dołączył: 23-04-2015
Liczba postów: 302
Reputacja: 10
Post: #4
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Bo miał za bogato- za dużo paliwa. Do pewnego momentu iglica regulowała wypływ paliwa, później tylko dysza.
Dla porównania nawet jeśli wrzucisz zapałkę do pełnego zbiornika paliwa to nic się nie stanie, ale do pustego gdzie mieszanka ma odpowiednie proporcje to będzie BUM. To są podstawy chemii w gimnazjum.
14.05.2015 15:52
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #5
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Myśląc w ten sposób to rozumiem.

Ja myślałem, że przy większej dyszy będzie siię zalewał buczał czy coś, ale twoja teoria wydaje się być logiczna Smile

Mam nadzieje, że ten temat pomoże także innym zrozumieć regulacje gaźnika, może inni będą mieli jakieś pytania.
14.05.2015 16:02
Szukaj Cytuj
Mumii Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr50
Dołączył: 02-05-2014
Liczba postów: 468
Reputacja: 4
Post: #6
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
zawsze możesz dać mu wiecej powietrza (zdjąć filtr) ale 19mm do 60ccm i dysza 70 to i tak duzo Tongue

SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
14.05.2015 22:39
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
arnold Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson Sr-50
Dołączył: 23-04-2015
Liczba postów: 302
Reputacja: 10
Post: #7
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Właśnie chodzi o to żeby dostał paliwa w proporcji.
A iglica przytrzymuje wypływ na średnich oborotach. W dwusuwie to kwestia odpowiedniego smarowania.
14.05.2015 23:59
Szukaj Cytuj
deadamf Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: KR51/1E
Dołączył: 03-02-2015
Liczba postów: 67
Reputacja: 1
Post: #8
RE: Zrozumieć regulacje gaźnika
Cześć
Nie chciałem ściągać filtra powietrza a później przerabiać go jakoś na inny żeby więcej powietrza dostawał, chciałem żeby zostało oryginalnie.
Na tym ustawieniu jestem zadowolony ładnie odpala, zimny chodzi od razu nie gaśnie, ładnie się wkręca i dokręca na każdym biegu do końca, tak że tak zostawię.
Wychodzi na to, że to i tak ustawienie na bogato, tak że smarowany jest lepiej jak dostaje więcej paliwa, co najwyżej może palić troszkę więcej, ale nie robi mi to aż takiej różnicy.

Dziękuje za rady Wink
15.05.2015 07:10
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Regulacja gaźnika bomBer 0 331 23.06.2019 18:41
Ostatni post: bomBer
  Śruba regulacyjna gaźnika romek 1 452 09.09.2018 01:56
Ostatni post: Grzegrzyk
  Regeneracja gaźnika 16N1-11 Diablo 2 574 09.08.2018 21:32
Ostatni post: Diablo
  Regulacja gaźnika 16n1-11 Arek67 5 2,442 30.03.2018 20:53
Ostatni post: Arek67
  Spadło zużycie paliwa po zmianie gaźnika na większy. jaroslaw97 2 952 04.05.2017 19:30
Ostatni post: Rutkosky

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info