Sprawdź wakacyjny mix od admina: Best Future House Mix Summer 2019 by Housemaker



 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opłacalność tuningu
Autor Wiadomość
stachujones51 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-03-2019
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #1
opłacalność tuningu
Czy opłaca się robić tuning Simsona s51 na 60\4\3 ?Zmiana tylko cylindra i tłoka. Myślałem nad zmiana na 70cm3 ale z roztaczaniem karterów jest dużo więcej roboty niż ze zmianą na 60 cm3 wiec tu moje pytanie czy w ogóle opłaca się zmieniać na 60 cm czy lepiej się pobawić z 70 cm ?
Myślałem nad takimi cześciami
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ack-racing
lub https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...ack-racing Do tego uszczelki, łożysko i simeringi ale do tego juz nie bede wysyłał linku. Myślę ze raczej kupił bym tłok black racing ale jestem tez otwarty na propozycje. Dodam że raczej wolałbym nie zmieniać wału.Nie wiem tez czy cos takiego w ogole sie uda. Dlatego proszę o opine.

gaźnik. prawdopodobni https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...TUNING+FEZ prawdopodobnie ponieważ nie wiem dokładnie a jest prawie identyczny co amal 21T tylko nie ma napisu amal i pisze 21 a nie 21T
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2019 23:06 przez stachujones51.)
17.03.2019 22:59
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
grek132 Offline
Początkujący
*


Pojazd: ogar 205
Dołączył: 16-10-2018
Liczba postów: 11
Reputacja: 0
Post: #2
RE: opłacalność tuningu
jeśli wał jest w słabym stanie to i tak go będziesz musiał go zmienić Wink
17.03.2019 23:12
Szukaj Cytuj
HoeronixHD Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: S51B3 & S70E
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,002
Reputacja: 15
Post: #3
RE: opłacalność tuningu
Najbardziej opłacalne zestawy to 60/4MK2 i 80/4MK2. Cylindry z /3 na końcu są wysokoobrotowe. O ile do 60cc nie musisz zmieniać wału (pod warunkiem że nie ma luzu) to od 70cc już musisz. Tłok black racing jest taki se, ja bym wybrał barikita. Co do gaźników to fez sum to replika amala. Dobrym wyborem są też gaźniki dpr 21n1. No i wypadałoby zmienić wydech oraz zapłon, jeżeli masz platynki

Mój endurak
18.03.2019 00:48
WWW Szukaj Cytuj
stachujones51 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-03-2019
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #4
RE: opłacalność tuningu
Co do wału to nwm czy ma luzy bo nie rozbierałem silnika ale wiem że zapłon jest elektroniczny 12V

A tak z ciekawości to w czym ten MK2 będzie lepszy ? Bo nie ukrywam że zależy mi żeby v max był jak najwyższy bo dziwnie się czuję jak biorą mnie prawie wszystkie skutery
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2019 01:24 przez stachujones51.)
18.03.2019 01:11
Szukaj Cytuj
ProMot Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S125
Dołączył: 25-01-2019
Liczba postów: 47
Reputacja: 0
Post: #5
RE: opłacalność tuningu
Oczywiście że się opłaca ale źle to rozumiecie ^^ Jeśli tuningiem nazywacie skupywanie/wsadzanie byle jakich cylindrów wysoko strojonych to jest to bardziej shopping Biggrin Tuning znaczy STROIĆ zazwyczaj pod siebie. Przegrzewa się ? Wypoleruj komorę spalania denko tłoka i kanał wydechowy. Mało mocy ? Przerób cylek nawet na 50/2 TaboriTuning i przy oryginalnym osprzęcie przebijesz się przez 80km/h przy niemal seryjnym spalaniu a te dziurawce X0/4/x palą od 4l w górę i tracisz oryginalna charakterystykę silnika i słabo to jeździ bez wsadzania kupy kasy w osprzęt bo seryjny sie nie nadaje ^^a jeśli o strojenie aka TUNING chodzi to najlepszy niemal podstawowy bajer to mapka zapłony gdyż nawetz z seri na przebiegu można sporo wycisnąć
18.03.2019 09:41
Szukaj Cytuj
stachujones51 Offline
Nowy
*


Pojazd: Simson s51
Dołączył: 17-03-2019
Liczba postów: 7
Reputacja: 0
Post: #6
RE: opłacalność tuningu
Cylinder na pewno nie jest orginalny . To jakiś almot
18.03.2019 11:46
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
ProMot Offline
Wtajemniczony
*


Pojazd: Simson S125
Dołączył: 25-01-2019
Liczba postów: 47
Reputacja: 0
Post: #7
RE: opłacalność tuningu
To najlepiej bo mniej szkoda niż DDR'a. Ja na almocie "60" TT wycisnąłem prawe 90 (87licznik) co w zupełności na simka wystarcza bo skutery zazwyczja max 65-83km/h
.
18.03.2019 17:20
Szukaj Cytuj


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mam pytanie dotyczące Tuningu mechanicznego Simsona MłodySimek 6 673 16.07.2018 08:38
Ostatni post: MłodySimek
  Ogólne pytania co do tuningu S70 Bobciuuu 2 970 25.05.2017 12:10
Ostatni post: Mgbnynynek
  jaka maksymalna zębatka zdawcza simson duo po tuningu Kamil22555 7 1,859 17.03.2015 22:44
Ostatni post: Kamil22555
  Pytania dotyczące Tuningu JanZbedny 5 2,563 22.07.2014 12:07
Ostatni post: Patryk1997

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info