Ocena wątku:
- 0 Głosów - 0 Średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
problem z gaźnikiem
|
Autor |
Wiadomość |
michu_s70
Początkujący

Pojazd: Simson S70 E2
Dołączył: 18-07-2022
Liczba postów: 11
|
problem z gaźnikiem
Witam, mam problem z moim simsonem. Gdy zakończyłem temat zanikającej iskry, wziąłem się za gaźnik ponieważ silnik nie utrzymywał wolnych obrotów. wyjąłem go, przedmuchałem wszystkie dysze, otwory, itd. Odpaliłem i trzymał obroty. Na drugi dzień po dłuższej przejażdżce przestał trzymać wolne obroty. Wymontowałem go drugi raz, dokładniej obejrzałem i wyczyściłem wyregulowałem śrubą znajdującą sie pod plombą(na łączeniu gażnika z cylindrem), i chodził pięknie do czasu. po około tygoniu po odpaleniu zaczął dziwnie chodzić, przerywało go, nie miał mocy i kopcił. Trzeci raz wyczyściłem gaźnik (tym razem z dziadkiem) i chodził, ale przez jeden dzień. dziś znów rozebrałem gaźnik, wyczyściłem bardzo dokładnie i dalej to samo. Jest tak że przy kopaniu się nie może wkręcić w obroty jałowe i świeca się zalewa mimo że ma iskrę. Wie ktoś co może być przyczyną?
|
|
18.07.2022 23:05 |
|
Podziękowania: |
|
twojstara1
Stały bywalec

Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 945
|
RE: problem z gaźnikiem
Zacznij od zamontowania filtra paliwa na wężyku. Następnie sprawdź ustawienie pływaka zgodnie z książką serwisową.
|
|
19.07.2022 08:13 |
|
Podziękowania: |
|
michu_s70
Początkujący

Pojazd: Simson S70 E2
Dołączył: 18-07-2022
Liczba postów: 11
|
RE: problem z gaźnikiem
mam filtr, nawet go wczoraj czyśćiłem (ma plastikowy wkład), pływak ma jedną wartość poprawną - 33,5 mm ale gdy zamyka ma niepoprawną bo powinno być chyba 29 mm, a z tego co pamiętam ma mniej. Problem jest taki że przy kopaniu lekko załapuje i próbuje się wkręcic na obroty jałowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.07.2022 09:47 przez michu_s70.)
|
|
19.07.2022 08:51 |
|
Podziękowania: |
|
Qwet
Stały bywalec

Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 807
|
|
19.07.2022 11:12 |
|
Podziękowania: |
|
michu_s70
Początkujący

Pojazd: Simson S70 E2
Dołączył: 18-07-2022
Liczba postów: 11
|
RE: problem z gaźnikiem
Ma 18 tys. przebiegu, remont był robiony podobno w 2000 r. i po remoncie był podobno mało jeżdżony, ale remont nie był chyba solidnie zrobiony bo z połowy silnika cieknie olej(między karterami), zaraz się biorę za czyszczenie filtra powietrza bo możliwe że zapchany kupiłem rozpuszczalnik i takie pytanie mam. Wystarczy w kilku miejscach kilka kropelek oleju i odczekać aż wsiąknie?
|
|
19.07.2022 19:36 |
|
Podziękowania: |
|
HoeronixHD
Moderator
Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,724
|
RE: problem z gaźnikiem
Najlepiej jak masz jakiś wolny spryskiwacz/atomizer. Jeżeli cieknie między karterami to silnik do rozbiórki bo komora korbowa też pewnie nieszczelna
Mój endurak
|
|
19.07.2022 20:31 |
|
Podziękowania: |
|
twojstara1
Stały bywalec

Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 945
|
RE: problem z gaźnikiem
I może się okazać że mamy to.
Mogą to być przedmuchy na simeringach albo z komory korbowej. Wtedy nie będzie trzymał minimalnych.
A co do filtra przelewasz go zwykłą benzyną. Następnie w kilku miejscach dajesz z 10 kropel może być ten do od skrzyni i sprężarką przedmuchujesz go w dwie strony filtra aby go rozprowadzić.
Ewentualnie atomizer ale wątpię aby dał rade pryskać gęstym olejem.
|
|
19.07.2022 21:03 |
|
Podziękowania: |
|
michu_s70
Początkujący

Pojazd: Simson S70 E2
Dołączył: 18-07-2022
Liczba postów: 11
|
RE: problem z gaźnikiem
Co do filtra to go wypłukałem w rozpuszczalniku, nastepnie odsączyłem z rozpuszczalnika i do strzykawki (było na niej napisane 5ml) nalałem oleju i nalewałem kilka kropel małych, troszke wiecej niż 10 i zostawiłem go na noc żeby nasiąkł olejem, dobry to pomysł? a co do tej awarii jeszcze, może być tak, że moduł zapłonowy walnięty i daje iskre nie w tym czasie co trzeba i dlatego ma problem zapalić?
|
|
19.07.2022 23:49 |
|
Podziękowania: |
|
HoeronixHD
Moderator
Pojazd: S51 S70 E38
Dołączył: 26-06-2016
Liczba postów: 1,724
|
RE: problem z gaźnikiem
Może tak być, może to też być spowodowane uszkodzonym impulsatorem lub cewką. Sprawdź podciśnienie komory korbowej
Mój endurak
|
|
20.07.2022 00:02 |
|
Podziękowania: |
|
michu_s70
Początkujący

Pojazd: Simson S70 E2
Dołączył: 18-07-2022
Liczba postów: 11
|
RE: problem z gaźnikiem
Dodam, że to elektronik 6v. Gdy stałem się jego posiadaczem miał taki problem, że iskra była, i później jej nie było przez pół dnia, a jak była to bardzo krótko. Wymieniełem cewke wysokiego napięcia i musiał się chyba jakoś "rozchodzić", bo z początku też gubił iskre na krótki czas, ale po kilku przejażdżkach już nie gubił i tak pozostało do dziś. Rozumiem, że chodzi ci o cewkę na iskrowniku?
|
|
20.07.2022 00:14 |
|
Podziękowania: |
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości