Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
przeróbka s51 na s80
Autor Wiadomość
Norbert12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51 87r
Dołączył: 03-05-2020
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #1
przeróbka s51 na s80
Witam was koledzy simsoniarze,
otóż chciałbym przerobić simsona s51 na s80
do tego chcę zakupić taki komplet https://allegro.pl/oferta/simson-s51-s70...0640485958

i do tego taki cylinder

https://suprabike.pl/pl/p/Cylinder-SIMSO...rk_ro=4337

Ten wał korbowy jest również dostosowany do cylindra s80
i mam taki dylemat czy łożyska będą pasować do oryginalnych karterów i czy nie trzeba robić żadnych przeróbek z karterami
również chciałbym wiedzieć czy oryginalna skrzynia 4b długa wraz z oryginalnym sprzęgłem będą zdawały egzamin z takim połączeniem. i czy nie będzie trzeba modyfikować innych rzeczy. również nie wiem czy mój gaźnik oryginalny będzie dobry bo posiadam typ 16N1/4. Proszę o wsparcie waszą wiedzą w tym temacie BiggrinBiggrin
21.04.2022 20:34
Szukaj Cytuj
R E K L A M A
adasiek185 Offline
JEEECHAAAAC :D
Mechanik


Pojazd: s70, A3 8L TDI
Dołączył: 21-02-2011
Liczba postów: 2,489
Reputacja: 175
Post: #2
RE: przeróbka s51 na s80
Na pewno musisz rozwiercić blok i zapewne nadspawac kanały płuczące bo ścianka się zmniejszy, może się nie zgrywać z cylindrem. przerabiałem. Cały dół pasuje. Wał i łożyska wejdą. I nie wiem ile mięsa zostanie po roztoczenie bloku, czy szpilki będą miały się w czym trzymać?

Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile

DDR power ;D


Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348


"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
21.04.2022 20:51
Szukaj Cytuj
Norbert12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51 87r
Dołączył: 03-05-2020
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #3
RE: przeróbka s51 na s80
A czy ten cylinder do którego dałem linka pod moim postem czy on pasuje do oryginalnych karterów i czy kanały będą miały dobry rozmiar bo na oko cylinder jest taki sam jak oryginał tylko że 80ccm
21.04.2022 22:01
Szukaj Cytuj
twojstara1 Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: SR 50
Dołączył: 17-06-2020
Liczba postów: 700
Reputacja: 6
Post: #4
RE: przeróbka s51 na s80
Po pierwsze musisz roztoczyć kartery. Po drugie wał z wypełniaczami kup mza łożysk SKF a cylinder mzt tłok zt- tuning.
21.04.2022 22:04
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Norbert12
Norbert12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51 87r
Dołączył: 03-05-2020
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #5
RE: przeróbka s51 na s80
a pod cylinder 70ccm trzeba kartery rozwiercać?
21.04.2022 22:39
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 700
Reputacja: 14
Post: #6
RE: przeróbka s51 na s80
twojstara1 nie wierzę - czy ty właśnie poleciłeś części MZA ?? Tongue

Norbert12 cylinder który podlinkowałeś to najzwyklejsze 80/2, poza tym po zdjęciu widać "tak se" wykonany odlew, nie oczekuj po nim zbyt wiele.
Dobre 60/4 dałoby podobną moc i nie musiałbyś przy tym roztaczać karterów.

Gaźnik 16mm niestety będzie ograniczał moc, jest dobry tak do 6 koni max. Poza tym niezależnie czy zmienisz gaźnik czy nie, czeka cie dobieranie dyszy głównej, ustawianie iglicy itp.

Przy okazji, fabryczny filtr powietrza jest do dupy, od razu wywal go na śmietnik.

Skrzynia 4B mogłaby być, ale musiałbyś dać większą zębatkę zdawczą.

Mam wątpliwości co do sprzęgła, jeśli masz najcieńszy docisk, tylko 4 tarcze i pewnie już trochę zużyte...

Mój simson S51: http://simsony.info/Thread-Simson-S51-pr...#pid162737
Przyspieszenie 0-100: https://youtu.be/jehS91OMQNE
Prędkość maksymalna: https://youtu.be/cg9EK96myXY
Wyprawa simsonem do GRECJI: http://simsony.info/Thread-Wyprawa-do-Gr...otorelacja
21.04.2022 22:49
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Norbert12
R E K L A M A
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,414
Reputacja: 96
Post: #7
RE: przeróbka s51 na s80
Qwet Dobrze że tu jesteś, punkcik poleciał bp

Norbert12 Jak już chcesz się bawić w robienie s80 to po pierwsze rozwiercenie (u Jacka tanio i szybko) karterów, przy zwykłym 80/2 nie będziesz nic musiał nadspawywać.

Wał jak najbardziej z linku się nada ale w Jack-motors dostaniesz wszystko w jednym miejscu i pewnie przy całym zakupie wyjdzie taniej, cylek jak i głowicę oraz dobry tłok, zaznaczam DOBRY, tam na bank znajdziesz, jak i całą resztę.

Gaźnik daj jakiś 21, polecam dpr, dobra jakość w stosunku do ceny.

Sprzęgło s70, może być mza (używam w swoim 80+ i daje rade) do tego nowe tarcze przekładki i docisk 1,6.

Filtr powietrza trzeba by zmodyfikować jak kolega Qwet wspomniał.

Skrzynia jak masz faktycznie 4b longa to zostaw, choć zwykła też będzie ok.

Co do łożysk to ja najbardziej uważam koyo, ale to tylko taka moja fanaberiaWink, mogą być fagi czy skf-y

Uszczelki jak i uszczelniacze dobre u Jacka znajdzieszWink

Nie zapomnij o zapłonie, ducati energia będzie ok.

Na koniec wydech, myślę że fi 32 dpr będzie ok.

Podaj czego oczekujesz od sima to będzie nam łatwiej doradzić, no i kwota jaką masz do wydania, bo to nie tania zabawa.

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.04.2022 07:08 przez jaro5.)
22.04.2022 06:49
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Norbert12
Norbert12 Offline
Początkujący
*


Pojazd: simson s51 87r
Dołączył: 03-05-2020
Liczba postów: 16
Reputacja: 0
Post: #8
RE: przeróbka s51 na s80
Ja koledzy jestem początkujący jeśli chodzi o tuning simka hahah ale wasze rady łagodzą moje serce
Wczoraj w nocy trochę posiedziałem na internecie i się dowiedziałem że pod 70ccm albo 80ccm trzeba rozwiercać kartery. Więc podjąłem decyzję że zakupię do mojego simka cylinder 60/4/3 Mk2.
Tylko teraz chciałbym się dowiedzieć od was koledzy
Jakie podzespoły muszę zmienić żeby uzyskać bardzo dobrą moc z tego cylindra. Wiem, że trzeba zmienić zapłon więc postanowiłem kupić ducati engine.
Teraz jeśli chodzi o gaźnik to jaki polecacie? Tak żeby była jak najbardziej wyciśnięta moc z tej 60-tki
A chciałem dodać że widziałem na jackmotors właśnie taki cylinder 60/4/3 i on miał tłok tylko na jednyn pierściniu. Do tego sprzęgło z s70???
22.04.2022 10:36
Szukaj Cytuj
Qwet Offline
Stały bywalec
*


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 26-10-2020
Liczba postów: 700
Reputacja: 14
Post: #9
RE: przeróbka s51 na s80
jaro5 piwo

Norbert12 gdybyś nie rozbierał silnika to 60/4/3 miałoby sens, ale skoro i tak rozpoławiasz do wymiany wału to przecież roztoczenie karterów kosztuje symboliczną stówe Huh

Wydech i tak trzeba zmienić, bo fabryczny wydech to totalne marnotrawstwo potencjału prawie każdego cylindra.
Co najmniej fi32, może być DPR jak jaro5 poleca.
Najlepszy byłby spawak, pozwala naprawdę "rozwinąć skrzydła", tylko że spawak kosztuje już 600+... coś za coś.

Zapłon Ducati Energia oczywista oczywistość, niezależnie od tuningu.

Gaźnik 21mm, a jaki konkretny typ to nie wpływa na moc, co najwyżej na spalanie i bezawaryjność. Najlepsze są Keihin, Mikuni, Dellorto, a jak chcesz taniej to BVF albo DPR. I koniecznie zestaw dysz głównych.

Tłok na jednym pierścieniu jest ok, nie należy bać się o kompresję, większość współczesnych dwusuwów ma tylko jeden pierścień. Dobry tłok ZT-tuning, Barikit, Megu, Venandi itp. Jak nie masz doświadczenia w strojeniu paliwa to lepiej zrobić luźniejsze pasowanie tłok-cylinder żeby zmniejszyć ryzyko zatarcia silnika, ja bym zrobił 0,06mm pod wydech fi32 i 0,07mm pod spawak.

Jeszcze kilka słów o tuningu. Im wyższe strojenie (więcej okien cyla, ostrzejszy spawak) tym bardziej simson będzie zrywny przy wysokich obrotach, ale ucierpią niskie i średnie obroty. Najlepiej oddają to słowa jednego doświadczonego tunera dwusuwów "przykry będzie w jeździe na codzień, ale jak już gwiźnie to wyrwie kierownice z rąk"
Dlatego czasem warto poświęcić vmax i przyspieszenie na rzecz dobrej elastyczności. Tzn. mniejsze okna cyla i fi32, zamiast wielokanałowca z krótkim spawakiem. A już na pewno lepiej 80/4 z fi32 niż 60/6/3 ze spawakiem - podobna moc max, a zupełnie inne odczucia z jazdy na codzień (na korzyść 80/4)
Do tego dochodzą jeszcze problemy związane wysokimi obrotami - żywotność zestawu i ryzyko zatarcia. I tu znów zdecydowanie lepiej wypada zrównoważone 80/4 niż jakieś wyczynowe 60/6/3.
22.04.2022 11:53
Szukaj Cytuj
Podziękowania: adasiek185, Norbert12
jaro5 Offline
Moderator
Moderator


Pojazd: Simson S51
Dołączył: 24-04-2015
Liczba postów: 3,414
Reputacja: 96
Post: #10
RE: przeróbka s51 na s80
Qwet Chciałbym Cię poznać osobiście, nic dodać nic ująć, następny plusik leciWink
Choć ja wolę wysoko strojone to dla kolegi jakieś 80/4 będzie najlepszeWink

pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.04.2022 13:38 przez jaro5.)
22.04.2022 13:36
Szukaj Cytuj
Podziękowania: Norbert12


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przeróbka na 130cc Kacper.Ppppp 4 1,659 11.03.2021 22:46
Ostatni post: maras52
  Przeróbka cylindra na membranę iksdelelel 7 1,994 07.05.2020 08:41
Ostatni post: jaro5
  Przeróbka s51 na 80ccm KolibeR 6 1,718 02.10.2019 19:14
Ostatni post: KolibeR
  Przeróbka skrzyni biegów Blacha 5 1,755 15.08.2018 02:40
Ostatni post: maniek95
  Przeróbka cylindra Starr 7 2,797 25.04.2017 21:45
Ostatni post: Starr

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Części do Simsona - www.jackmotors.pl

Kontakt | Simson forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa użytkowników Simsony.info